Abraham: Konkurence letos bude nejsilnější, jakou v MotoGP pamatuji

Český jezdec stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham má za sebou druhý test v sedle nové Hondy RC213V-RS. Od prvního dne postupně zrychloval a své maximum posunul na hodnotu 2'01,536 sekundy. Jezdec z Brna je nyní druhý nejlepší v sedle Hondy Open a před cestou do Kataru je společně s týmem přesvědčen, že prostor pro další zlepšení tam je a ne malý.

Karel Abraham pojede na poslední předsezonní testy v Kataru s ambicí přiblížit se k časům, které zajíždějí tovární stroje, kterých je ve startovním poli šestnáct, a patřit mezi nejrychlejší jezdce na strojích specifikace Open.

Karel Abraham test v Malajsii komentoval slovy: „Na to že tu bylo přes den čtyřicet stupňů, asfalt měl šedesát, anebo pro změnu pršelo, můžeme být spokojení. Upřímně, nejvíc se těším, že si v Kataru konečně všechno otestujeme v příjemném klimatu a ve stabilním počasí. Každopádně jsme zde odvedli kus práce a našli jsme nějaký základ nastavení, na kterém můžeme stavět.“

„Nový motor od Hondy je skvělý, je tam opravdu cítit výrazný posun. Limitujícím faktorem je jednotná elektronika, která trochu omezuje potenciál, který motorka má. S tím se ale musíme porvat. Už teď je jisté, že konkurence letos bude nejsilnější, jakou v MotoGP pamatuji. Časy jsou vyrovnané a oproti podzimu šly neuvěřitelně dolů,“
dodal český závodník.
„Z pohledu času, který jsme zajeli, můžeme být velmi spokojení,“ uvedl šéfmechanik Cardion AB Motoracing Marco Grana. „Jsme víc jak o vteřinu rychlejší než v kvalifikaci na loňský závod v Sepangu a to teprve zjišťujeme základní nastavení motorky. Spolupráce s novými lidmi od Showa a Nissin je výborná a věřím, že teď ke konci jsme dospěli k dobrému základu, který by mohl v sezoně fungovat.“

„Na druhou stranu konkurence letos bude extrémní, což je vidět na konečném umístění. S časem, který by stačil na podzim na top ten, jsme až jedenadvacátí. S tím samozřejmě spokojení nejsme, musíme se na to ale dívat v souvislostech. Aktuálně je Karel druhý nejrychlejší jezdec na Hondě specifikace Open a na Nickyho Haydena ztrácí asi sedm desetin. A víme, že rozhodně máme prostor pro zrychlení.“

„Karel zatím nezajel perfektní kolo. I v tom nejrychlejším udělal nějaké malé chyby. Učíme se pracovat s novým materiálem – podvozkem Showa a brzdami Nissin. Díky tomu všemu můžeme být optimisty. Věřím, že je reálné být na testech v Kataru víc vepředu,“
dodal Marco Grana.

Jezdce MotoGP čeká zítra test pneumatik Michelin, které v šampionátu od sezony 2016 nahradí dosavadního dodavatele Bridgestone. Poslední předsezonní testy se konají na okruhu Losail v Kataru v polovině března.
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist