Ezpeleta: Velký zájem o MotoGP 2012

Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta si myslí, že MotoGP už dosáhla dna své krize a nyní už směřuje pouze směrem nahoru. A stejného názoru - tedy o úspěšně nastaveném směru - je i o kubaturách Moto2 a o Moto3.

Na páteční tiskové konferenci v Madridu hovořil CEO Dorny pan Ezpeleta o současné situaci a o budoucnosti seriálu Grand Prix. K aktuální kubatuře MotoGP o objemu 800 ccm řekl Carmelo Ezpeleta následující: "Tato kubatura vznikla v časovém období, které bylo charakterizováno velkým ekonomickým rozvojem, a znamenala technologickou výzvu pro všechny továrny a která nebrala vůbec v úvahu cenové relace. To ale nyní skončilo. Chceme mít na startu minimálně 22 motocyklů s redukovanými cenami a maximálně 24. Ovšem já mám momentálně přihlášeno více zájemců, než můžeme vzít!"

V roce 2012 pojedou v MotoGP dva typy týmů: tovární týmy s továrními motocykly a privátní týmy s motory a motocykly, které budou podobné těm sériovým. "Privátní motocykly budou stát 750.000 Euro místo těch obrovských sum, které musí týmy investovat nyní. A ve střední kubatuře jsme pro tovární motocykly snížili cenu jednoho motocyklu bývalých dvěstěpadesátek z 1.200.000 Euro na 400.000 Euro za motocykl Moto2", řekl dále Ezpeleta. 

Na téma nové kubatury Moto3, která nahradí od roku 2012 stopětadvacítky a kde budou závodit čtyřtaktní motocykly o objemu 250 ccm, říká šéf Dorny následovné: "Všechny továrny se vrací nazpět. Motory nebudou od jednoho dodavatele, nýbrž od více, ale budou jasně definovány. Musí mít maximálně 14.000 ot/min. a mít naši ECU (Engine Control Unit). Vítězný motocykl se bude lišit od jiného hlavně použitým šasím. Motor bude stát maximálně 12.000 Euro. Musíme zredukovat používanou techniku na minimum. A co se týká specifikace motorů v Moto2, tak od roku 2013 nebudeme mít v této kubatuře už jednotné motory".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist