Je Biaggi pod Haydenovym tlakem ?

V osobe Nicky Haydena (23) ma Max Biaggi u tymu Repsol Honda vysoce nadaneho, obrovsky motivovaneho, ale take obtizneho tymoveho kolegu.

Je Biaggi pod Haydenovym tlakem ?
To je pro ctyrnasobneho byvaleho mistra sveta absolutne nezvykla situace. Max je sice cislem 1, ale pouze na papire. Max Biaggi si sice zajistil pouze pro sebe Erva Kanemota, ale Hayden mu ho presto obcas obtezuje. Mezi sedmi ruznymi motocykly Honda V5 neexistuji zas tak moc podstatne rozdily.
Sedme a treti misto v prvnich dvou zavodech, to neni nijaka zvlastni Maxova bilance.
Jeho byvaly sef tymu Yamaha, Wayne Rainey, rekl v dubnu 1999: “He is too busy off the track”. V prekladu to znamenalo, ze se Max zbytecne zabyva ruznymi skutecnostmi, lezicimi mimo zavodni trat.
U Aprilie mel Biaggi ve smlouve, ze nejlepsi material dostane pouze on a to take platilo. U Yamahy byl 4 roky Carlos Checa spokojeny s pozici jasne dvojky.
A proto mel Max nasledujici predstavu: Bude motocyklovym Schumacherem a Hayden v roli podrizeneho zaujme pozici porucika Barrichella. Ale situace je uplne jina.
Nicky ho nervuje svou bestarostnosti, a cely tym je z Americana nadcen.
Hayden je pro Repsol – Honda budoucnost, Biaggi reprezentuje minulost.
Jedenact let je Repsol sponzorem tovarniho tymu HRC v kralovske kubature. V teto zlate ere ziskali piloti Doohan, Criville a Rossi sedm titulu mistra sveta. Od Rossiho odchodu k Yamaze Repsol jeste nevyhral !
Manager Repsolu Tomas Garcia Recio povazuje sice tyto porazky jako “dousky k uduseni”, presto chce smlouvu, ktera na podzim s HRC vyprsi, znovu obnovit. “Doufam, ze nase spoluprace bude trvat dalsich jedenact let”, rika Recio.
Ale jak uz jsem napsal v minulem clanku, obrovske spanelske koncerny Telefónica – MoviStar a Repsol se chteji domluvit na spolecne reklame, jak je tomu momentalne u Pedrosy. Nebot nikdo z Repsolu si nepreje, aby Sete Gibernau delal jeste ctvrty rok reklamu konkurencnimu Castrolu !
A ze se Biaggi zabyva opravdu nepodstatnymi vecmi, dokazuje nasledujici prihoda. Po kvalifikaci v Jerezu se Max rozciloval jen pro to, ze v oficielni tiskove zprave tymu byl jako prvni uveden komentar Haydena a teprve potom jeho. Ovsem to je uplne normalni (take u Gauloises Yamahy), kdyz Hayden skonci v kvalifikaci 4., a Biaggi az jako 16.
V roce 1998 se Max hodne pohorsoval nad tim, ze Doohan mel k dispozici lepsi material od Hondy, nez tehdejsi privatni pilot Biaggi. A tak prestoupil k Yamaze. Za cele ctyri roky ale nepatril k tem opravdu vaznym uchazecum o titul mistra sveta.
A prisel Rossi a kormidlo se zcela otocilo. Naproti tomu, kdyz jezdil Max u Yamahy, tak delal Honde defacto nejlepsi reklamy slogany typu: “Honda ma lepsi motocykl nez jezdim ja”.
Nyni je tedy oficielnim pilotem Hondy a rika: “HRC me donutila opustit Ponse a odejit k Repsolu”.
A to, ze ho nekteri piloti na Hondach soukromych tymu, jako Melandri, Barros, Bayllis ci Tamada bez velkeho respektu nechaji za sebou, a mezi to se jeste vmicha obcas jedna Kawasaki, to se samozrejme Biaggimu nelibi. A rika nahlas, ze se HRC nezabyva energicky jen jeho problemy. Ale ty si Max mozna sam vymysli.
Max je jiste velmi silna osobnost a velky zavodnik. Vyhraje dle meho nazoru take letos nejaky ten zavod.
Ale v Rossim nasel sveho mistra, mozna, ze i v Gibernauovi. Tak jako jisty Jan Ullrich v Lance Arsmtrongovi.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist