Čtyři týmy s novou elektronikou
Text: Jiří Mikšík | Foto: archiv autora | Zveřejněno: 9.1.2013 | Zobrazeno: 1 288x
Šéf technik MotoGP Corrado Cecchinelli oficiálně oznámil, že v nové sezoně 2013 celkem čtyři týmy využijí nové ECU od Magneti Marelli. "Ioda, Avintia, Forward Racing a Paul Bird - ten ovšem pouze pro nový bike PBM Bike jezdce Michaela Lavertyho", řekl Cecchinello pro Gazetta dello Sport.
Zatímco tedy Danilo Petrucci a Lukáš Pešek (oba Ioda), Hector Barbera a Hiroshi Aoyama (Avintia), Colin Edwards a Claudio Corti (Forward Racing) a Michael Laverty (PBM) na novém motocyklu - viz snímek, využijí novinky, tak další motocykly CR od týmů Aspar (šampion CRT Aleix Espargaro a Randy de Puniet), Cardion AB (Karel Abraham), Gresini (Bryan Staring) a motocykl ART od Yonnyho Hernandeze pojedou v této sezoně s vlastní elektronikou, než bude Magneti Marelli na rok 2014 obligátní pro všechny.
Cecchinelli dále potvrdil, že nová ECU na rok 2014 bude stát mezi 50.000 a 100.000 Euro a podotkl: "Bude lepší než ta, kterou nyní používají týmy Ducati a Yamaha".
Jak známo, tak oba jmenované tovární týmy spolupracují s firmou Magneti Marelli už dlouho, zatímco Honda má svůj vlastní systém. Pokud bude chtít Honda startovat i příští rok s vlastní elektronikou, tak se bude muset vypořádat s tím, že benzinová nádrž bude obsahovat o 4 litry paliva méně.
Cecchinelli dále potvrdil, že nová ECU na rok 2014 bude stát mezi 50.000 a 100.000 Euro a podotkl: "Bude lepší než ta, kterou nyní používají týmy Ducati a Yamaha".
Jak známo, tak oba jmenované tovární týmy spolupracují s firmou Magneti Marelli už dlouho, zatímco Honda má svůj vlastní systém. Pokud bude chtít Honda startovat i příští rok s vlastní elektronikou, tak se bude muset vypořádat s tím, že benzinová nádrž bude obsahovat o 4 litry paliva méně.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?