Bud poradne nebo vubec

Po katastrofickem zavode v Estorilu rozhodl sef KTM, Stefan Pierer, uplne jasne. Bude zavodni prestavka az do francouzske Grand Prix v Le Mans.

Bud poradne nebo vubec
A tato zavodni prestavka bude vyuzita k testum nejen tridy MotoGP v sedle se Shanem Byrnem, ale i noveho stroje o obsahu 250 ccm rizeneho Australanem Anthony Westem.
“Do francouzske Grand Prix budou uz hotove dva az tri nove motory a ty nutne tym potrebuje. Veskery dosavadni material z lonskeho roku byl uz behem Jerezu a Estorilu spotrebovan. A jelikoz se Kenny Roberts rozhodl az na posledni chvili, ze bude dale provozovat svou zavodni staj, tak vlastne neexistoval vubec zadny novy material. Proto ma take staj jen jednoho pilota”, vysvetluje dale Pierer.
A po nejnovejsi schuzce v Rakousku mezi Stefanem Piererem a Kenny Robertsem byla rovnez stanovena jasna pravidla: “KTM doda motory, zaplati pneumatiky a take vyplatu jezdce. Jakykoliv jiny tym by ale pri takovem stavu dal pryc vsechny prsty”, rika Pierer.
Roberts totiz nesehnal vubec zadne penize a tak musi zavodeni financovat sam. “Je to jiste pro neho tvrdy chleba, ale nemyslim si, ze by mu v polovine sezony dosly penize, Kenny totiz neni zadny socialni pripad”, dodava dale sef KTM.
Firma KTM ma spocitano, ze dodane motory maji cenu okolo 5 milionu Euro, za pneumatiky Michelin musi zaplatit 800 000 a Byrneho gaze se pohybuje okolo 300 000 Euro.
“Rok 2005 je pro nas pokusny rok. Proto to zkousime letos s Robertsem. Nebot kazdy zavod nas posune o krok dopredu. Ale ve filosofii nasi firmy KTM se v poslednich 15-ti letech prokazalo, ze uspechy se dostavi pouze tehdy, kdyz se to dela naplno. Takze v roce 2006 to budeme delat odsud z Rakouska sami !, nebo vubec ne”, rika rezolutne firemni sef KTM.
Mezitim ma uz KTM uplne jasnou predstavu, kolik takove zavodeni v kralovske kubature stoji. “Jeden zavodni vikend se 2 piloty prijde zhruba na 400 000 Euro. Takze, pokud nema staj k dispozici minimalne 15 milionu Euro, nema cenu ani zacinat. Ovsem to nejde bez sponzora, pokud by to financovala firma sama, tak bude pretizena. A takovy projekt musi vydrzet 3 az 4 roky. Takze my se pripravujeme uz ted, hledame schopne spolupracovniky a budeme sami stavet i podvozky. A pojedeme v roce 2006 se dvema jezdci, tak jak to ma byt”, je si ve svych planech jasny Stefan Pierer.
V Estorilu ztracel Byrne na nejlepsi jezdce 4,3 sekundy na kolo, a tak neocekava Pierer ani do budoucna zadne zazraky.
“Pokud se nam podari stahnou tento cas na 2 az 2,5 vteriny, tak to bude znamenat, ze jsme udelali urcity pokrok. Bohuzel jsme letos testovali pouhych 8 dni proti spickovym tymum konkurence, ktera mela k dispozici az 25 testovacich dnu. Ale nejrychleji se ucime, kdyz zavodime. Mame k dispozici podvozek, ktery se da zlepsit. Mame jezdce, ktery neni zyvkly jezdit na spici a muzeme zlepsit i elektroniku. Takze v polovine sezony uz muzeme ocekavat nejaka pozitiva” dodava na zaver sef vyvojoveho oddeleni v KTM, ing. Wolfgang Felber.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist