Triumph má dodávat motory pro Moto2

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5077) napsal 21.01.2017 v 10:55

KDOŽE, Jawkářu, "to MS" řídí a už se "proslavil" i kategorií GPMotoHONDA600 ??

rsjawkar (85) napsal 16.01.2017 v 23:02

Marex: Chápu, že v dnešní době vozit v kufru olej na dolévání, je pro spoustu lidí velký problém. Já to také nevítám. Pamatuji se, že tento rutinní úkon se učil v Autoškolách... Bavíme se o turbomotorech a ty budou vždy trochu oleje brát. Já jsem výpočet dokončil a došel k číslu cca 6ml (0,0063l) na 1l benzínu. Olej se skládá z uhlovodíků a množství, o kterém se tady bavíme, v motoru shoří. Co neshoří tak „dohoří“ v katalyzátoru a těch pár ppm (milióntin) HC co „nedohoří“ tak vyletí do vzduchu a potom je někdo může vdechnout. Rozhodně to není viditelný modrý kouř nebo černé saze jako u dieselů. Automobilky pod tlakem EU snižují emise CO2 (spotřebu paliva) za každou cenu...Jeden ze způsobů je snížení tření (stále řidší oleje 0W/30, tenké pístní kroužky, menší počet válců.) to už jsem asi psal... Pár písmenek k tříválcům. Staří motoráři vám řeknou, že takový tříválcový 4Tmotor ( nezaměňovat s 2T) má víc nevýhod než výhod. (velké díry mezi zážehy 240st - menší výkon, obtížně odstranitelné vibrace) Dnešní automobiloví inženýři ale zjistili, že tříválcový motor v autě při ustálené jízdě po rovině, má menší spotřebu než čtyřválec, hurá... Triumf používá tříválce kvůli většímu krouťáku, ale pomáhá si také větším objemem. Proč máme tuto „vyspělou“ technologii používat v MS, ale nechápu...

Marex (2570) napsal 16.01.2017 v 09:04

rsjawkar: Možná jsem ten objem zaměnil. Nicméně bych to nebanalizoval. Když jsem byl předloni na tripu po Balkánu, najezdil jsem cca 6000 Km. Pokud bych měl spotřebu 0.5 l na 1000 Km, musel bych během té trasy dolévat 3l oleje!!! Pokud vypálím 3 litry oleje, někdo jedoucí za mnou je bude muset vdechnout (to je jako starý diesel) . O emisích teď nemluvím, ale tohle je těžká prasárna.

rsjawkar (85) napsal 13.01.2017 v 15:50

Chlapi, vyprdněte se na hluk. Myslím si, že poslední rána pro 4T monstra bylo snížení počtu válců. Nakonec Honda neprorazil ani s oválnými písty.

IvanDvoutakťák (5077) napsal 13.01.2017 v 12:31

A pak to nemá připomínat ten "šaškec" F1aut, kdy "Bernie
vyrukoval" s těma daleko míň slyšitelnejma vejfukama . . .

Darmah (222) napsal 12.01.2017 v 17:14

S tím hlukem u 4T má Ivan pravdu. Dělal jsem v té době traťáka v depu v Brně a když se při zahřívání motocyklů na ploše v depu nastartovaly obě Agusty, ostatní motocykly jako by tam nebyly, až se zem chvěla a běhal z toho mráz po zádech. Taky jsem slyšel, že jedním z důvodů zákazu 4T je právě ten hluk. Škoda, technicky to určitě bylo řešitelný.

rsjawkar (85) napsal 12.01.2017 v 14:07

Ivane, tak to je pro mě nová informace, že jeden z hřebíčků do rakve pro 4T v GP byla hlučnost.
Určitě si pamatujete dobu, kdy se Honda snažil proti 2T nasadit NR 500 s oválnými písty a jak dopadnul... Malá spekulace, přímé vstřikování do 2T má patentovaný ORBITAL Australia, nemůže v tom být zakopaný pes ?

TDM851 (4101) napsal 12.01.2017 v 11:53

rsjawkar Dík za odpověď

IvanDvoutakťák (5077) napsal 12.01.2017 v 11:28

Původní diskuse, ta o motorech Triumph pro MotoGP750, "vyhasla záhy",
o čem taky diskutovat - co Dorna rozhodne, platí ... a tak si dovolím
na závěr(?), k Jawkářově zmínce 11.1. / 23.04 přidat moji "třešničku"
Magoři, a neříkám že pouze "ekologisti", svého času SVÉVOLNĚ v GP
zlikvidovali čtyřtakty, ÚDAJNĚ kvůli hluku a po dvoutaktní éře obdobným
scénářem zase dvoutakty, ÚDAJNĚ kvůli výfukovým emisím, když v té
době nebyl žádný problém, aby 2T motory s tehdejší elektronikou
a vstřikováním emisní normy plnily . O nákladnosti výroby výkonných
motocyklových motorů 2T ve srovnání se 4T taky není pochyb a tak se
nejen pro MotoGP vyrábí ty "jednoduché" a ""levné"" 4T - 4V ...

rsjawkar (85) napsal 12.01.2017 v 11:02

TDM851, karburátorový 2T je ztrátový při výplachu, to je důvod, proč byly tyto motory vytlačeny. 2T s přímým vstřikováním má proti karburátoru nižší spotřebu o cca 40%.

rsjawkar (85) napsal 12.01.2017 v 10:34

Marex, asi myslíš 1.8 TSI. Ta spotřeba 0,5L je max. spotřeba na 1000 km. Tak malé množství oleje bez problémů shoří. Také se mi to nelíbí, ale je to údajně daň za nízké tření, (slabé pístní kroužky a řídké oleje) ale proč ? Kvůli nižším emisím... 2T byly postupně vytlačeny emisními limity a co si má pak zákazník koupit, když jsou všude jen 4T. Většina lidí se zkrátka přizpůsobí... Koukám, že jsme zničili původní diskusi...

Marex (2570) napsal 12.01.2017 v 09:02

No nevím, jak je to s tou ekologií, ale přijde mi celkem masakr, když je v manuálu u koncernové 1.6 TSI uváděna spotřeba oleje 0.5l (údajně bývá nezřídka podstatně vyšší), není to pak už vlastně čtyřtakt s palivem pro dvoutakt?
Nicméně se nedomnívám, že 2t byly vytlačeny tak úplně legislativou. Myslím si, že většina zákazníků preferuje 4t a tím se zasekl vývoj. MGP reagovala také na zájmy trhu. Ať už z popudu výrobců, nebo z důvodů jiných...

TDM851 (4101) napsal 12.01.2017 v 07:22

rsjawkar Dává se to i do nových scooterů. Připadá mi to lepší na start, ale směs se podle mě líp promíchá přes karbec? Navíc přibylo dost elektriky..

rsjawkar (85) napsal 11.01.2017 v 23:04

TDM85, rád ti odpovím. Přímé vstřikování do 2T je technologie stará cca 30 let. V současné době se používá v lodních motorech nebo sněžných skútrech (Rotax E-Tec 600, 800 nebo 850 ccm, 2vál) V motocyklech vstřikování používá pouze OSSA, ale ta má trochu jiné provedení se vstřikovačem ve válci. O tom, proč tuto technologii nepoužívají i ostatní výrobci, můžeme vést pouze dohady...

TDM851 (4101) napsal 11.01.2017 v 17:41

Jééé. Chytl jsem tohle téma pozdě. Tak mám aspoň dotaz pro rsjawkar co si myslí o 2T a vstřikování. Díky za odpověd.

rsjawkar (85) napsal 10.01.2017 v 23:23

Johnny, máš pravdu v tom, že v terénu je to trochu jinak a je důležitější průběh výkonu než jeho maximum. Motokros 500 2T, byl extrém a tyto stroje bylo velmi obtížné v terénu využít. Dodnes se těmto motorkám říká zabijáci. Kamarád jezdí CR 500...V této objemové kategorii je vhodnější 4T. Toto téma sem asi nepatří a další polemiky bych přenechal motokrosařům. Co motokrosař to názor. Možná se příště dostaneme k těm 3vál. 4T vs. 4vál. 4T...

Johnny83 (228) napsal 10.01.2017 v 20:20

Ale jednu zajímavost si zkusim dovolit, tuším v roce 98, když yamaha nasadila do ms motokrosu 4t 400 proti 2t 500, tak je rozprášila, ale je jasný že terén je něco jinýho, tam jde spíš o průběh a použitelnost...

Johnny83 (228) napsal 10.01.2017 v 20:17

Rsjawkar: máte pravdu chlapi, s tim vždycky jsem to trochu přehnal, bral jsem to ze svýho pohledu cca 18 let co jsem to začal sledovat, takže jestli byly dřív dělený třídy jen podle objemu a na počtu dob nezáleželo, tak v tom už se nečapu ale je jasný že při stejnym objemu nemá 4t šanci, jak píšeš, nsr 500 měla 200 kobyl

IvanDvoutakťák (5077) napsal 10.01.2017 v 17:20

Nekamenujme "proroky", please !

rsjawkar (85) napsal 10.01.2017 v 16:46

Ivane, zdravím Vás, jsem rád, že se vám nová profilovka líbí a děkuji za příspěvek do debaty. Johnny, závody byly odjakživa vypisovány v objemových třídách a byly otevřeny pro 4T i 2T. Postupným vývojem byly 4Tmotory 2Tmotory výkonově překonány a postupně vytlačeny jak z terénu, tak ze silnice. Aby byl možný návrat 4T do motokrosu, tak byl pro 2T stanoven objemový hendikep. To se to pak válcuje s dvojnásobným objemem...No a na silnici je to jednoduchý, tam nejsou 2T vypsány vůbec. Tím byl vývoj v podstatě zastaven a 2T jsou pouze "oprašovány", ale i tak, dosahují litrový výkon 400 koní ! Ekologii zatím nechám stranou a další moudra si nechám na večer. Doufám, že mě tady nezačnete kamenovat.

Marex (2570) napsal 10.01.2017 v 16:28

Nuvolari:
U těch aut bych se zastal Fiata 500, u kterého vychvalují dvouválec a ještě Morganů (ale to nejsou tak úplně auta- spíš jde o pojízdné zážitky).

Johnny83 (228) napsal 10.01.2017 v 13:43

Ivane, to bylo ale vždycky, skoro všechny třídy společné pro 2t i 4t umožňují cca dvojnásobnej objem 4t, aby byl výkon +- stejnej... bohužel u 2t už ten vývoj nejde tak dopředu jako u 4t, takže vyjma endura 4t ve většině případů 2t nakonec převálcovaly (nebo přetaktovaly? )...

IvanDvoutakťák (5077) napsal 10.01.2017 v 13:24

No jasně, Johnny, dnešní MotoGP je už úplně jinde,
než ta " první " , co nahradila třídu 500 - 2T .
Šlo o srovnání tehdejších motorů 1000-4T a 600-2T ,
kdy ten dvoutakt ne žeby "stačil", čtyřtaktu by přes ten
handicap 400(!) ccm "naložil" ...

Nuvolari (2329) napsal 10.01.2017 v 13:16

Marex: máš pravdu, nevyjádřil jsem se přesně- měl jsem na mysli lichý počet válců vyšší, než jedna. Ale pětiválec mi taky přijde divný. A co se aut týká, tak ano, jakýkoliv počet válců menší, než 4, je na houno.

Marex (2570) napsal 10.01.2017 v 13:12

Nuvolari: A lichý počet válců v Moto3 ti nevadí? Když byla MGP Honda 5-ti válec, tak to také nebylo nepatřičné. Osobně považuji za nepatřičné tříválce o objemu cca 1000ccm v Octávii a tp.

Johnny83 (228) napsal 10.01.2017 v 12:23

Nuvolari: já se obávám že za chvíli už bohužel sportovní šestky na krámech nebudou, ale snad se mýlím

Ivan: nejsem odborník, ale jako laik bych si tipnul, že ač by třeba motorově ten dvoutakt stačil, dnešní motoGP je už možná víc o elektronice a tu je podle mě snažší naladit na průběh 4t než 2t. ale třeba se pletu...

IvanDvoutakťák (5077) napsal 10.01.2017 v 12:17

Taková "poudačka" (ale pravdivá!) pro RSjawkářa, jako dík za jeho novou profilovku :
krásný to byly časy, kdy motory kubatur GP byly "jen takovou stavebnicí", když se odladil válec 125 ccm, dvěpade "dostala" tyto válce dva a půllitr čtyři ...
Dvoutaktní "guru", ing Jaroš z Brna, který "dodával" i GP-týmům, se ve "slabé chvilce", když dvoutaktní éře GP už "zvonila hrana", svěřil, že už má odladěný
válec 150 ccm pro případ, že FIM =Dorna zavede jako "přechodovou" nejvyšší
kategorii 990-4T / 600-2T a jako "správnej dvoutakťák" se vyjádřil, že už
se těší, až budou 2T "šestikila" válcovat ty budoucí 4T "litry" ...

Nuvolari (2329) napsal 10.01.2017 v 12:16

Johny83 - a až si půjdeš do obchodu koupit sportovní šestku, budeš vybírat podle toho, že je dobrá v SSP nebo podle toho, že motor dané firmy jezdí v Moto2? Já bých volil podle SSP...
No a k těm tříválům: nějak mi přijde lichý počet nějak nepatřičný, ale zrovna na triumphí třívál nebo na mt-09 se dost pěje chvála, takže asi budou mít něco do sebe...

Johnny83 (228) napsal 10.01.2017 v 07:45

gorkin- to je zřejmě ale soukromej tým a nevim jestli i v tomhle případě to výrobce zavazuje dělat sériovou motorku kvůli homologaci... já bych si tipnul že 675 skončí, kor jestli je to s tou moto2 pravda, určitě bude prestižnější se pyšnit motorem z moto2 než SSP, to má kde kdo

Johnny83 (228) napsal 10.01.2017 v 07:40

mně osobně přijde těch 750 už moc, přestup z 250 na 750 je dost velkej. Když se tu před lety řešil konec 2t tříd, myslel jsem, že systém cca dvojnásobnejch objemů mezi třídami zůstane zachovanej a věřil jsem spíš motorům cca 450-500 2V, něco jako má třeba Aprilia v SXV, jen samozřejmě ne tak poruchový (i když tam to bude asi spíš elektronikou). proto mě už tenkrát překvapil ten návrh 4V 600ccm, kor ještě sériová Honda... ale je fakt že je to asi líp ovladatelný a pro závody vhodnější než 2V

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist