Kiyonari místo Pirra

Japonský jezdec Ryuichi Kiyonari by měl jet v příštím roce v týmu Fausta Gresiniho místo Itala Michele Pirra, který bude testovacím jezdcem továrny Ducati. Kiyonari by měl závodit v královské kubatuře MotoGP s motocyklem CRT vybaveným podvozkem FTR a agregátem Honda připraveným ladičskou firmou Ten Kate, tedy s bikem označeným FTR-CBR 1000 RR.

Celý projekt má souvislost s nasazením nového prototypového motocyklu Honda - levnějšího! - v sezoně 2014 a zkušený Japonec by měl tak plnit roli jakéhosi testovacího pilota HRC. Kiyonari už za tým Fausta Gresiniho závodil jako úplný mladíček ve věku 21 let, kdy nahradil tehdy tragicky zesnulého Daijira Kata po Suzuce 2003. Od poloviny sezony by měl Kyo jet v sedle nového protypového motocykl RC 213 V, který by měl být ke koupi na sezonu 2014 za 1 milion Euro.
Japonec Kiyonari by se tak mohl vrátit do nejvyšší ligy motocyklového závodění, kde se mu doposud moc nedařilo. Po zisku titulu britského šampiona 2007 sice závodil dvě sezony v superbikovém mistrovství světa, ale nijak zde nepřesvědčil, když skončil celkově až 9. (2008), resp. 11. (2009) - a vyhrál za 53 odjetých závodů pouze 3 jízdy a získal další 3 podiová umístění - vše v týmu Ten Kate Honda. Pak se mu sice podařil úspěšný britský comeback, když vyhrál British Superbike Championship 2010, ale v další sezóně na britských ostrovech už byl neúspěšný a novou smlouvu tak nedostal. V letošní sezoně jezdil "Kyo" mistrovství Asie supersportů.

Jeho největším úspěchem tak pořád zůstává vítězství v 8-hodinovce v Suzuce 2005 společně s Tohru Ukawou. Faktem je, že Ryuichi Kiyonari byl vždy "dítětem" Hondy.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist