KTM chce v roce 2017 do MotoGP

Nasadit vlastní prototyp KTM RC16 chce rakouský výrobce rok poté, co budou v platnosti nové předpisy královské kubatury MotoGP a také rok poté, co v pozici jednotného dodavatele pneumatik vystřídá francouzský Michelin japonský Bridgestone. KTM by tak rozšířila startovní rošt, kde je již nyní avizovaná Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki a možná také Aprilia.

Rakušané si už závodění v MotoGP jednou vyzkoušeli, když v roce 2005 spolupracovali s týmem Kennyho Robertse. Tento projekt, ale nebyl příliš úspěšný, protože motor byl znám pro svoji nadměrnou agresivitu a také tam byly jisté komplikace s elektronikou. Od té doby u KTM o MotoGP příliš nemluvili a zaměřili se na nižší kubatury MS, kde byli a jsou úspěšnými výrobci. Co přimělo KTM přehodnotit strategii a oznámit už nyní vstup do MotoGP v roce 2017 je otázkou, ale nezanedbatelnou roli v tomto směru může hrát další rakouská značka Red Bull.
Rozhodnutí ohledně vstupu KTM do MotoGP Rakušané oznámili prostřednictvím generálního ředitele Stefana Pierera, který to v rámci exkluzivního rozhovoru potvrdil webu Speedweek, kde mimo jiné uvedl, že KTM neplánuje tradiční cestou většiny výrobců MotoGP. To znamená, že Rakušané neuvažují o nasazení vlastního továrního týmu, ale jejich litrové prototypy budou nabízeny jednotlivým týmům k prodeji. Jako je tomu dnes v Moto3, jeden z týmů pak bude přímo pod křídly KTM.

Závodní motocyklový prototyp s označením KTM RC16 bude mít motor V4 1000ccm (navržen Kurtem Tribem) uložený v trubkovém rámu s odpružením WP. Projekční práce na motoru již byly zahájeny a první zkoušky na motorové brzdě by měly proběhnout na jaře příštího roku. Premiéru na dráze má absolvovat již kompletní nový prototyp KTM koncem roku 2015 a další rok budou věnovat jeho přípravě na ostrý start v roce 2017. Stefan Pierer proto nevyloučil, že rok 2016 bude rokem, který KTM využije k testu konkurenceschopnosti v rámci divoké karty.
Zajímavým pojetím vývoje a následného prodeje motocyklu KTM RC16 jsou jeho dvě možné verze. Ta první bude nabízena týmů MotoGP za cenu kolem jednoho milionu euro, ale jeho “levnější“ verze bude prodávána v ceně kolem 200 tisíc euro jako silniční motocykl movitějším soukromníkům. Nebude to ale motocykl určen pro běžný silniční provoz, protože omezení nastavená legislativou jednotlivých zemí toto u tak výkonných strojů neumožňují.

Navíc sílí snaha provést další legislativní omezení, co se týče výkonu motocyklu a jeho homologace pro uvedení do silničního provozu, které má za cíl zvýšit bezpečnost. Pravdou je, že výkonné stroje v běžném provozu nemají příliš velkou šanci využít plného výkonu a většina nehod je ve spojení s dalším účastníkem provozu, což je většinou automobil než při jízdě na maximální rychlosti. Každopádně tato omezení nejsou dobrým znamením směrem k mistrovství světa superbiků WSBK, které je vlastně šampionátem produkčních motocyklů a pro lidi, kteří tyto motocykly můžou mít doma v garáži.
Teď už si jen počkejme na to až Kawasaki přijde s podobným oznámením a MotoGP bude mít startovní rošt nabitý značkami jako už dlouho ne. Bohužel jak se to projeví ve sledovanosti WSBK teď můžeme jen spekulovat.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist