Japonci mívali mentalitu samurajů, Taka je klidnější, říká Cecchinello

Japonský závodník Takaaki Nakagami je s týmem LCR Hondy od roku 2018 a jeho týmovým kolegou byl v posledních třech letech Cal Crutchlow. V letošní sezoně Japonec dokázal v sedle Hondy RC213V získat 116 bodů, první pol position jezdce královské kubatury a obsadit celkové desáté místo.

O Takaaki Nakagamim hovořil jeho šéf týmu Lucio Cecchinello, jenž vidí ve svém svěřenci velkou naději do budoucna. Výkony v roce 2020 jsou příslibem, že Japonci budou mít brzy jezdce, který bude usilovat o přední pozice.

Očekával jste, že Taka bude mít letos tak úspěšnou sezonu a to i přes všechny problémy, které v tomto roce byly spojeny s koronavirem?
Lucio Cecchinello: „Předpokládal jsem, že Taka letos předvede další zlepšení, protože už v uplynulé sezoně předvedl velmi dobrý potenciál. Už jen s ohledem na fakt, že v roce 2019 jezdil s modelem 2018 a to nebyl tak konkurenceschopný model jak 2019. Viděli jsme to samozřejmě na datech a také na dráze. V rámci letošního roku tam byly určité klíčové body, zlepšení jsem očekával, ale rozhodně ne takové jaké předvedl ve druhé části sezony, kde patřil mezi jednoho z nejsilnějších jezdců MotoGP.“

Po jakých stránkách se Taka zlepšil a kde ještě bude muset přidat?
Lucio Cecchinello: „Taka se zlepšil v několika důležitých aspektech. V první řadě přišel na to, že je třeba nasadit novou techniku jízdy pokud chce být opravdu rychlý s prototypem MotoGP a speciálně pak s Hondou. V podstatě je to o tom začít naklápět motorku o něco rychleji při nájezdu do zatáček, což jezdci umožní využít větší plochy pneumatiky a proto vyšší výkon při zpomalení. Dalším aspektem bylo, že zvětšil maximální úhel náklonu, jenž mu teď umožňuje zatáčet těsněji, čímž šetří čas. S ohledem na letošní sezonu a promeškané šance, to co Taka potřebujeme zlepšit do budoucna je, aby lépe zvládat tlak. On na to přišel a hned v několika rozhovorech to již zmínil. Jsem si jistý, že s více zkušenostmi toho časem docílí.“

Vy sám jste dlouhé roky závodil společně s Nobby Uedou (jeden z nejlepších japonských závodníků). Jak rozdílní jsou Japonci ve srovnání se západními jezdci?
Lucio Cecchinello: „Ano, Nobby Ueda byl můj týmový kolega. Byl to fantastický kolega a skvělý jezdec. Nobby, a věřím, že společně s dalšími japonskými jezdci Hondy let devadesátých i začátkem milénia, byl hodně agresivní. Všichni byli velmi silní. Beze strachu. Měli určitý druh mentality samuraje nebo kamikadze. Myslím, že nejsilnější stránkou japonských jezdců, ve srovnání se západními jezdci je, když jezdci z Asie, a především Japonci, mají stanovené cíle, tak v jejich dosažení jsou nesmírně odhodlaní. Přistupují k tomu s velkou mentalitou a dokonce by byli připraveni přijít o život jen, aby svého cíle dosáhli. Pro mě to byla velká škola. Můžu vidět, že Taka je daleko klidnějším jezdcem než jeho krajané v devadesátých letech, je daleko víc pragmatický, ale rozhodně silně oddaný, velmi koncentrovaný a odhodlaný. Jeho odhodlání je klíčové.“

Jak Taki přistupuje k práci? Je třeba jiný ve srovnání s ostatními jezdci v paddocku MotoGP?
Lucio Cecchinello: „V naši pětadvacetileté historii jsme pracovali s pěknou řádkou jezdců a pochopili jsme, že každý jezdec má vlastní osobnost a vlastní styl. Nakagami je nepochybně jedním z nejvíce oddaných jezdců. Volný čas tráví v boxech s posádkou a s týmovými inženýry diskutuje o jednotlivých aspektech, které by šlo zlepšit, což je jeho pozice při jízdě, aerodynamika, převody a spousta dalších detailů. Takže nemluvě o jízdě s motorkou, hodně času je v garáži, což je podle mě velmi pozitivní, protože s minimálními rozdíly v časech, které teď v MotoGP máme, lze udělat ten správný rozdíl právě díky takovémuto přístupu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
zmulin přispěl 2 Kč
JardaKTM přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist