Komise GP zakazuje použití zařízení pro změnu výšky přední části motorky

Italská Ducati pracovala na zařízení pro změnu výšky předku motorky. Jednalo se o hyraulicko-mechanický systém, který snížil výšku předku při výjezdu ze zatáčky. Jakmile s tím přišli během testování v Sepangu, ostatní výrobci si na toto zařízení stěžovali jako na něco, co stojí v rámci vývoje spoustu peněz s minimálním ziskem výkonu. Třebaže je dle nich zisk minimální, Komise GP přesto zařízení upravující výšku předku motorky za jízdy zakázala s platností od roku 2023. Co ale zakázané není je změna výšky u zadní části motorky.

Ducati je sice malý výrobce ve srovnání s japonskými obry, ale co se týče vývoje novinek, tak v tom jsou Italové velmi pružní. Nejdřív přišli se systémem měnícím výšku zadní části motorky, letos nasadili podobné zařízení u přední části. Tato technologie ale úplně nezafungovala během GP v Kataru a v Indonésii už bylo vidět, že Ducati nasazuje původní komponenty předku Desmosedici.

Nicméně faktem je, že ostatní výrobci sdružení v MSMA nebyli tomuto zařízení příznivě naklonění, takže pět továren řeklo ne. Ducati požadovala odklad platnosti nařízení zákazu změny výšky přední části od roku 2024, ale neuspěla a zákaz vstupuje v platnost už příští rok. Otázkou je, zda teď Ducati vůbec stojí investovat do vývoje něčeho, co bude zakázané.

Na přední části motorky zůstává povoleno zařízení pro tzv. “holeshot“, které lze použít jen jednou při startu závodu, aby stroje po zhasnutí světel dokázaly bezpečně udržet přímou linii. Povoleno rovněž zůstává zařízení pro změnu výšky jízdy u zadní části motorky.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist