Problémy u MZ setrvávají

Německá továrna MZ ze Zschopau by sice ráda navázala na své závodní úspěchy z dob "DDR", ale k tomu jim chybí především potřebný budget. Ačkoliv se už hodně proti loňskému roku zlepšilo, tak je to pořád ještě taková hra na závodní tovární tým. Ostatně po přečtení tohoto článku mně možná většina čtenářů dá za pravdu...

Východoněmecký tým MZ Racing vstupuje do své druhé sezóny v kubatuře Moto2, která by měla být rozhodně lepší, než ta premiérová. V ní jezdil za tým ze Zschopau australský "vodník" Anthony West a s motocyklem MZ-RE Honda obsadil nakonec 23. místo se ziskem pouhých 26 bodů, když nejlépe dojel jako 7. v Estorilu. Tým bojoval především s hodně omezenými finančními možnostmi, nezřídka si musel půjčovat náhradní díly (především od další německé stáje Kiefer Racing) a i to nejlepší umístění za loňský rok je možno připsat na konto už jmenované německé stáje, která tehdy týmu MZ zapůjčila nový výfuk a West se vůbec teprve potřetí za celou sezónu umístil v Top10, předtím byl ještě  9. v Katalánsku a 10. v Indy.

Do nové sezóny vstoupila ale tato stáj s hodně vysoko namířenými cíly a i se dvěma jezdci, kromě Anthonyho Westa byl angažován pravý "Sasík", Max Neukirchner. A začátek ve Valencii se zdál být startem do nového světa: "Konečně vypadáme jako opravdový závodní tým", řekl na úvod Anthony West, když se poprvé zběžně rozhlédl po dekoraci ve vlastní garáži a viděl také nově "olepený" týmový truck. Ovšem za necelých 24 hodin musel své mínění hodně opravit. Jediný motocykl - pro oba jezdce - dorazil do padocku až první den testů v 7 hodin ráno a jeho první nasazení na dráhu se konalo až v 17 hodin odpoledne, neboť nové díly od Showy musely být teprve do motocyklu zabudovány - z továrny v Zschopau byl motocykl odeslán s pérováním Öhlins, ačkoliv pro Showu se tým rozhodl už v prosinci 2010...- a světe div se, zas tak úplně do motocyklu MZ nepasovaly!, a v zadní části motocyklu se nakonec zůstalo u starého...! 

V loňském roce si tovární pilot West stěžoval především na nadváhu ocelového rámu, neustále se přehřívající motor, chattering a nepoužitelné díly pérování - prostě problémů byla víc než řada. Ještě před testy se australský "vodník" stavil ve firmě "Pro Ride Motorsport" v Itálii, která nyní zabezpečuje další vývoj motocyklu MZ.: "Vypadá to vše velmi profesionálně", řekl po setkání s majitelem firmy Marcem Nicotarim, ale po testech už tak spokojený nebyl: "Ty problémy jsou stejné jako vloni, tedy hlavně chattering. Možná musíme změnit těžiště, ostatně Max je stejného názoru", bylo krátké resumé Anthony Westa po testech.

Na tomto snímku po podpisu smlouvy s Martinem Wimmerem se ještě Max Neukirchner smál, ale realita je úplně jiná a i on hodně vystřízlivěl. Pouhých 8 kol první den ve Valencii, po 30 kolech pak druhý a třetí den - k dispozici měli totiž Max a Anthony pouze jeden motocykl: "Ještě že jsme skoro stejně vysocí a nemusíme předělávat posez", řekl s dávkou černého humoru německý jezdec, který se musel vpředu na motocyklu spokojit s deset let starou vidlicí! a zklamaně dále vysvětloval: "Jistě, že jsem frustrovaný. Vlastní cíle na sezónu musím už nyní hodně zredukovat. Ovšem nebylo by řešením, kdybych mrštil přilbou někam v garáži a ukázal svou vlastní zlost. Každý z mechaniků se mnou cítí, neboť máme jeden nový motocykl se všemi možnými dětskými nemocemi. Prostě v Kataru musíme být spokojeni, jestliže získáme nějaký ten bod. Já sám jsem hodně trénoval, abych byl fit. Nyní se o to stejné musí pokusit motocykl."
Ovšem ex-vítěz závodu WSBK vidí i pozitivní stránky věci: "Tým je daleko lépe organizovaný než vloni. V roce 2010 bylo totiž na hraně, zda dojede vůbec na závody, nebo ne. Nyní máme v týmu technika Marca Notariho a Dietmara Franzena jako "Head of Motorsports". Pokud bude nový model rychlý, tak prostě nebudu už více mektat. Pokud je základní konzept v pořádku, tak jsem schopen skončit v MS 2011 celkově do Top5".

Na vysvětlenou: Aktuální motocykl MZ je totiž pouze přechodným řešením, na tom novém by měly být jiné brzdy (místo od firmy Brembo budou od značky Nissin), to stejné je s pérováním - v budoucnu kompletně od Showy. "Máme stále problémy s chatteringem a myslíme si, že to má něco společného se starou vidlicí Öhlins. Do testu v Jerezu bychom už měli mít k dispozici nový model", myslí si Max Neukirchner.
         
Jistěže počasí v Estorilu vůbec testům nepřálo a dva dny se nejezdilo vůbec. A tak jen závěrem umístění obou pilotů MZ na testech ve Španělsku a v Portugalsku. 

Test Valencia - 27. místo z 32 testujících jezdců Maxe Neukirchnera a 30. pozice Anthony Westa se ztrátou 2,2 sekundy resp. 2,5 na nejrychlejšího jezdce testů Marca Marqueze.
 
Test v Estorilu - 22. a tedy poslední místo Anthony Westa se ztrátou 5,1 sekundy na nejlepšího Simone Corsiho, když Max Neukirchner druhý den odpoledne za deště havaroval, třetí den pak na trať ani nevyjel. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist