Kdy pojede Ducati s podvozky Suter?

Spolupráce mezi italskou továrnou Ducati a švýcarským výrobcem Suter Technology Racing byla oznámena už v průběhu podzimu. Doposud ale není jasné, čeho se vlastně týká: "Zatím jsme nevyrobili žádný díl pro šasí Ducati", říká jasně Eskil Suter, bývalý pilot GP a majitel firmy STR.

Dlouho je už veřejným tajemstvím, že Ducati Corse se po závodě Misano-GP v polovině září setkala s firmou Suter Racing Technology (SRT) z Turbenthalu ve Švýcarsku a začala s nimi jednat o spolupráci.

Od tohoto okamžiku jsou odborníci přesvědčeni o tom, že tovární piloti Ducati Andrea Dovizioso a Nicky Hayden - počínaje testem v Sepangu (5. až 7. února 2013) - vyjedou na trať s hliníkovými podvozky, které budou vyrobeny v továrně Suter.
Týmový šéf Eskil Suter ale všechny tyto fámy dementuje: "O tom jsem pouze slyšel. Na přání zákazníka sice dodáváme inputy do Itálie, ale doposud jsme nedostali žádný požadavek co se týká stavby šasí. Doposud jsme nevyrobili pro šasí Ducati ani jeden jediný díl. Čekáme na informace. Víme, že se v továrně v poslední době hodně změnilo ve vedení managementu. Takže ani nevíme, zda od nás chce Ducati osičku do kol, či napínák řetězu nebo řadící páku. Samozřejmě, že už dlouho dobu patříme k dodavatelským firmám pro Ducati, například co se týká spojek. A Italové dobře vědí, že máme velmi krátké dodací doby a jsme velmi flexibilní. Dodáme prostě to, co se u nás objedná. Samozřejmě, že naším cílem je, aby se vzájemná spolupráce ještě zvětšila. Ale které komponenty budeme v budoucnu pro Ducati dodávat, je ještě nejasné. Nebude to ovšem změna ze dne na den".

Suter ovšem s velkou radostí přijal skutečnost, že od 1. ledna 2013 bude u Ducati působit jako generální manažer dřívější sportovní ředitel od BMW-Motorsport Bernhard Gobmeier: "To je samozřejmě hodně pozitivní. Za prvé jsme s BMW v době jeho působení velmi dobře spolupracovali. Za druhé je vždy lepší, když znáš někoho z absolutní špice vedení závodního týmu", podotýká Suter.

Budoucí spolupráce s Ducati je ovšem pro SRT hodně důležitá. V kubatuře Moto2 sice získala tato švýcarská firma titul mistra světa zásluhou Marca Marqueze, ovšem ztratila monopol v počtu motocyklů a v současné provizorní startovní listině Moto2 je pouze osm jezdců s motocykly vybavených podvozkem Suter. A v MotoGP je to ještě horší. Tři až čtyři piloty chtěla firma Suter Racing Technology nechat závodit na svých podvozcích a s motory BMW, aby se cena za vývoj lépe podělila na více zákazníků.
Z toho ale bohužel sešlo. Tým NGM Mobile Forward Racing totiž přešel k jinému dodavateli. Šéf Forwardu Giovanni Cuzari se především na nátlak zkušeného pilota Colina Edwardse rozhodl pro kombinaci FTR-Kawasaki, tedy samozřejmě i pro svého nového jezdce Claudia Cortiho. Tyto motocykly už jezdil v letošní sezóně tým Blusens-Avintia (Hernández, Silva). U  belgické stáje MarcVDS se tento projekt nesetkal s podporou už v roce 2011.
SRT tak bude zásobovat pouze tým Came-Iodaracing s piloty Danilem Petruccim a s našim Lukášem Peškem. Pro jednoho pilota musí týmy s motocykly Suter-BMW počítat s náklady na materiál okolo 550.000 Euro.

2014 by se mohly motocykly CR znovu ztratit ze startovního roštu. To je pro dodavatele šasí hodně nepříjemná situace, neboť (Suter, FTR, BQR, Ten Kate, ART-Aprilia) počítaly, že se jejich investice dlouhodobě vrátí.

Firmový šéf Eskil Suter je ovšem jiného názoru: "Bylo přece jasné, že trvalou budoucnost motocykly CR nemají. To je prostě život. My jsme zaměřili svou pozornost na tuto kubaturu jen proto, že jsme doufali v tovární vstup BMW. A mysleli jsme si, že pokud budeme od začátku spolupracovat v královské kubatuže s BMW, tak bychom mohli být v roce 2014 oficiálním dodavatelem šasí pro tovární tým".

Suter také investoval už přes dva roky do vývoje elektroniky Bosch, neboť to bylo přání BMW. Ovšem nyní dostanou týmy CRT bezplatně jednotnou elektroniku od Magneti-Marelli.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist