Královská kubatura míří opět do Sepangu

Dvacet dní mezi dvěma testy královské kubatury MotoGP je už pomalu za námi a 17 protagonistů této nejvyšší ligy motocyklových silničních závodů se opět vrací na "místo činu", tedy do Sepangu na druhé letošní - třídenní testy. A to včetně našeho Karla Abrahama.

První letošní testy, které se jely začátkem února na stejné trati, patřily jednoznačně jezdcům na motocyklech Honda, kterých bylo v Top7 celkem pět a mezi které se vměstnali pouze oba piloti s továrními motocykly Yamaha. Ovšem mezi prvním Marcem Simoncellim a čtvrtým Jorgem Lorenzem byl rozdíl pouhých 0,088 sekundy a elitní Top ten dělilo jen 0,930 sekundy.
Italský ex-mistr světa dvěstěpadesátek Marco Simoncelli pojede svou druhou sezónu v královské kubatuře a v ní má k dispozici - sice v satelitním týmu pana Fausta Gresiniho - tovární motocykl Honda RC212V. Má také největší šanci ze všech ostatních pilotů prolomit nadvládu silného kvarteta (Stoner, Rossi, Lorenzo a Pedrosa), které z doposavadních 71 závodů Grand Prix v kubatuře 800 ccm za 4 roky vyhrálo celkem 68 závodů MotoGP - ty tři zbývající patřily Capirossimu (Motegi 2007), Vermeulenovi (Le Mans 2007) a Doviziosovi (Donington 2009), vesměs ale na mokru.

Za Italem skončili na minulých testech oba tovární jezdci týmu Repsol Honda, Dani Pedrosa a Casey Stoner. Především nováček na Hondě, ex-mistr světa Casey Stoner, se po čtyřech rocích v sedle tovární Ducati zaměřil především na přizpůsobení se nové motorce, a snad i proto v závěrečný den testování v zatáčce "12" dost tvrdě upadl a narazil si přitom bolestivě záda o obrubník. Stoner se ale stále ještě nerozhodl, které šasí bude používat, momentálně dává přednost modelu 2011, který lépe vyhovuje jeho jezdeckému stylu. Naproti tomu vicemistr světa Dani Pedrosa více důvěřuje modelu 2010 a s ním chce dokonce startovat na premiéře v Kataru, i když na následujících testech chce jezdit i nový model. "Dani si může vybrat variantu jakou chce, splníme mu každé jeho přání. Třeba kombinaci starého motoru a nového šasí, či také naopak", říká viceprezident HRC Shuhei Nakamoto.     

Muž s číslem "1", Španěl Jorge Lorenzo poznal už na prvních testech, co ho v letošní sezóně k obhájení titulu mistra světa čeká: "2011 budu muset zřejmě v každém závodě jet opravdu na 100%, a na to se musím připravit. V loňském roce mně ve třetině závodů stačilo k úspěchu 80 nebo 90% mého potencionálu, abych vyhrál. To letos stačit nebude, Honda je o hodně silnější, a také továrna Ducati je v sedle s Rossim pod velkým tlakem. Potřebuji ještě lepší motocykl, to je ale normální. Samozřejmě, že Yamaha je stále vítězný motocykl, ale konkurence nespí", říká mistr světa Jorge Lorenzo, který v továrním týmu - společně s Benem Spiesem - pojede zatím bez hlavního sponzora a k 50-ti letému jubileu závodního oddělení Yamahy v klasických modrých barvách.

Velkým překvapením prvních testů byl historicky poslední mistr světa dvěstěpadesátek, Japonec Hiro Aoyama. Ten na satelitním motocyklu Honda ztratil na virtuální Pole position pouhých 0,596 sekundy a je před dalšími testy hodně optimistický: "Myslím si, že v této sezóně mohu pravidelně dojíždět v Top5! Máme v záloze ještě několik novinek, neboť třeba motocykl je stále ještě na technické úrovni testů ve Valencii z listopadu 2010, pouze s novým motorem 2011. Samozřejmě, že se těším na nové díly od HRC, které jsme dostali v polovině února".

Celou armádu jezdců na Ducati vede prozatím časově po prvních testech Američan Nicky Hayden, ale...V továrně Ducati se dělá vše pro to, aby multišampion Valentino Rossi byl spokojen a horečně se zde pracuje na vývoji motocyklu pro Valeho, přičemž jasně unisono zní: "Neděláme z Ducati žádnou novou Yamahu". Zdá se tedy, že rozhodujícím jazýčkem na pomyslných váhách bude stav zranění operovaného ramene italské motocyklové Star, přičemž nikdo z odborníků nevylučuje, že by se Vale mohl objevit už při katarské premiéře na bedně! 

Velmi milým překvapením prvních testů byl i Španěl Alvaro Bautista s jediným motocyklem Suzuki na startovním roštu. Ten se až do svých žaludečních problémů během posledního dne testování držel neustále v Top8, což málokdo očekával. Ten poslední den ale byl pro něho hodně tvrdý, když se dokonce pozvracel během jízdy do své přilby. "V loňském roce byla Suzuki konkurence schopná pouze za vedra a my potřebujeme motocykl, který jezdí rychle nejen během 3 až 4 závodů v sezóně", řekl španělský tovární pilot Suzuki. 

Na místě v Sepangu je už v této době i kompletní tým brněnského Cardionu a samozřejmě i jeho pilot Karel Abraham. Zatímco mechanici letěli z Evropy včera do Asie, tak Abaja se vůbec po prvních testech vůbec domů nevracel a naopak se fyzicky připravoval ve stejném časovém pásmu, aby se vyhnul nutné reaklimatizaci a nové aklimatizaci. "Máme už detailní plány pro tento test. Mezi nimi jsou i některé maličkosti, na které jsme doposud nenašli čas. Zatím jsme na motocyklu Ducati Desmosedici GP-11 jeli se standartním nastavením, nyní budeme pracovat na individuálním Set-upu. Nyní už jsem schopen zhodnotit mé nejvážnější soupeře na sezónu 2011, proti kterým budu závodit. Možná se mně podaří už na těchto testech, nebo na těch dalších v Kataru, skončit do Top10. Mám schopnosti s nimi udržet tempo a závodit", řekl před třídenními testy - začínají v úterý 22. a končí ve čtvrtek 24. února - český nováček královské kubatury Karel Abraham z Brna, který ztratil při premiéře v Sepangu na nejrychlejšího Marca Simoncelliho pouhých 1,888 sekundy.    

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist