Stefan Bradl: Nejsem pod tlakem

Vedoucí jezdec šampionátu Moto2, Němec Stefan Bradl, cestuje do Le Mans s náskokem 13 bodů a čeká ho tam, stejně jako jeho tým Kiefer Wiesmann, víkendový "Business as usual".

Tři Pole position ve třech závodech, dvě vítězství a jedno páté místo (na mokru), to je bilance Stefana Bradla, tedy nové naděje německých fanoušků na dlouho očekávaný titul mistra světa v silničních motocyklech. Ten poslední totiž vybojoval pro Němce před dlouhými 18 roky v kubatuře do 125 ccm Dirk Raudies (1993 na Hondě) a ve střední třídě (250 či 350 ccm) to bylo ještě o něco déle a zasloužil se o to Toni Mang (1987 na Hondě 250).    
"Je neuvěřitelné, s jakým obrovským klidem Stefan jezdí", říká o něm týmový šéf Stefan Kiefer a dodává: "Jede na čele závodu, nedělá chyby, neztrácí klid. To zasluhuje jednoznačně respekt. Je to momentálně v Moto2 ten nejspolehlivější pilot".

Toto tvrzení týmového šéfa dokumentují i následující čísla: V úvodním závodě v Kataru vedl Bradl závod po celých 20 kol! To stejné bylo prakticky v Estorilu, zde z 26 kol vedl plných 25, pouze ve 22. kole závodu se do čela dostal Ital Andrea Iannone, který ale stejně vzápětí upadl. A tak pouze v Jerezu na mokru nechtěl Bradl riskovat a spokojil se raději s 5. místem v cíli: "Kdybych více riskoval, tak jsem mohl sice dojet na podiové umístění, ale za takového počasí je hlavní dojet bez větších ztrát až do cíle".

V rozhovoru pro SpeedWeek, z něhož vybíráme ty nejzajímavější otázky a odpovědi, hovoří Stefan Bradl nejen o soupeřích, ale také o rozdílném přístupu mezi firmami Kalex a Suter.

Někteří papíroví favorité na titul - Simon, Redding, De Angelis či Sofuoglu - zůstali zatím daleko za očekáváním: "Už v zimě se ukazovalo, že letos bude více vítězů než vloni a že to bude tedy hodně těsné. Nevím, kde je problém u výše uvedených jezdců a také se tím nezaobírám, neboť pro mě je důležité, abych si udržel svůj level, neboť jen tak mohu být na konci roku vpředu. Simon a co. budou mít problémy stejného rázu, jaké jsem měl já v roce 2010. Ovšem jistě se i oni zlepší".

Aha, takže jaký je rozdíl mezi dodavateli šasí Kalexem a Suterem?: "U Suteru to bylo vloni následující. Řekl jsi, co by se potřebovalo zlepšit a vždy byla stejná odpověď: To je o ničem, to jsme už všechno zkoušeli. U Kalexu je to jinak: Udělá se to, zkusí se to a my zjistíme, jestli to má opravdu takový význam, jak jsme si mysleli. Ovšem nesmí nikdo očekávat, že to hned přinese celé půl sekundy."

Jaký je rozdíl mezi Bradlem roku 2008 a Bradlem 2011?: "Hodně jsem se od té doby naučil. V roce 2008 jsem byl úspěšný a myslel jsem si, že to tak půjde pořád. Potom jsem ale už tak úspěšný nebyl. Ten tlak okolo mě nepotřebuji, jsem schopen si ho udělat totiž sám, ale já nejsem pod tlakem. A když se nyní napíše "Bradl nur Fünfter" (Bradl jen pátý - pozn. Bosso), tak mě to prostě nerozhází a není to pro mě žádný balvan.

Máš některé místo, trať, která Ti dělá potíže? :"Ano, Assen! A sice to "parkoviště" v prvním sektoru na trati. Ale my jsme si letos nahlásili Assen jako testovací trať a budeme tam před závodem GP testovat a snad najdeme nějaký trik, jak se zlepšit".

Kdo je dle Tebe největším favoritem na titul mistra světa Moto2 v letošním roce?: "Iannone, Bradl, Lüthi, Corsi a Takahashi..."

Bude Iannone hodně nebezpečný?: "Je to sice jezdec, který hodně padá, ale vloni dokázal vyhrát tři závody. Je velmi dobrý na mokru a skvělý v souboji jezdce proti jezdci. Ale na suchu to se mnou nebude mít lehké!"    
A co se týká nadcházejícího závodu?: "V Le Mans budeme pracovat při trénincích úplně stejně, tedy jak jsme zvyklí. Co se stane, uvidíme po nedělním závodě. Nějaký tlak, že vedu šampionát, ale vůbec necítím. Ten musí cítit především moji soupeři, neboť mě musí nejdříve dohnat. Le Mans je dle charakteru tratě okruh "stop and go". A to vyhovuje mému jezdeckému stylu."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist