Abraham: Rameno je pořád problém

Čtyři měsíce od operace poškozeného ramenního kloubu, dvou měsících rehabilitace a dalších dvou měsících tréninku, dnes nastoupil český motocyklový jezdec Karel Abraham k prvním testům roku 2014 v třídě MotoGP. Úterý bylo v Sepangu zároveň jeho první příležitostí si vyzkoušet svůj nový motocykl Honda RCV1000R.

Zranění ramene, kvůli kterému musel český jezdec předčasně ukončit loňskou sezonu, mu bohužel působí problémy ještě dnes. S bolestmi Karel Abraham odjezdil jednačtyřicet kol a se ztrátou 6,469 sekundy obsadil šestadvacáté místo.

Po skončení úterních testů musel navíc český jezdec zajít na kliniku k ošetření. „Je to jednoduché - rameno je pořád problém,“ potvrdil Karel Abraham. „Jsem z toho strašně zklamaný, protože při cvičení i na motokrosu to bylo v pohodě, ale tady se to zase projevilo. Upřímně – bolí to jak prase. Hlavně v krajních polohách a při zátěži.“

„Těch čtyřicet kol, co jsem najel, bylo už na limitu toho, co se s tím dalo zvládnout. Takže zase na kliniku a zase se modlit, aby se to do rána nerozleželo, ale uklidnilo. Nic víc pro to udělat nemůžu. A už teď je jasné, že jakmile přijedu domů, tak zase skončím u doktorů. Je to fakt škoda, motorka je bezvadná a mohli jsme dneska udělat spoustu práce. Jsem z toho zklamanej,“
dodal Karel Abraham.
Šéftechnik české stáje Cardion AB Motoracing Marco Grana je s novou Hondou velmi spokojený, což potvrdil po skončení prvního dne testování, když uvedl: „S motorkou jsme maximálně spokojení. Karel se na ní cítí dobře a nemáme s ní žádné větší problémy. Ještě teď jsme sice v osm večer v boxu a pracujeme, ale to je při přechodu na novou motorku, kterou neznáme normální.“

„Problém máme jen jeden, ale o to větší – Karlovo rameno. Po šesti měsících, kdy člověk nesedí na motorce, by bylo i tak těžké znovu začít naplno jezdit, natož když má člověk bolesti. Největší problémy má Karel při překlápění motorky ze strany na stranu, nemůžeme ani najezdit tolik kol, kolik bychom chtěli.“

„Musíme doufat, že to zítra bude lepší a budeme moci začít znovu. Musíme upravit strategii. Nemá smysl honit se za co největším počtem kol, protože čím víc jich Karel najede, tím víc je unavený a rameno ho bolí,“
dodal Marco Grana.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist