Bridgestone: Test v Austrálii splnil svůj účel

Ve středu skončil na australském okruhu Phillip Island třídenní test pneumatik, který proběhl pod taktovkou japonského výrobce a dodavatele Bridgestone a jehož se zúčastnilo pět jezdců továrních týmů Ducati, Hondy a Yamahy z královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů.

Cílem tohoto testu bylo vybrat takovou konstrukci a směs pneumatik, která poslouží dalšímu vývoji pneumatiky, jenž bez problému zvládne kompletní délku závodu královské kubatury v australské Grand Prix, což je přesně sedmadvacet kol s celkovou délkou 120 kilometrů.

Na jih Austrálie přivezl Bridgestone dvě směsi předních hladkých pneumatik a osm směsí zadních hladkých pneumatik, z nichž celkem šest byly pneumatiky speciálně vyrobeny pro potřeby australského okruhu.
V pondělí, tedy první den, jezdci testovali všech šest nových specifikací pneumatik. Druhý a třetí den testu byl ve znamení závodních simulací na pneumatikách, které byly vyhodnoceny jako nejvhodnější pro podmínky Phillip Islandu.

Z šesti zmiňovaných pneumatik celkem tři splňovaly nároky co se týče životnosti, výkonu a zpětné vazby samotného jezdce. Tyto tři specifikace pneumatik byly v úterý a ve středu podrobeny intenzivním zkouškám a z nich nakonec vzejde finální verze obutí pro říjnovou Velkou cenu Austrálie.
Díky proměnlivému počasí, které testy na Phillip Islandu v posledních třech dnech provázelo, získal Bridgestone množství dat v širokém spektru povětrnostních podmínek. Teploty dráhy se pohybovaly v rozsahu 22°C až 52°C a poslední den dokonce došlo na slabý déšť. Středeční nižší teploty jezdcům nabídly srovnatelné podmínky, jaké můžou na jihu Austrálie očekávat v říjnové Grand Prix.

„Pro Bridgestone to byl velmi pozitivní test, protože jsme dosáhli všech stanovených cílů,“ uvedl ve středu odpoledne Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Rád bych týmům a jezdcům poděkoval za jejich tvrdou práci, bez níž bychom nedokázali dosáhnout toho, pro co jsme sem přijeli. Našim primárním cílem bylo pro tento okruh najít vhodné možnosti pro zadní hladké pneumatiky.“
„Z šesti vývojových pneumatik, které jsme pro tento test dodali, tři dosáhly povzbudivých výsledků. Tyto tři specifikace nyní poslouží k finálnímu vývoji zadních hladkých pneumatik, které budou určeny pro říjnovou Velkou cenu Austrálie. Po těchto třech úspěšných dnech testování jsme přesvědčeni, že tyto pneumatiky zvládnou kompletní délku závodu při zachování vysoké úrovně jak v rámci bezpečnosti, tak výkonu,“
dodal Shinji Aoki.

Třídenního testu na Phillip Islandu se zúčastnili jezdci továrního týmu Ducati – Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow, tovární stáje Repsol Hondy Dani Pedrosa (Marc Márquez je se zlomeninou lýtkové kosti doma), tovární stáje Yamahy – Jorge Lorenzo a Valentino Rossi.

Test MotoGP – Phillip Island, Austrálie

Kombinace časů – 3. až 5.března 2014

1 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha Factory Racing - 1'29.068   - 165 kol
2 - Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - 1'29.381 - +0.313 - 178
3 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - 1'29.387 - +0.319 - 136
4 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha Factory Racing - 1'29.516 - +0.448 - 216
5 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Ducati Team - 1'29.576 - +0.508 - 166

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist