Marc Márquez – Mistr světa 2016 v třídě MotoGP

V roce plném změn, kdy v královské kubatuře máme nového dodavatele pneumatik Michelin nebo jednotnou elektroniku, začínala většina týmů od nuly a byl to právě Marc Márquez, který z této situace dokázal vytěžit maximum. Španěl k sezoně přistoupil s tím, že není nutné závod pokaždé vyhrát, ale je třeba vytrvale sbírat body a snažit se každý závod dojet na stupně vítězů. Tato strategie zabrala, Honda v průběhu roku zapracovala na motorce a Márquez díky své konzistenci získává jistotu titulu mistra světa tři závody před koncem sezony.

Marc Márquez – Mistr světa 2016 v třídě MotoGP

Předsezonní testování nevypadalo pro jezdce Repsol Hondy nejlépe. Před startem sezony tak panovaly jisté obavy, aby to nebyla sezona Yamahy, ale Marc Márquez hned v Kataru dokázal zajet na třetí místo, takže úvod rozhodně pozitivní. Ještě daleko lepší byly další dvě Grand Prix v Argentině a Texasu, jenž obě vyhrál a získal tak desáté vítězství v řadě na americké půdě. Navíc s celkem šestadvaceti vítězstvími v královské kubatuře se Márquez dostal před legendu Kevina Schwantze. Před cestou zpět do Evropy byl Španěl lídrem průběžného hodnocení.

Letos poprvé na domácí půdě chtěl závod MotoGP vyhrát, ale v Jerezu nakonec usoudil, že bude lepší bodovat umístěním na třetím místě než riskovat nulu. První umístění bez pódia a za hranicí první desítky přišlo ve Francii, kde do závodu startoval druhý, ale cílem projel po pádu třináctý. Po závodu v italském Mugellu se dokázal odpoutat od Valentina Rossiho, který nebodoval kvůli selhání motoru. Na prvního Lorenza ztrácel deset bodů, když v Mugellu prohrál těsný souboj o devatenáct tisícin. V Barceloně závody startovaly na přání rodiny Luise Saloma, který tam při tréninku tragicky zahynul. Marc Márquez tam nestačil jen na Valentina Rossiho a převzal vedení v šampionátu.

Závod v Assenu byl co se týče počasí hodně extrémní. Havaroval Valentino Rossi, Andrea Dovizioso a Marc Márquez jel rázem první. Nakonec měl za sebou Australana Jacka Millera s nímž o vítězství v závodě nechtěl bojovat, aby neriskoval pád jak jeho soupeři. Márquez skončil druhý a díky desáté pozici Lorenza si jen upevnil vedoucí pozici v šampionátu. V Německu Márquez vyhrává letos třetí závod a to především díky rozhodnutí vyměnit v tu pravou chvíli motorku. V době, kdy jeho soupeři jeli na obutí do mokra, on získával na hladkém obutí jednu pozici za druhou a třebaže byl jednou mimo dráhu, nakonec to dotáhl až do vítězného konce. Letní přestávku zahájil s 48 body náskoku na druhého Lorenza.

Měsíc srpen byl nabitý závody, protože jsme měli téměř čtyři Grand Prix v řadě. Tady to období Márquezovi nevyšlo co se týče umístění na stupních vítězů, protože byl jen jednou třetí v Brně. V Rakousku byl pátý a dvě čtvrtá místa si připsal na konto v Británii a Misanu. Před cestou do Aragonie Márquez věděl, že to je víkend, který musí vyhrát. V kvalifikaci vybojoval svoji 64.pole position v kariéře jezdce seriálu Grand Prix a v neděli vyhrál závod. Bylo to jeho 54.vítězství a ve svých třiadvaceti měl na kontě stejný počet vítězných závodů jako legenda Mick Doohan.

Do Japonska Marc Márquez přijel s náskokem 52 bodů. Matematická šance získat titul na domácí dráze Hondy tu byla, ale hodně nereálná. Rossi by totiž musel získat jen jeden bod a Lorenzo zajet mimo stupně vítězů. Osud si zahrál jak se patří, ani jeden jezdec továrny tří ladiček závod japonské Grand Prix nedokončil a Marc Márquez tak mohl začít slavit titul mistra světa.

Marc Márquez je nejmladším jezdcem v historii, který získal tři tituly mistra světa královské kubatury Grand Prix ve 23 letech a 242 dnech. Do této chvíle tento rekord držel Mike Hailwood, jenž svůj třetí titul v pětistovkách získal v době, kdy mu bylo 24 let a 108 dnů.

Marc Márquez je rovněž historicky nejmladším závodníkem, který získal pět titulů mistra světa. Toto privilegium doteď držel Valentino Rossi, který svůj pátý titul MotoGP z roku 2003 získal ve svých 24 letech a 238 dnech.

Marc Márquez vyhrál všechny tři tituly MotoGP v barvách Hondy, čímž vyrovnal Valentina Rossiho, který pro Hondu získal titul 1x v 500ccm a 2x v MotoGP. Jediným jezdcem, který získal s Hondu víc titulů šampiona je Australan Mick Doohan, který slavil zisk titulu mistra světa pětkrát v třídě do 500ccm.

Co se týče celkového počtu titulů mistra světa má Španělsko jen jednoho jezdce, který byl úspěšnější než Márquez s Lorenzem. Tím jezdcem je Angel Nieto s celkem třinácti tituly – 7x v 125ccm a 6x v 50ccm.

S vítězstvím v japonské Motegi je Marc Márquez jezdcem, který v posledních sedmi letech vyhrál každým rokem minimálně pět Grand Prix. Něco takového dokázali v osmašedesátileté historii šampionátu jen dva jezdci - Giacomo Agostini a Mike Hailwood.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist