Andrea Dovizioso: Výbuch radosti u Ducati

U Ducati je s velkým napětím sledováno, jak si vede Rossi u Yamahy. A když byl Doviziso o pouhých 0,001 sec pomalejší, tak vybuchla v tomto boxu doslova bomba štěstí.

Vžijme se do role italských fanoušků. Jen kvůli jednomu okamžiku. Valentino Rossi opustil Ducati, a zabouchl za sebou hodně hlasitě dveře. Jako náhradník byl angažován Andrea Dovizioso, který u Hondy či u Yamahy nedostal k dispozici tovární motocykl. Všichni mu předpovídali těžké časy. Ale, po třech volných trénincích je «Dovi» o pouhých 0,001 sekundy za velkým Rossim s jeho věhlasnou Yamahou YZR-M1. Slovy: jedna tisícina sekundy.

Andreo, na co jsi jako první pomyslel, když jsi skončil o 0,001 sec. za Valentinem?
"Ale hoši, to je přirozeně tučné sousto pro reportéry. Pro mě to ale není žádné velké téma. Vy budete mít tučné nadpisy, nebo snad ne? Okay, Okay, já bych byl na vašem místě také spokojen s něčím takovým. Ale nic to nzemění na kvalifikaci nebo na závodech".
"Abych byl ale upřímný, nečekal jsem, že zde budeme tak konkurenceschopní. Vůbec jsem si nepředstavoval, že budu ztrácet na nejlepší čas pouhých 0,333 sec. To je opravdu málo. Máme dobrý grip s čerstvými pneumatikami, ale nesmíme zapomenout, že zde se pneumatiky velmi rychle ojíždějí. Navíc Ducati vyžaduje daleko větší fyzickou námahu než jiný motocykl. Tedy aspoň doposud to tak bylo", ví dobře Dovizioso.

Ten zatím nedokáže úplně přesně odhadnout sílu motocyklu Ducati Desmosedici GP13 v závodě: "Ve druhém volném tréninku byla situace velmi dobrá, lešpí grip, lepší povrch tratě a skoro žádný vítr. To dělá hodně velký rozdíl. Naše rychlost ale není tak dobrá, jak to na první pohled vypadá. Viděl jsem, že někteří další s tvrdou směsí zajeli čas 1:57. K nim patří Márquez. Já jsem se dostal na 1:57,3 min a na 1:57,2. Nyní se nabízí otázka: Co se stane v závodě po 10 kolech? To bude kritická fáze celého závodu. A v tréninku to nemůžeš simulovat".
"Měl jsem dnes pocit, že skoro všichni to dnes zkoušeli s měkkými gumami. My jsme se ale soustředili na ty tvrdé. Teprve v samém závěru jsme obuli jednu měkkou, neboť bylo důležité udržet se v Top-10. Rozdíl mezi těmito dvěma typy pneumatik je 0,4 až 0,5 sekundy.", vysvětloval dále tovární pilot Ducati.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist