Hayden věří v lepší podmínky, Laverty si postupně zvyká

V pondělí Američan Nicky Hayden netestoval vůbec a v úterý toho moc nestihl kvůli dešti, který ovlivnil celý druhý den testů ve Valencii. Během dne testoval stávající verzi produkční Hondy a v závěru dne novou verzi RC213V-RS. Nová posila týmu Eugene Laverty prozatím získává zkušenosti v novém prostředí.

Druhý den zkoušek ve Valencii zahájil Nicky Hayden až po obědě s motocyklem s nímž dokončil letošní sezonu u něhož například testoval nové brzdové třmeny. Až v poslední hodině testovacího programu, když už ve Valencii nepršelo, poprvé vyzkoušel nový stroj, s nímž pojede svoji druhou sezonu u týmu Drive M7 Aspar.
Američan byl nadšený výkonem nového stroje. „Za těchto podmínek, když byla dráha mokrá, jsme nebyli schopni vyzkoušet vše, co jsme měli v plánu,“ uvedl v úterý odpoledne Nicky Hayden. „V týmu máme pár nových členů, takže jsme tuto šanci využili k bližšímu seznámení. Celou sezonu jsme nejeli v plně mokrých podmínkách, takže jsme první část absolvovali na staré motorce. Udělali pár změn, které zafungovaly a pak ke konci se naskytla možnost vyzkoušet novou motorku.“

„Jet na novém stroji v mokrých podmínkách není ta nejlepší věc na světě. Přinejmenším jsem s ním zajel alespoň pár kol a získal určitou představu,“ pokračoval Američan. „Motorka je hodně silná, takže doufám, že ji budu mít příležitost vyzkoušet zítra (ve středu) za standardních podmínek. Trošku mi přijde tužší a těžší, ale největší rozdíl ve srovnání s původní motorkou je rozhodně výkon.“

„Pokud k nám bude počasí příznivě nakloněno, tak se ve středu zaměříme na nastavení nové motorky. Podvozek, motor … je tam spousta nových věcí, které je třeba přizpůsobit mému stylu jízdy, takže doufejme, že tuto šanci dostaneme zítra,“
dodal Nicky Hayden.
Irský závodník Eugene Laverty pokračoval v adaptaci novým podmínkám, protože ještě začátkem měsíce závodil v Kataru v sedle superbikové Suzuki. Dnes už je jezdcem týmu Drive M7 Aspar a jeho motocyklem produkční Honda. Laverty si chválí přilnavost zadní pneumatiky, ale zároveň upozorňuje, že jej čeká spousta práce s elektronikou.

„Dráha byla celkem kluzká a ze začátku to pro mě bylo celkem dost náročné, protože jsem v pneumatikách nedokázal udržet potřebné teplo a motorka mi hodně klouzala. Naštěstí jsem si s tímto problémem po pár kolech poradil. Pneumatiky umožňují daleko větší náklon než na jaký jsem byl zvykly u superbiků.“

„Stále máme ještě dost práce, kterou musíme udělat. Zejména na elektronice, což je třeba k tomu, abychom motorku poznali ještě víc. Právě teď je ale můj cit zadní části motorky v nájezdu do zatáčky vážně dobrý. Rovněž musíme zapracovat na distribuci výkonu a brzdění motorem,“
dodal závěrem Eugene Laverty.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist