Lukáš Pešek nejen o letošní sezóně

Většina zahraničních motocyklových serverů a to včetně motogp.com už uvedla, že Lukáš Pešek má podepsanou smlouvu s týmem Matteoni Racing. Jak je ale to ve skutečnosti?, a nejen o tom je následující článek.

Pro českého závodníka Lukáše Peška byla letošní sezona v mistrovství světa silničních motocyklů jeho poslední ve čtvrtlitrové kubatuře, protože motocykly třídy do 250ccm již od roku 2010 nahradí 600ccm speciály nové třídy Moto2.

Lukáš Pešek po úspěšné misi v nejnižší kubatuře závodil mezi jezdci čtvrtlitrů od roku 2008 a to v barvách českého týmu Auto Kelly-ČP. V letošním roce se umístil na celkové patnácté příčce, ale jeho výkon byl ve srovnání z premiérovou sezonou mnohem výraznější.

Peškovým nejlepším umístěním sezony bylo sedmé místo, pro které si dojel hned třikrát a to na okruhu v japonské Motegi, francouzském Le Mans a americkém Indianapolisu, kde jezdci čtvrtlitrových motocyklů letos závodili vůbec poprvé.

V současné době je tak logicky dalším krokem přestup do nové kubatury Moto2. O této možnosti stejně jako o pohledu českého závodníka na uplynulých jedenáct měsíců je dnešní rozhovor F1Sports s Lukášem Peškem.

Letošní sezona čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa silničních motocyklů byla vaši druhou a zároveň poslední. Jak ročník 2009 hodnotíte? 
„V první řadě byla pro mě tato sezona hrozně těžká, protože závodilo mnohem víc továrních motorek než loni a tím pádem pro mě víc dalších soupeřů. Z mého pohledu je to tak, že jsem letos nasbíral téměř dvojnásobek bodů, ale zůstal na úplně stejné pozici jak loni. Myslím, že co se týče výkonu, tak pro mě zase nebyla tak špatná. Samozřejmě byly tam chyby jak moje tak týmu, ale jinak si myslím, že až na ta onemocnění byla dobrá a hodnotil bych ji tak za tři.“

Od posledního závodu ve Valencii je to dneska téměř dva týdny. S odstupem času, udělal by jste v posledních šestnácti závodech sezony 2009 něco jinak? 
„Myslím, že je pokaždé všem jasné, jak by to udělali jinak nebo lépe. Takže určitě jsou věci, které bych udělal letos jinak a uvidím, jak to bude dál. Každopádně z toho vždy plyne nějaké ponaučení a to si sebou vezmu do další sezony.“

Je v uplynulých jedenácti měsících nějaký moment, na který budete rád vzpomínat?
„Asi nic tak velkého tam letos nebylo. Určitě si budu pamatovat na Grand Prix v Indianapolisu, tento podnik byl v letošním roce pro mě osobně nejlepším závodem vůbec.“

A naopak, na co letos nebudete vzpomínat rád? 
„Určitě je to Brno, protože tam mě skolila nemoc a všechny plány, které jsem tam měl mi překazila, což byla velká škoda. Potom samozřejmě poslední závod ve Valencii, kde jsem dostal vysoké teploty. Měl jsem tam ještě šanci získat celkově třinácté místo, ale o tom nakonec rozhodlo mé onemocnění.“

Co vám sezona 2009 dala?
„Dala mi další rok zkušeností, pootevřela mi trošku oči a doufám, že aspoň desetinu z toho co jsem se tady naučil použiji v příštím roce.“

Titul ve čtvrtlitrech si určitě zasloužili oba závodníci, jak Hiroshi Aoyama tak Marco Simoncelli, ale komu vy osobně jste tuto vůbec poslední korunu světového šampiona přál? 
„Já osobně jsem to přál Simoncellimu, protože pro mě je to v současnosti pravděpodobně ten nejlepší jezdec ve čtvrtlitrech. Pro něho byly myslím klíčové tři závody. Ten první, protože měl tehdy zlomenou ruku, potom v Misanu, kde přišel pádem o velmi dobrý výsledek a nakonec v posledním závodu ve Valencii více méně to samé. Jinak by se dalo říct, že pokud nespadl tak stál na stupních vítězů.“


Jaká byla spolupráce s techniky v Auto Kelly-ČP? 
„Všechny technické věci se řešily s hlavním mechanikem, s kterým jsme v tomto směru měli hlavní slovo. Byly to dva roky a vzpomínám na ně rád. Lidé si na sebe zvyknou a nyní je tu takové zvláštní loučení, ale v tomto oboru naprosto normální.“

Myslíte, že je škoda konce dlouhé a úspěšné éry čtvrtlitrových motocyklů? 
„Z jedné strany si myslím, že je to škoda, protože po dvou letech se něčemu naučíte a to potom skončí. Z té druhé si říkám, že pro mě jako pro jezdce může být nová třída lepší a může mi nabídnou pozice vpředu, protože pokud je pravda co se říká a motory budou opravdu stejné, tak pro mě je to rozhodně plus než mínus. Zejména bude záležet na tom, jaký kdo bude mít podvozek. V této chvíli je to velká loterie, protože vlastně nikdo neví, co je dobré. Všichni jezdci a týmy se budou učit, začíná se od nuly, bez jakýchkoliv dat z předchozích závodů a ten, kdo se přizpůsobí nejrychleji, bude nejlepší.“

Když už hovoříme o nové třídě Moto2, včera se objevily informace o tom, že máte angažmá pro rok 2010 u týmu Matteoni Racing. Co nám k tomu řeknete?
„S panem Matteoni určitě jednáme, ale ještě nejsme u uzavření smlouvy. Zatím jsme v jednání a do doby než budeme mít smlouvy podepsány, to nelze považovat za hotovou věc.“

V roce 2010 tak máte velkou šanci závodit v nové kubatuře. Startovní číslo dvaapadesát vás bude provázet i v této nové etapě vaši kariéry? 
„Moto2 nahrazuje čtvrtlitrovou kubaturu, takže já jako jezdec třídy do 250ccm mám na svou dvaapadesátku řekněme výhradní právo. Myslím, že by tak neměl vzniknout problém, kdyby stejné číslo chtěl někdo jiný, pokud sám o výměnu nepožádám. To v plánu určitě nemám, protože mi toto číslo přirostlo k srdci.“

Po závodu ve Valencii skončila sezona 2009 a začalo období odpočinku. Jak bude letos vypadat vaše dovolená? 
„Moje dovolená nezačala vůbec dobře, protože po Valencii jsem s nemocí nějakou dobu ležel v posteli. Do konce listopadu tak můžu říct, že dělám to co mě baví a nijak extra teď netrénuji, ale už od prvního prosince chci s tréninkem začít, abych pro novou sezonu 2010 získal, co nejlepší fyzičku.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist