Americká zkušenost Camel Honda Teamu

Tým Camel Honda má pro nadcházející závod MotoGP dva zkušené jezdce, kteří okruh Laguna Seca velmi dobře znají.

Hledat posledního vítěze Grand Prix USA by znamenalo vrátit svou paměť o jedenáct let dozadu a zalovit u datumu 11. září 1994. Již tento víkend však budeme znát následovníka památného vítězství z roku 1994, kdy se stal Luca Cadalora prvním a zároveň prozatím posledním Evropanem, který dokázal v GP USA zvítězit (ve třídě MotoGP - 500 ccm). Pokusit se o úspěch přijíždí na kalifornský okruh Laguna Seca také tým Camel Honda, jehož jezdci na dráze u města Monterey v minulosti již startovali. Alex Barros zde závodil ve svém ranném působení v nejprestižnějším šampionátu, když dokonce v roce 1993 stál na pódiu ve třídě 500 ccm, kde dojel do cíle jako druhý jezdec výsledkové listiny. Naopak Troy Bayliss v Laguna Sece startoval během svého působení v Mistrovství světa Superbike, po sérii dvou čtvrtých míst v roce 2001 dokázal o rok později nejprve v jednom závodě zvítězit a poté dokončit jako druhý.
Sito Pons
Nadcházející závod je pro MotoGP velmi důležitý, protože se po mnoha letech vracíme do USA. Laguna Seca je velký okruh, který mám opravdu rád. Miloval jsem ho hodně i jako jezdec, i když tam bylo dříve několik opravdu nebezpečných oblastí. Od té doby se však udělalo mnoho práce v oblasti bezpečnosti jezdců a já jsem zvědavý, jaké budou výsledky. Vím, že se od tohoto závodu mnoho očekává, je o něj z diváckého hlediska obrovský zájem, již jsou skoro vyprodané všechny vstupenky. Doufám, že MotoGP nabídne divákům opět okázalou přehlídku špičkových strojů a výkonů. Doufám, že my budeme opět součástí této přehlídky.
Alex Barros
Jsem upřímně rád, že se vracím do Laguny, protože to místo miluji. Po Assenu jsem horlivý dosáhnou dobrého závodu. Laguna Seca je okruh s jedinečným charakterem, vždy mě vzrušoval, je to okruh s několika kopci, skoro jako okruh pro superkros! Jezdil jsem tam čtyřikrát a v roce 1993 jsem dokonce vystoupil na pódium. Jsem rád, že se zlepšilo několik únikových zón, protože v devadesátých letech prakticky tyto bezpečnostní zóny neexistovaly. Nyní si jsem jistý, že to tam bude bezpečné. Nevím kolik současných jezdců tam dříve závodilo, ale myslím si, že každý bude ten okruh hned milovat, protože je opravdu nádherný a dává radost z jízdy.
Troy Bayliss
Myslím si, že aktuální rekord okruhu bude platný maximálně 15 minut prvního volného tréninku MotoGP. Jsem opravdu zvědavý vidět, co můžeme s motocykly MotoGP na tomto okruhu udělat, je to totiž opravdový závodní okruh, který je krásný a trochu nebezpečný, přinejmenším v minulosti tomu tak bylo. Když jsem tam jezdil poprvé, hned jsem vyhrál kvalifikaci, byl bych rád, kdyby se to podařilo i s Hondou. Jedno je však jisté již nyní - nedělní závod bude jednou z největších událostí v historii tohoto okruhu.

Platné rekordy okruhu Laguna Seca
World Superbike - of. rekord: 2002 - Noriyuki Haga (Aprilia) 1:25,475 /94,476mph/
World Superbike - nej. kolo: 2002 - Colin Edwards (Honda) 1:24,888 /95,129mph/
500 ccm - of. rekord: 1994 - John Kocinski (Cagiva) 1:26,444 /91,450mph/
500 ccm - nej. kolo: 1994 - Mick Doohan (Honda) 1:26,068 /91,850mph/

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist