Guareschi: Nové šasí je příliš velké riziko

Testovací tým Ducati ve složení Vittoriano Guareschi a Franco Battaini testuje tento týden nové šasí pro tovární motocykl GP11 v italském Mugellu. A i když bude nové šasi pro Ducati Desmosedici GP11 testováno ještě jednou dnes na stejné trati, tak Ducati Corse by jeho nasazení už v Estorilu vidělo jako hodně velký risk z důvodů změny setupu - tedy nastavení.

Guareschi: Nové šasí je příliš velké riziko
Továrna Ducati nenasadí o nadcházejícím závodním víkendu v Estorilu nové šasí, i když tento týden testovací tým tento podvozek v Mugellu testuje. "Ačkoliv to šlo v Mugellu velmi dobře, tak si nemyslím, že by jsme to v Portugalsku o víkendu použili. Na to, abychom se do něčeho takového pustili, potřebujeme tři tréninky pro získání správného nastavení a to by bylo pro kvalifikaci a závod příliš velké riziko.“, říká pro Gazzetta dello Sport manažér továrního týmu Vittoriano Guareschi a dodal: "Po závodním víkendu na pondělních testech v Estorilu bude ale toto nové šasí hlavním těžištěm naší práce".
Po prvním testování v Jerezu je nová litrová Ducati "v provozu" pochopitelně i tento týden v Mugellu: "Neřeknu Vám, jakých časů jsme v Jerezu dosahovali, ale mohu potvrdit, že jsme domů z Jerezu odjížděli velmi spokojeni. Tou základní věcí, kterou jsme si tam potřebovali ověřit, byl nový motor. Také jsme si ověřili, že je s novým rámem změna nastavení mnohem rychlejší. Rossi, Nicky Hayden a testovací jezdec Franco Battaini najezdili s motocyklem víc jak 600 mil (okolo 1 000 kilometrů) a to bez jediného problému"., říká dále pro italský sportovní deník Vittoriano Guareschi.
"Pokud to můžu hodnotit podle svého stylu, tak mě nový motor mnohem více vyhovuje, protože z něho můžete znovu cítit ten požitek z jízdy, jako se starým 990 ccm motorem. I když je v něm zase o něco více elektroniky, tak jelikož má více točivého momentu,  nemusíte elektroniku tolik využívat. S tímto projektem máme už nyní velký časový náskok. Abychom byli na další sezónu dobře připraveni, tak dohromady potřebujeme najezdit okolo 6 000 mil ((okolo 10 000 kilometrů), ale s povolenými osmi dny testování s nasazením stabilních pilotů MotoGP budeme mít dostatek času na to, abychom vývoj dokonale zvládli", vysvětlil dále Guareschi.

Faktem ale je, že Ducati nějakou změnu rozhodně potřebuje. I když se dá v Estorilu očekávat dle předpovědi počasí déšť a tedy minimálně mokro, tak je nutno nezapomenout, že na suchu se továrním pilotům Ducati zatím letos vůbec v kvalifikacích nedařilo a nejlepším postavením na roštu bylo deváté místo Rossiho v Losailu...

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.40
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist