Kiefer: Stefan nás zanechal v nejistotě

Turbulentní konec sezóny zažil německý tým Kiefer Viessmann Racing. Po zisku titulu mistra světa Moto2 díky svému jezdci Stefanovi Bradlovi zavládla v rodinném týmu bratrů Kieferových nejdříve obrovská radost, která ale měla téměř vzápětí i tu odvrácenou stranu mince.

Druhá polovina roku nebyla jen pro Stefana Bradla jako ta populární visutá horská dráha ve vídeňském Prátru, tedy nahoru a hned zase dolů. To stejné, možná ještě s většími sešupy a naopak výstupy, zažil i jeho týmový šéf Stefan Kiefer. V srpnu v Brně vše nasvědčovalo tomu, že společně se sponzorem Viessmannem a svým týmem Kiefer Racing a hlavně společně s jezdcem Bradlem, vystoupí až na motocyklový Oymp, tedy do kubatury MotoGP. To ale vůbec nevyšlo a o několik dní později se obě dvě strany dohodly ústně na dalším roce závodění v Moto2.
Když se ale v sobotu 5. listopadu stal ve Valencii Stefan Bradl definitivně mistrem světa, tak se úplně obrátil list. Jako odměnu za svůj titul mohl Stefan od HRC nejdříve v úterý a na základě svých dosažených časů i ve středu testovat motocykl LCR Honda MotoGP. Svými časy a profesionálním přístupem zaujal manažery HRC takovým způsobem, že mu byla nabídnuta dokonce dvouletá smlouva. A Stefan Kiefer se propadl doslova do nejisté budoucnosti, jak řekl v rozhovoru pro "Rhein Zeitung".

Tým totiž stojí úplně před novým začátkem, Top pilot je pryč, to stejné platí o hlavním sponzorovi firmě Viessmann, takže celá následující mistrovská oslava měla takovou trpkou pachuť.

"Jistě jsme měli obrovskou radost, neboť mně, mému bratrovi a celému týmu se splnil obrovský sen. To už nám nikdo nevezme. Ale celé to kolem zisku titulu bylo takové zvláštní a rozhodně to nebylo optimální: zisk titulu díky odřeknutí závodu ze strany Marca Marqueze, nedokončený poslední závod po pádu Stefana a k tomu všemu ještě hodně čerstvá vzpomínka na tragickou smrt Marca Simoncelliho v předchozím závodě. A k tomu všemu se přidaly všechny nové okolnosti okolo Stefana. Takže naše oslava titulu byla hodně rozpačitá", říká pro "Rhein Zeitung" Stefan Kiefer.

A co se vlastně v zákulisí stalo? Bradl se ústně dohodl s Kieferem na závodění v roce 2012 v kubatuře Moto2 a právě ve Valencii měl údajně podepsat novou smlouvu. Ovšem jako už v minulosti, čekal i tentokrát Stefan na radu od svého otce Helmuta...Po sportovní stránce chápe Stefan Kiefer Bradlovo rozhodnutí, co mu ale vadí, je jeho lidské chování: "Zdálo se, že přece jen dojde k nějaké společné domluvě. Pak by bylo vše v napsrostém pořádku. To se ale nestalo a tak budeme možná muset vše řešit právní cestou".

Ani vzájemný telefonní kontakt minulý týden nepřinesl do tohoto problému žádné světlo. 

Odchod sponzora Viessmann akceptuje Kiefer celkem jasně: "Jejich sponzorská filozofie neměla nikdy nic společného s motoristickým sportem, nýbrž byla vždy zaměřena na talentované sportovce a snaha pomoci jim dostat se nahoru a tak bylo to vše nasměrováno směrem na Stefana samotného."

Nyní tedy čeká tým Kiefer Racing, až dostane od týmu LCR a od HRC nějaké peněžní odškodnění za Bradlův odchod: "Stefan nás zanechal v nejistotě a tápat ve tmě", říká smutně Stefan Kiefer.
Tým samozřejmě pojede i nadále šampionát Moto2. Novým jezdcem do sedla motocyklu Kalex je Max Neukirchner, který tuto svou doslova životní šanci uvítal s otevřenou náručí: "Bylo to pro mě to nejlepší řešení. Měl jsem sice ještě dvě nabídky od týmů Claming-Rule z MotoGP a od Martina Wimmera z MZ, ale jednoznačně jsem upřednostnil Kiefer Racing", řekl po podepsání smlouvy saský pilot.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist