Dozvuky z Monzy

Byla Monza opravdu otackou v dosavadnim prubehu mistrovstvi superbiku ? Nebo to bylo dano pouze touto specifickou trati, ze byla prerusena dosavadni neporazitelnost Troye Corsera a motocyklu Suzuki jako takovych.

Australsky exmistr sveta sice jeste vyhral po velke bitve prvni jizdu v Monze, ovsem ve druhe se uz smal jeho mlady krajan Vermeulen. Slovy cisel ziskal Corser uplynuly vikend sice nejvice bodu (41), za nim se ale umistili uz piloti na tovarnich strojich Ducati – Regis Laconi (33) a znovu se narodivsi James Toseland (27). A po Vermeulenovi (25) byl letos poprve uspesny i jeho stajovy kolega Muggeridge (23), ale take jejich krajan Pitt (21). Nasledovali Kagayama (20), Chili (18), Walker (16) a neuveritelny Nannelli (13 + 16 ze SSP !)
Dozvuky z Monzy - WSBK
Troy Corser (1./3.) Suzuki GSX-R 1000
“Yukio nastudoval velmi dobre moji jizdni drahu a uci se opravdu rychle. Ve druhe jizde jsem mel hned od zacatku problemy s predni brzdou a proto jsem se vyhybal vzajemnym soubojum. A Chrisova Honda byla navic velmi rychla. Naproti tomu Toselandova Ducati byla pomalejsi.”
Chris Vermeulen (out/1.) Honda CBR 1000RR
“V prvni jizde jsem mel defekt hned ve 2. kole, a ten se vlastne signalizoval uz dopredu. Ve druhe jizde jsem ze zacatku ztratil hodne casu s Walkerem a Kagayamou. A pak, kdyz uz jsem dojel Corsera, tak jsem se soustredil hlavne na Laconiho. A myslel jsem si, ze uz to nestihnu, ale nyni ziji na oblacku. Take v Silverstone ocekavam, ze budu michat poradim hodne vpredu. Vzdyt nyni mame pohromade vyborny Set – Up a navic jsem v roce 2004 poprve na teto anglicke trati vyhral.”
Yukio Kagayama (2./out) Suzuki GSX-R 1000
“Oslavil jsem svoje 31. narozeniny ziskanim Superpole. Mam rad brutalni brzdove manevry a take rychle zatacky. Hned po nekolika kolech v treninku jsem vedel, ze mi tato trat prinese hodne legrace. Ale bohuzel jsem ve druhe jizde probrzdil a uz jsem nemohl jinak reagovat. Pak jsem v “kacirku” spadl a zaroven poskodil i motocykl.”
James Toseland (3./5.) Ducati 999 F05
“Vedel jsem uz pred Monzou, ze nejsem zas tak uplne spatny. A dnes ze me spadlo nastesti zavazi z celeho meho tela uplne dolu na zem”.
Regis Laconi (4./2.) Ducati 999 F05
“Kagayama se prede me dostal hodne natvrdo, a to pred sikanou nazvanou De-la-Roggia. A zaroven me vynesl do pisku. A tak vyuzil James teto situace a take me predjel.
Andrew Pitt (5./6.) Yamaha YZF R1
“Musime jeste prenest vykon pri zrychleni na zem, nebot tam ztracime opravdu hodne. Diky absolvovanym testum v Monze jsme odstranili problemy s perovanim a take s podvozkem. Ovsem, novy silnejsi motor od Yamahy dostaneme az do Brands Hatch nebo do Brna. Navic jsem udelal nekolik chyb a tak mi ve druhe jizde odjela skupina s Corserem, Kagayamou a pilotem z Winston Ten Kate”, rikal nejlepsi muz na stroji Yamaha.
Karl Muggeridge (6./4.) Honda CBR 1000 RR
“Pri srazce s Walkerem, tesne pred vjezdem do sikany, behem prvni jizdy se mi ohnula spojkova packa. A potom jsem se bez ni probojovaval z 20. az na 6. pozici a to bylo opravdu hodne tvrde. Ve druhe jizde jsem zacal radeji velmi volne a nejel jsem zadne riziko. Potreboval jsem dnes hlavne body. Presto jsem byl jednu chvili uz treti a chystal jsem se na piti sampanskeho. Ale v poslednim kole me nachytal jeste Corser v prvni sikane a bylo to. Jinak musim ale rici, ze Kagayama je pri brzdeni opravdu zvire…!”, rikal Australan po svem letosnim nejlepsim umisteni.
Pierfrancesco Chili (7./7.) Honda CBR 1000 RR
“Minuly vikend jsem jel jeste cyklisticky zavod “Dieci Colli” (Deset kopcu – pozn. Bosso) v Bologni, ale bylo to pouhych 90 km. S umistenimi jako takovymi jsem spokojen. Musel jsem ale zmenit ve 2. jizde trochu jezdecky styl, nebot jsem se v prvni jizde dlouho zdrzoval s Walkerem. Ale v zasade nejsme od spicky daleko. Pri zavadecim kole pri startu druhe jizdy mi rikal Giovanni Bussei, ze mi vyteka z motocyklu voda, nastesti se mym mechanikum podarilo tuto zavadu odstranit.”
Chris Walker (8./8.) Kawasaki ZX 10
“S plnou nadrzi byla moje Kawasaki prakticky neriditelna. Po kvalifikaci (7.) jsem myslel v zavode na lepsi umisteni. Bohuzel prave ve druhem zavode jsem neudrzel sve 7. misto, nebot po opakovanem startu mi vlastne dosel benzin v poslednim kole, zacal vynechavat, a to hned po vjezdu do prvni sikany. A tak jsem do cile vlastne jen doroloval”.
Gianluca Nannelli (9./10.) Ducati 999 RS
“Musim si svou pazi teprve zvlazit ve studene vode. Ty tri starty, ktere jsem zde absolvoval, byly tezsi, nez jsem si myslel a to hlavne kvuli teplote vzduchu. Nyni me musi nekdo donest domu...”
Norick Abe (10./12.) Yamaha YZF R1
“Tato trat je jedinecna. Pri brzdeni si myslis, ze jedes proti zdi a na rovinkach jsem se zase modlil, aby se neco nestalo na motocyklu. Co se tyka meho umisteni, me stale jeste chybi pocit jistoty na prednim kole. A navic, kdyz jsem chtel predjet Hagu, tak jel on sice fair, ale hodne dosiroka, jakoby se soustredil pouze na me, abych dojel za nim, mohl jsem jet jiste rychleji a to az k Nanellimu,”, rikal byvaly tovarni jezdec Yamahy ve tride MotoGP.
Noriyuki Haga (11./9.) Yamaha YZF R1
Po treninkove srazce se stajovym kolegou Gimbertem mel Japonec hodne problemu se zranenymi prsty a take s pazi. “Sébastien zacal pozde brzdit a a ztratil tak kontrolu nad svym motocyklem a sebral me bohuzel s sebou. Mame zde sice hodne novych dilu, ale take zadne zkusenosti. A mel jsem jeste hodne oteklou ruku. Navic me moc nefungovala elektronika razeni, takze vznikaly hlavne problemy, kdyz jsem musel radit dolu rucne, a to se svou zranenou pazi. Druhou jizdu jsem jel potom na rezervnim motocyklu, ale devate misto nebylo zas moc valne zlepseni”, podotkl 6-ti nasobny vitez z roku 2004.”
Fonsi Nieto (16./out) Ducati 999 RS
“Mel jsem v prvni jizde velmi dobry start, ale pak do me najel Cardoso. A je velmi tezke jet zde ve skupine, porad nekdo utoci ze zavesu. V kazdem pripade se citim u Ducati jako na vedlejsi koleji, napr. o testu Nannelliho jsem se dozvedel az z webovych stranek, kdyz jsem byl doma v Madridu. A pritom potrebuji kazdy kilometr na motocyklu 999“. Jeho sef Stefano Caracchi vsak oponuje: “Tovarna Ducati si me vsimla prave kvuli Nannellimu a na to jsem hrdy. Take Melandri potreboval dlouho casu, nez se zacal citit v MotoGP opravdu spokojene. A nyni je z neho spickovy pilot. To stejne bude i u Fonsiho. Mam nyni tri dobre piloty (Lanzi, Nieto a Nannelli), i kdyz momentalne nejsou vsichni tri v nejlepsi forme.”
Ben Bostrom (18./18.) Honda CBR 1000 RR
“Musim vzdy hodne dlouho cekat, nez dostanu plny plyn do jizdy. Navic s pneumatikami Pirelli je zde uplne jina jizda. Kdyz vjedu do sikany natesno a agresivne, tak zacne zadni kolo jakoby vynechavat. A v opacnem pripade, kdy ji najedu konzervativne, tak dam souperum hodne metru k dobru”, rikal pilot staje Koji Renegade.
Dozvuky z Monzy - SSP
Katsuaki Fujiwara (1.) Honda CBR
“Pokousel jsem se chodit na brzdy co nejpozdeji, ale Charpentier sel “na zelezo” jeste pozdeji. V poslednim kole jsem do Parabolicy zatocil ve spravne linii, Charpentier se me pokusil predjet vnitrkem, ale ja jsem byl pri zrychleni n ate cistejsi stope”, smal se japonsky pilot.
Gianluca Nannelli (3.) Ducati 749
“Takovy mamuti program je ovsem mozny pouze zde, na dlouhych rovinkach si aspon trochu odpocinez”, vysvetloval s trochou nadsazky italsky jezdec. “Ale hodne mi pomohli lide z Clinica Mobil, bez jejich pomoci bych to nezvladl. Motocykl jel vyborne, mohl jsem oba jezdce na Hondach ze zavesu na cilove rovince predjet. Bohuzel jsem udelal na zaver malou chybu, a jelikoz byly pneumatiky uz hodne na konci, tak jsem se spokojil radeji se tretim mistem.”, byl se svym podiovym umistenim velmi spokojeny Nannelli, ktery se svym tretim mistem v kvalifikaci postaral o nejlepsi umisteni stroje Ducati od jejiho nastupu v roce 2004 do teto kubatury.
Kevin Curtain (5.) Yamaha R6
“Fabrizio me predjel a vzapeti v zatacce Lesmo pozdrzel. V poslednim kole jsem se pokusil ho na rovince po Ascari zatacce predjet, ale on ji projel schvalne pomaleji, abych ho nemohl po naslednem zrychleni hned predjet. Stejne si myslim, ze jsem pro tym Yamaha Deutschland zajel maximum.”, rikal zkuseny australsky veteran.
Tatu Lauslehto (6.) Honda CBR
“Nas motocykl patri na rovinkach k nejrychlejsim, to mi dodava pochopitelne hodne sebeduvery. Odstartoval jsem az jako 12., ale hned jsem se posunul o nekolik mist dopredu. Predjel jsem pri vjezdu do sikany i takove rutinery, jako jsou Broc Parkes ci Stéphane Chambon. Pak jsem ale po chybe v prvni zatackove partii znovu tento souboj prohral, ovsem nakonec jsem dojel do cile pred nimi”, konstatoval mlady nadejny Fin, ktery se po diskvalifikaci Corradiho posunul o jednu pricku dopredu.
Broc Parkes (7.) Yamaha R6
“Stale jeste nemam v Yamahu R6 uplnou duveru. Je ovsem bez pochyby, ze musim jezdit podstatne vpredu, nez doposud”, byl velmi sebekriticky dalsi z Australanu.
Dozvuky z Monzy - STK
Kenan Sofuoglu (1.) Yamaha R1
“Musel jsem zmenit v zaveru taktiku. Chtel jsem se utrhnout dopredu, ale pri vyjezdu ze zatacek bylo moje predni kolo velmi neklidne. A tak jsem se snazil Roccoliho s pozdnim brzdenim vyvest z klidu, ovsem v poslednich dvou kolech se do naseho souboje zamichal jeste Coxhell na Suzuki. V Silverstonu chci ziskat body, a potom na drahach, ktere uz znam, jet zase o vitezstvi. Letos musim dokazat, co je ve me a nejen vyhrat sampionat, ale i co nejvice zavodu.“, rikal turecko – nemecky jezdec, ktery letos jeste neprohral.
Massimo Roccoli (2.) Yamaha R1
“Posledni kolo byla opravdova valka. Uz jsem si myslel, ze se mi to podari, ale pri vyjezdu z Parabolici jsem dostal takovy smyk, ze jsem ztratil prvni pozici”, rikal Ital, ktery se celkem trikrat v poslednim kole vystridal se Sofuoglem ve vedeni.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist