MotoGP: Aoyamova vlastní taktika
Text: Jiří Mikšík | Foto: Interwetten Honda MotoGP Team | Zveřejněno: 6.1.2010 | Zobrazeno: 2 050x
Mistr světa dvěstěpadesátek Aoyama nastoupil do své nové kategorie s vlastní taktikou při testování a ta zatím slaví úspěch.
Japonský mistr světa dvěstěpadesátek testoval v listopadu ve Valencii jen s minimální elektronickou pomocí. Chtěl totiž lépe poznat svůj nový motocykl. A tak ani nebylo divu, že byl v časové tabulce poslední se ztrátou na nejrychlejšího Stonera (+ 2,9 sek), na předposledního Bautistu (+ 0,7) a na dalšího nováčka Simoncelliho (+ 1,0).
Ovšem tato jeho cesta se zdá být zatím správná. Už nyní v Sepangu byl Aoyama o 0,5 sekundy rychlejší než Simoncelli a za rekordem okruhu Stonera zůstal o pouhých 0,2 sekundy.
Zatím bylo úplně normální, že každý tým se snažil svému "rookie" v MotoGP cestu ulehčit a usnadnit. To v praxi znamenalo, dát mu k dispozici už vyzkoušený set-up a největší možnou elektronickou pomoc.
Ovšem technici týmu Interwetten Honda jdou jinou cestou a zároveň s redukováním elektrotechniky tím tak odebrali Aoyamovi psychický tlak na rychlé časy hned v prvním testu.
"Nikdo se totiž nezajímá o to, jak rychlý je "rookie" hned při prvním testu", říká šéftechnik týmu Interwetten Tom Jojic a dodává: "I Honda s tímto řešením souhlasila. Naopak tím Aoyama poznal úplně základní vlastnosti motocyklu Honda RC212. A teprve potom jsme mu zapnuli elektronickou pomoc."
Navíc Jojic říká k zamyšlení jednu podstatnou věc: "Hiro je mistr světa dvěstěpadesátek. Také Stoner, Rossi, Lorenzo a Pedrosa byli ve své době nejlepší jezdci kubatury do 250 ccm a nyní jsou nejlepšími piloty MotoGP. A kdo jiný, než mistr světa, by měl mít pod kontrolou motocykl MotoGP a to i s malou pomocí elektroniky".
Ovšem tato jeho cesta se zdá být zatím správná. Už nyní v Sepangu byl Aoyama o 0,5 sekundy rychlejší než Simoncelli a za rekordem okruhu Stonera zůstal o pouhých 0,2 sekundy.
Zatím bylo úplně normální, že každý tým se snažil svému "rookie" v MotoGP cestu ulehčit a usnadnit. To v praxi znamenalo, dát mu k dispozici už vyzkoušený set-up a největší možnou elektronickou pomoc.
Ovšem technici týmu Interwetten Honda jdou jinou cestou a zároveň s redukováním elektrotechniky tím tak odebrali Aoyamovi psychický tlak na rychlé časy hned v prvním testu.
"Nikdo se totiž nezajímá o to, jak rychlý je "rookie" hned při prvním testu", říká šéftechnik týmu Interwetten Tom Jojic a dodává: "I Honda s tímto řešením souhlasila. Naopak tím Aoyama poznal úplně základní vlastnosti motocyklu Honda RC212. A teprve potom jsme mu zapnuli elektronickou pomoc."
Navíc Jojic říká k zamyšlení jednu podstatnou věc: "Hiro je mistr světa dvěstěpadesátek. Také Stoner, Rossi, Lorenzo a Pedrosa byli ve své době nejlepší jezdci kubatury do 250 ccm a nyní jsou nejlepšími piloty MotoGP. A kdo jiný, než mistr světa, by měl mít pod kontrolou motocykl MotoGP a to i s malou pomocí elektroniky".
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?