Pre - testy Moto2 a 125 ve Valencii

Na okruhu Ricarda Torma dnes začaly třídenní testy IRTA obou dvou nižších objemových kubatur seriálu Grand Prix. A několik zajímavostí těsně před zahájením dnešního testování si můžete přečíst zde.

Pre - testy Moto2 a 125 ve Valencii

Nejdříve se podívejme na kubaturu malorážek, tedy na stopětadvacítky. Nizozemský tým Molenaar Racing včera oficiálně stáhl svou účast ze šampionátu této kubatury a oba dva jezdci Luis Salom ze Španělska (2010 - 12.) a Jasper Iwema (2010 - 16.) jsou tak volní. Rovněž japonský veterán Tomoyoshi Koyama (2010 - 8.) definitivně potvrdil  svůj odchod do španělského šampionátu CEV do kubatury Moto2. 

V praxi to znamená, že z první desítky loňského šampionátu budou chybět mistr světa Marquez, třetí Pol Espargaro, čtvrtý Bradley Smith, šestý Esteve Rabat (na snímku), už jmenovaný osmý Koyama a ještě devátý Krummenacher - kteří všichni odešli o kubaturu výše.  

Nejvíce jezdců bude mít tentokráte finská stáj manažéra Aki Aja, celkem pět. Efrén Vazquez (2010 - 5.) a Johann Zarco (2010 - 11.) budou startovat v barvách Ajo Motorsport. Zulfahmi Khairuddin (2010 - 24.) pod sponzorem AirAsia-SIC-Ajo a dvojice Jonas Folger (2010 - 14.) a Danny Kent v satelitním týmu Red-Bull, tedy Red Bull Ajo Motorsport Team. 

Naopak vloni nejpočetnější stáj, Worldwide Race, vloni pod názvem Ongetta Racing manažéra Fiorenza Caponery ztratila nejen všechny jezdce (Folger, Masbou, Marconi, Khairuddin a Fagerhaug), ale i hlavního sponzora Ongettu. Tato firma bude totiž letos podporovat další italský tým CBC Corse s naším pilotem Jakubem Kornfeilem a Britem Harry Staffordem. A Caponerova stáj pojede - zatím bez sponzora - se Simonem Grotzkyjem, Taylorem MacKenziem a Giulianem Pedonem.  

Jediné dvě KTM ve startovním poli - pilotované Danielem Kartheiningerem a Hirokim Onem - ovšem nejsou tovární motocykly, nýbrž motocykly ex-stáje ISPA z roku 2008 (tehdy skončil Koyama v MS 17. a týmový kolega Zanetti 22.) a už tehdy nebyly konkurence schopné. Nyní je tedy nasadil tým Caretta Technology a úrovni motocyklů "odpovídá" i požadovaná suma za jezdecké místo - 120 000 Euro, což je v současných peněžních zvyklostech opravdu hodně málo!   

V Moto2 se rovněž v poslední době udály některé události, které pochopitelně ovlivní nejen toto testování. Na testech bude chybět mistr světa supersportů Kenan Sofuoglu z Turecka, který z vážných rodinných důvodů odcestoval už v pondělí z testů v Barceloně domů a jelikož zdravotní stav jeho otce je kritický, tak po dohodě s týmem CIP Technomag se těchto testů vůbec nezúčastní.  Zde jen připomínám, že turecká rodina Sofuoglových má ustláno na hodně trnitých růžích, neboť Kenan přišel v roce 2002 o nejstaršího bratra Bahattina (24 let) při dopravní nehodě a v roce 2008 o dalšího bratra Sinana (25 let), který se zabil při tréninku tureckého motocyklového šampionátu.


V době psaní tohoto článku stále ještě nebyla vyřešena otázka náhradníka za španělského pilota Alfonse Gonzalese Nieta, zkráceně Fonsiho. Ve hře na uvolněné místo byli celkem čtyři piloti, a mezi nimi i náš Lukáš Pešek. Na těchto testech by se tedy měl objevit za tým G22 Racing pouze Ital Raffaele de Rosa.

Ovšem volné místo se nyní objevilo i v týmu Stop and Go Racing, a 40. místo - tedy poslední volné místo - ve startovní listině Moto2 má dle našich informací mít zajištěn eventuální druhý jezdec týmu JiR Moto2 Racing, tedy jako spolujezdec Alexe de Angelise.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist