Tým Aspar vymění asi na rok 2012 motorky

Největší tým v celém cirkuse Grand Prix vymění zřejmě na rok 2012 motorový park v obou nižších kubaturách.

Největší tým paddocku Grand Prix uvažuje o změně na šasí Kalex a to v obou nižších kubaturách. Zatímco v nejslabší kubatuře do 125 ccm to bude historická nutnost, tak v Moto2 jsou důvodem neuspokojivé výsledky Juliana Simona v letošním roce v závodech střední kubatury a naopak skvělé výkony Stefana Bradla se šasím Kalex.
Tým Jorge Aspara Martineze bude ovšem i v příštím roce startovat ve všech třech kubaturách, tedy v Moto3, Moto2 a také v MotoGP/Moto1, kde chce jet se satelitními motocykly Ducati GP12 dokonce se dvěma piloty.
Místo "malorážek" se bude v roce 2012 závodit v kubatuře Moto3 - to ostatně všichni vědí - a současné tovární Aprilie RSA, které Asparův tým doposud používá, tak budou k vidění pouze v muzeu. V této nové kubatuře Moto3 chtějí majitel týmu Jorge "Aspar" Martinez a sportovní ředitel stejné stáje Gino Borsoi nasadit motocykly se šasím Kalex a se speciálně připravenými motory KTM. První test by se měl konat po finále ve Valencii a jezdecké obsazení favorizovaného týmu by také dle posledních našich informací přímo z paddocku Grand Prix mohlo vypadat následovně: Španěl Maverick Viňales a buď Němec Jonas Folger nebo Brit Danny Kent. 
O změně motocyklu ale uvažuje Aspar i ve třídě Moto2. Zatímco vloni byl Julian Simon po změně šasí z RSV na Suter - hned na začátku sezóny - vicemistrem světa a získal celkem 8 podiových umístění, tak letos má na svém kontě pouze jednu bednu, i když byl, a to nesmíme zapomenout, dlouhodobě zraněn po kolizi se Sofuoglem.

Asparovci uvažovali už po loňské sezóně o změně šasí, ale Sito Pons měl na šasí Kalex výsadní právo a znemožnil jeho testování: "Sito Pons nás vloni nenechal Kalex testovat. To se mu už letos nepodaří, neboť svou silnou pozici v paddocku GP ztratil. Nám se sice jede se Suterem dobře, ovšem Kalex a FTR jsou velmi dobré produkty", řekl pro "AS" Jorge Marrtinez.

Jako jezdci jsou pro příští rok v kubatuře Moto2 plánováni dosavadní pilot "Julito" Simon a ze stopětadvacítek postoupí o třídu výše lídr šampionátu Nicolas Terol, oba tedy ze Španělska.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist