Moto2: Nový tým ”Marc VDS Racing Team”
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 10.12.2009 | Zobrazeno: 1 445x
Čistě belgický tým pro kubaturu Moto2 byl představen v Bruselu. Základními kameny jsou dva Belgičané, pánové Michael Bartholemy, ex-šéf Kawasaki v MotoGP a dřívější vícemistr světa ve třídě do 350 ccm, Didier de Radigues.
Dřívější šéf závodního týmu Kawasaki v MotoGP, Michael Bartholemy a bývalý vícemistr světa třistapadesátek Didier de Radigues chtějí v rámci závodního týmu "Marc VDS Racing" startovat v příštím roce v mistrovství světa Moto2, o tom jsem už psal před několika dny. Tento v Belgii úplně ojedinělý projekt zahrnoval doposud pouze závody automobilů ve třech různých závodních seriálech a nyní se pod vedením Michaela Bartholemyho rozšířil i do motocyklových silničních závodů.
"Cílem kubatury Moto2 je nahradit dvěstěpadesátky a zredukovat stávající náklady. A my chceme být přitom", říká muž, který byl celkem 7 let u týmu MotoGP Kawasaki v různých funkcích až do doby, kdy se "zelení" ze světa silničních motocyklů oficiálně odporoučeli.
"V zásadě je jasné to, že tato struktura nové kubatury přinese velké rozdíly mezi jednotlivými týmy. A pro mě osobně znamená spolupráce s Didierem de Radiguesem a "Marc VDS Racing" obrovskou výzvu, tedy plně se koncentrovat na vývoj nového motocyklu a fungování tohoto týmu", říká Michael Bartholemy a pokračuje: "Náš tým pojede se dvěma jezdci, které velmi brzy oznámíme. A zřejmě jeden z nich bude Belgičan. Ale potřebujeme ještě trochu času.".
Kdo by to měl být, zůstává otázkou. Faktem je, že v IDM startují pravidelně Didier van Keymeulen a Werner Daemen, je ovšem otázkou, zda jsou oba pro "svět" dostatečně rychlí! Navíc oba dva mají smlouvu na rok 2010 už v IDM podepsanou, a to s "továrními" týmy Yamaha a BMW.
Takže zbývá Xavier Simeon, vítěz letošního šampionátu stockových litrů, o kterého má ale vážný zájem do Moto2 i tým Honda Gresini. A Simeon za tento tým také už testoval.
Ale představme si několika slovy druhého muže ve vedení motocyklové části týmu ""Marc VDS Racing" . V roce 1982 se stal Didier de Radigues vícemistrem světa třistapadesátek na motocyklu Chevallier. Kromě toho získal tento belgický jezdec celkem 15 podiových umístění včetně 4 vítězství a to ve třech třídách: 250, 350 a 500 ccm. "Dlouho jsem čekal na návrat do Grand Prix a na ten správný moment (naposled vedl Radigues nějaký belgický tým v Grand Prix v roce 1993 a to ve dvěstěpadesátkách). Ten se nyní nabídl a já plně věřím v budoucnost kubatury Moto2 a našeho spojení s Marc VDS Racing. Cíl je jasný, mít opět nějakého Belgičana na špici silničních motocyklových závodů", říká Didier de Radigues.
"Cílem kubatury Moto2 je nahradit dvěstěpadesátky a zredukovat stávající náklady. A my chceme být přitom", říká muž, který byl celkem 7 let u týmu MotoGP Kawasaki v různých funkcích až do doby, kdy se "zelení" ze světa silničních motocyklů oficiálně odporoučeli.
"V zásadě je jasné to, že tato struktura nové kubatury přinese velké rozdíly mezi jednotlivými týmy. A pro mě osobně znamená spolupráce s Didierem de Radiguesem a "Marc VDS Racing" obrovskou výzvu, tedy plně se koncentrovat na vývoj nového motocyklu a fungování tohoto týmu", říká Michael Bartholemy a pokračuje: "Náš tým pojede se dvěma jezdci, které velmi brzy oznámíme. A zřejmě jeden z nich bude Belgičan. Ale potřebujeme ještě trochu času.".
Kdo by to měl být, zůstává otázkou. Faktem je, že v IDM startují pravidelně Didier van Keymeulen a Werner Daemen, je ovšem otázkou, zda jsou oba pro "svět" dostatečně rychlí! Navíc oba dva mají smlouvu na rok 2010 už v IDM podepsanou, a to s "továrními" týmy Yamaha a BMW.
Takže zbývá Xavier Simeon, vítěz letošního šampionátu stockových litrů, o kterého má ale vážný zájem do Moto2 i tým Honda Gresini. A Simeon za tento tým také už testoval.
Ale představme si několika slovy druhého muže ve vedení motocyklové části týmu ""Marc VDS Racing" . V roce 1982 se stal Didier de Radigues vícemistrem světa třistapadesátek na motocyklu Chevallier. Kromě toho získal tento belgický jezdec celkem 15 podiových umístění včetně 4 vítězství a to ve třech třídách: 250, 350 a 500 ccm. "Dlouho jsem čekal na návrat do Grand Prix a na ten správný moment (naposled vedl Radigues nějaký belgický tým v Grand Prix v roce 1993 a to ve dvěstěpadesátkách). Ten se nyní nabídl a já plně věřím v budoucnost kubatury Moto2 a našeho spojení s Marc VDS Racing. Cíl je jasný, mít opět nějakého Belgičana na špici silničních motocyklových závodů", říká Didier de Radigues.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?