GP Velké Británie – Pole position má Márquez, Hanika první řadu v Moto3

Kvalifikační sobota nakonec proběhla ve znamení příznivých povětrnostních podmínek, takže jezdci všech tří tříd mistrovství světa silničních motocyklů zvládli plánovaný program tréninků a kvalifikací na suchém povrchu Silverstonu. Ve všech třídách dnes padl kvalifikační rekord, takže ač na to v pátek nevypadalo, jezdci v průběhu jízd výrazně zrychlili. V třídě Moto3 vyhrál pole position Jorge Navarro, Karel Hanika zajel skvělý druhý čas, Jakub Kornfeil se do závodu kvalifikoval třináctý. V třídě Moto2 překonalo rekord hned sedm závodníků! Pole position ale patří jen jedinému z nich a tím je domácí Sam Lowes, který předvedl neskutečný výkon a to zejména, když došlo k poruše jeho motocyklu. V královské kubatuře slaví zisk prvního místa na startu Marc Márquez, Karel Abraham s bolestmi čtyřiadvacátý.

Kapitoly článku

Moto3 – 3.volný trénink

V desáté minutě posledního tréninku měl nejrychlejší čas 2'14,889 sekundy Danny Kent (Leopard Racing). Na druhé pozici byl Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo), který ztrácel 0,347 sekundy a třetí čas patřil Jorge Navarrovi (Estrella Galicia 0,0). Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing) byl s časem 2'15,848 sekundy sedmý, Karel Hanika (Red Bull KTM Ajo) ztrácel na svého krajana osmnáct tisícin a patřila mu osmá příčka. Ve třinácté minutě ale Jakub Kornfeil posunul své maximum na 2'14,813 sekundy a rázem byl nejrychlejším jezdcem tabulky časů třetího tréninku, když Kenta překonal rozdílem šestasedmdesáti tisícin. Hned v úvodu havaroval Andrea Migno (SKY Racing Team VR46), který spadl v šesté zatáčce. Těsně před polovinou tréninku vypověděla službu motorka Jorge Martina (Mapfre Team Mahindra).

V polovině tréninku vedl tabulku časů Jakub Kornfeil, který právě vyjížděl z boxů zpátky na dráhu. Druhý čas patřil Danny Kentovi, třetí byl Miguel Oliveira. Časy do pátého místa zajeli Efrén Vázquez (Leopard Racing) a Jorge Navarro. Posledním jezdcem v jedné sekundě na Kornfeila byl Romano Fenati (SKY Racing Team VR46) s časem 2'15,797 sekundy. Karel Hanika měl na kontě 2'15,866 sekundy a to mu prozatím stačilo na deváté místo. Vítěz závodu v Brně Niccoló Antonelli (Ongetta Rivacold) figuroval na desáté příčce, první z Indianapolis Livio Loi (RW Racing GP) měl jedenáctý čas a Ital Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3) byl třináctý.

Ve třicáté minutě měl nejrychlejší kolo Efrén Vázquez, který zajel 2'14,338 sekundy a posunul na druhé místo svého týmového kolegu Danny Kenta rozdílem šedesáti tisícin. Třetí byl Jakub Kornfeil, který na Baska ztrácel půl sekundy. Francesco Bagnaia (Mapfra Team Mahindra) a Miguel Olivera uzavírali první pětici nejrychlejších. Karel Hanika ztrácel na nejlepší čas sekundu a s kolem za 2'15,371 sekundy byl devátý.

Rozhodly časy posledního kola Jorge Martina a Karla Haniky. Španěl Jorge Martin nastavil čas na kolo 2'13,785 sekundy, což jej dostalo na vrchol výsledkové tabulky. V posledním kole zrychlil také Karel Hanika, když jeho finální čtrnácté kolo bylo za 2'13,807 sekundy a to pro českého závodníka znamenalo druhé místo, jen dvaadvacet tisícin za Martinem. Třetí skončil Jorge Navarro, který ztrácí sedmapadesát tisícin. První trojice neuvěřitelně vyrovnaná. Jakub Kornfeil už v závěru tréninku nezrychlil a skončil s jedenáctým časem 2'14,813 sekundy.

GP Velké Británie, Moto3 – 3.volný trénink
15°C, dráha suchá, 18°C, vlhkost: 89%

1 - Jorge MARTIN - SPA - MAPFRE Team MAHINDRA - Mahindra - 2'13.785
2 - Karel HANIKA - CZE - Red Bull KTM Ajo - KTM - 2'13.807 - + 0.022

3 - Jorge NAVARRO - SPA - Estrella Galicia 0,0 - Honda - 2'13.842 - + 0.057
4 - Danny KENT - GBR - Leopard Racing - Honda - 2'13.916 - + 0.131
5 - Fabio QUARTARARO - FRA - Estrella Galicia 0,0 - Honda - 2'13.935 - + 0.150
6 - Niccolò ANTONELLI - ITA - Ongetta-Rivacold - Honda - 2'13.950 - + 0.165
7 - Efren VAZQUEZ - SPA - Leopard Racing - Honda - 2'14.338 - + 0.553
8 - Brad BINDER - RSA - Red Bull KTM Ajo - KTM - 2'14.565 - + 0.780
9 - John MCPHEE - GBR - SAXOPRINT RTG - Honda - 2'14.762 - + 0.977
10 - Francesco BAGNAIA - ITA - MAPFRE Team MAHINDRA - Mahindra - 2'14.767 - + 0.982
11 - Jakub KORNFEIL - CZE - Drive M7 SIC - KTM - 2'14.813 - + 1.028
12 - Andrea LOCATELLI - ITA - Gresini Racing Team Moto3 - Honda - 2'14.838 - + 1.053
13 - Juanfran GUEVARA - SPA - MAPFRE Team MAHINDRA - Mahindra - 2'14.838 - + 19360
14 - Jules DANILO - FRA - Ongetta-Rivacold - Honda - 2'14.856 - + 1.071
15 - Romano FENATI - ITA - SKY Racing Team VR46 - KTM - 2'14.918 - + 1.133
16 - Maria HERRERA - SPA - Husqvarna Factory Laglisse - Husqvarna - 2'14.944 - + 1.159
17 - Miguel OLIVEIRA - POR - Red Bull KTM Ajo - KTM - 2'14.945 - + 1.160
18 - Remy GARDNER - AUS - CIP - Mahindra - 2'14.956 - + 1.171
19 - Enea BASTIANINI - ITA - Gresini Racing Team Moto3 - Honda - 2'15.081 - + 1.296
20 - Isaac VIÑALES - SPA - RBA Racing Team - KTM - 2'15.190 - + 1.405
21 - Alexis MASBOU - FRA - SAXOPRINT RTG - Honda - 2'15.215 - + 1.430
22 - Gabriel RODRIGO - ARG - RBA Racing Team - KTM - 2'15.357 - + 1.572
23 - Philipp OETTL - GER - Schedl GP Racing - KTM - 2'15.497 - + 1.712
24 - Matteo FERRARI - ITA - San Carlo Team Italia - Mahindra - 2'15.833 - + 2.048
25 - Livio LOI - BEL - RW Racing GP - Honda - 2'15.869 - + 2.084
26 - Darryn BINDER - RSA - Outox Reset Drink Team - Mahindra - 2'16.058 - + 2.273
27 - Andrea MIGNO - ITA - SKY Racing Team VR46 - KTM - 2'16.208 - + 2.423
28 - Lorenzo DALLA PORTA - ITA - Husqvarna Factory Laglisse - Husqvarna - 2'16.301 - + 2.516
29 - Stefano MANZI - ITA - San Carlo Team Italia - Mahindra - 2'16.529 - + 2.744
30 - Hiroki ONO - JPN - Leopard Racing - Honda - 2'16.554 - + 2.769
31 - Alessandro TONUCCI - ITA - Outox Reset Drink Team - Mahindra - 2'16.644 - + 2.859
32 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - Drive M7 SIC - KTM - 2'16.812 - + 3.027
33 - Tatsuki SUZUKI - JPN - CIP - Mahindra - 2'17.026 - + 3.241
34 - Taz TAYLOR - GBR - RS Racing - KTM - 2'17.146 - + 3.361
35 - Ana CARRASCO - SPA - RBA Racing Team - KTM - 2'17.992 - + 4.207
36 - Luke HEDGER - GBR - FPW Racing - Kalex KTM - 2'19.245 - + 5.460

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist