Kvalifikační ohlasy z Le Mans

Kvalifikační bitva na dráze okruhu Bugatti už skončila a pozice na startu jsou dané. První řadu si vybojoval jezdec tovární Yamahy Jorge Lorenzo, jezdec tovární Hondy Marc Márquez a jezdec tovární Ducati Andrea Iannone. Nejlepším netovárním závodníkem byl čtvrtý v pořadí Pol Espargaró. Nyní všichni netrpělivě očekávají nedělní ráno, aby zjistili, zda v Le Mans náhodou nebude celý den pršet. Počasí totiž může pořádně zamíchat kartami.

Kvalifikační ohlasy z Le Mans

MotoGP – Kvalifikace

1. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'31,975 … pole position (rekord)

Rodák z Mallorky si dnes na konto připsal 63.pole position kariéry, což je o jeden start z první pozice víc než jakého dosáhl Valentino Rossi. Navíc Lorenzo zajel nový kvalifikační rekord okruhu a před závodem si jak jinak než věří. Oba své hlavní soupeře má za sebou, takže se může soustředit na úvodní kola, kde se bude snažit o únik a vítězství stylem start-cíl. Zda se mu to podaří, to uvidíme až zítra. Každopádně předpoklady vyhrát závod v Le Mans má Lorenzo skutečně velké.

„Od samotného začátku, od prvního pátečního tréninku, šlo úplně vše v pořadu už s našim prvním nastavením. Postupně jsme trénink za tréninkem společně s týmem zapracovali na drobných detailech ve všech zatáčkách, abychom připravili motorku, která mi umožní udržet stabilní rychlost. Používal jsem stejně jeté pneumatiky ve čtvrtém tréninku a to obvykle znamená, že když použijete ty nové, můžete být velmi rychlí, což se také dnes stalo. Nečekal jsem, že se mi podaří zajet takový neuvěřitelný čas, ale někdy vás to překvapí a já jsem za pole position, rekord a především za práci, kterou jsem s týmem na motorce odvedli moc rád.“
 

2. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'32,416 … +0,441

V průběhu víkendu španělský závodník často neatakoval přední příčky a v kombinaci časů tří úvodních tréninků obsadil čtvrté místo. Ve čtvrtém tréninku už skončil druhý, když na první místo ztratil něco přes půl sekundy a podobně si vedl také v kvalifikaci. Márquez zajel druhý čas a první řada je přesně to, co potřeboval. Otázkou zůstává, zda dokáže udržet tempo s Lorenzem, který od prvního kola na to pořádně zatlačí, jak bývá jeho zvykem. Nová aerodynamika teď jezdců v závěsu začíná komplikovat život, takže bude důležité, kdo z první zatáčky vyjede na špici závodního pole.

„Dokázal jsem zajet dobrý čas, ale ne úplně perfektní. Nejdřív jsem na nové pneumatice nemohl najít stejný cit s motorkou jaký jsem měl na použitém obutí a motorka byla hodně nestabilní, když jsem se na ni snažil o něco víc zatlačit. V závěru jsem trošku změnil styl jízdy, což mi nakonec umožnilo splnit hlavní cíl, což byl start z první řady. Myslím, že co se týče rychlosti tak to nebylo špatné a v posledním tréninku jsem se cítil dobře, třebaže jsem nebyl stejně rychlý jako Jorge. Uvidíme, jaké budeme mít zítra počasí, jaká bude teplota dráhy v době závodu a pokusíme se to zvládnout jak nejlépe to půjde.“
 

3. Andrea Iannone (Ducati Team) – 1'32,469 … +0,494

Italský závodník tovární stáje Ducati měl v kvalifikačním tréninku velké štěstí. Samozřejmě to přeje připraveným a to byl přesně Iannoneho případ. Při svém prvním výjezdu Ital zajel druhé nejrychlejší kolo, ale jakmile vyjel na dráhu podruhé a chtěl své maximum na kolo ještě zlepšit, došlo tam k nějakému problému s chlazením a zřejmě voda na zadním kole byla příčinou pádu. Iannone stačil do boxů doběhnout pro druhou motorku, ale s ní už lepší čas nezajel. Přesto mu jeho nejlepší kolo z úvodu kvalifikace stačí na start z třetí pozice.

Každopádně Ducati má nějaké komplikace s chlazením, protože už v Jerezu Doviziosa vyřadila porucha čerpadla, což v tiskovce před Le Mans Italové poupravili, že se nejednalo o chybu vodního čerpadla, ale součástku, která ovlivnila jeho správnou funkci. Zřejmě tato součástka ovlivnila funkci vodního čerpadla také dnes na Iannoneho motorce. Navíc po pádech Petrucciho a Iannoneho byly vidět na obou strojích poškozená aerodynamická křidélka, která se neulomila, jak by měla, ale zůstala tam celkem dost ostrá hrana, což může vyvolat jisté ohlasy v rámci bezpečnosti.

„Nebyla to snadná kvalifikace. I když jsem moc rád za první řadu, tak nejsem úplně spokojený, protože jsem přesvědčený, že to dnes mohlo být druhé místo. V každém případě, když se na to zpětně podíváme tak jsme riskovali ztrátu třetí pozice, ale naštěstí můj čas, který jsem zajel na první pneumatice byl dostatečný k tomu, abych si první řadu udržel. Věřím, že na druhé pneumatice bych se ještě o pár desetin zlepšil, ale při druhém výjezdu jsem měl problém s motorkou. Každopádně jsem spokojený, protože se mi podařilo získat pozitivní výsledek a moc bych chtěl za to poděkovat klukům z týmu, kteří po Jerezu odvedli kus práce.“
 

4. Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) – 1'32,502 … +0,527

Ve Francii je Španěl jako vyměněný, jezdí perfektně a celý víkend je nejlepším jezdcem netovární stáje. Jeden by řekl, že snad tovární tým tří ladičem naznačil Espargarovi, že je jedním z kandidátů nahradit odchozího Lorenza. Vlastně Espargaró má smlouvu přímo s Yamahou, ne s týmem Tech 3. Přesto jsou tu nové spekulace, že Pol přestoupí do HRC pokud Pedrosa odejde. Kde třeba tato spekulace přesně vznikla nevím, ale pokud se podíváme na fotogalerii Hondy z pátečních jízd, tak hned na čtyřech fotkách je Márquez společně s Espargarem a to mi věřte, že opravdu hodně dlouhou dobu nepamatuji takovou náhodu. Necháme se překvapit. Každopádně Espargarovi to jede a zítra může klidně slavit umístění na stupních vítězů.

„Je to skutečně velmi pozitivní pocit vrátit se do druhé řady, protože jsem na to musel čekat od loňské Aragonie. Cítím ale, že jsme si to tento víkend opravdu zasloužili za všechny výkony, které jsme předvedli v trénincích. Každopádně musíme myslet na to, že zítra je to zase jiný příběh. Je dobře, že startujeme z druhé řady, protože tak mám lepší šanci minimálně v první části závodu následovat tovární závodníky, což znamená, že se od nich můžu hodně věcem naučit a užít si to. Musím říct, že pneumatiky Michelin mi opravdu sedí, protože mi umožňují jezdit s motorkou jak potřebuji a časy tak zajíždím mnohem snadněji, což mi samozřejmě dodává potřebnou jistotu. Určitě je škoda, že jsme dnes přišli o první řadu, na kterou nám scházelo jen třiatřicet tisícin. Za mnou je dost továrních závodníků, na což se budu muset zítra soustředit. Proto se budu snažit dobře odstartovat a bojovat celou dobu až do cíle, abych získal pro francouzské fanoušky a Monster Yamaha Tech 3 něco, co jim udělá radost.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist