Gino Rea: Bez svých fanoušků by letos nezávodil

Gino Rea skončil v Sepangu 2012 při GP Malajsie třetí, letos měl závodit za tým ESGP, ten se ale rozpadl ještě před sezonou. Nyní se snaží tento londýnský pilot zuby nehty udržet v šampionátu GP-Moto2.


Angličan Gino Rea, 2012 v deštivém závodě MS-Moto2 v Sepangu na stupních vítězů jako třetí, nastoupil poprvé v letošní sezóně při GP Francie v Le Mans k závodu a sice s wild card. Všechny nabídky z MS-Superbike či MS-Supersport odmítl s janým cílem, zůstat za každou cenu v Moto2. Původně měl závodit v novém týmu Moto2 Ekerolda a Stigefelta, kterému ale došly peníze už před prvním testem. Tím byl Rea rázem bez týmu a bez motorky. Nyní jezdí za vlastní tým «Gino Rea Race Team», který ale rozhodně nepatří mezi ty bohaté, ba naopak bojuje o každé Euro.

Účinkování Gina Rey v Le Mans přípomínalo závodění malých soukromých týmů v létech okolo 1970. Jezdec si sám připravoval svůj motocykl, podporován pouze svým otcem. A když už Gino nevěděl co dál, tak napsal na twitter: "Kdo se vyzná v elektronice Honda-ECU a mohl by mně pomoci?"

23-letý Brit z Londýna, jehož otec pochází z Itálie, skončil přes všechny překážky v kvalifikaci na 31. místě a v závodě se držel po sedmi kolech na dvanácté pozici!, až do okamžiku, kdy musel kvůli defektu zajet do boxu a další závodění vzdát.
Gino, naplánoval jsi na rok 2013 čtyři až šest závodů s wild card. Doposud jsi ale shromáždil pouze 20.000 liber, přijel jsi do Francie pouze s otcem a se svou přítelkyní Julianne a ve vypůjčeném tranzitu Ford. Kde Tě dále uvidíme?
"Mugello a Barcelonu vynecháme, ale v Assenu bych chtěl za každou cenu startovat. Pak přijdou další okruhy, které mám rád: Brno, Misano a určitě také Silverstone. Pokud mám být upřímný, tak by na těchto tratích mohlo i pršet. A to by byla pro mě šance.

Je pravdou, že bez Tvých fanoušků by jsi v Le Mans vůbec nezávodil?
"Ano, to je pravda. Udělali jsme vlastní webovou stránku: www.ginoreaclub.com. Na této webové stránce je možno dalšími finančními příspěvky umožnit mé další závodění. Pro Le Mans jsem sehnali dost peněz, dokonce ještě něco zbylo."

Motocykl patří Tobě?
"Ne, je to majetek FTR. Jedná se o šasí výroby 2012. Bez pomoci FTR by tato celá akce nebyla vůbec možná. Ani nemohu popsat, jak jsem jim vděčný. Bohužel jsme měli před Le Mans pouze jeden testovací den. Máme tedy proti ostatním minimálně měsíční ztrátu, co se týká testování".

Třetí místo při GP Malajsie Ti tedy nepomohlo udržet místo v týmu Gresini?
"I kdybych byl třetí v MS celkově, tak by se nic nezměnilo. Sponzor Federal Oil z Indonésie potvrdil sice peníze na rok 2014, ale chtěl mít v týmu jednoho jezdce z Indonésie. A jelikož Doni Tata Pradita přinesl s sebou svého sponzora, tak jsem se ocitl na ulici".

Byl jsi také uvažován jako náhradník u Interwettenu? Měl jsi nahradit Thomase Lüthiho v prvních závodech!
"Ano, jednali jsme spolu a myslel jsem si, že to klapne. Ale oni se rozhodli pro Gadeu. Prý že má více zkušeností. Jestli to bylo správné rozhodnutí, nemá cenu vůbec diskutovat. Celou dobu jsem se připravoval ve Fitness Centru a chtěl jsem závodit pro tuto stáj. Velmi dobrý tým a velmi dobrý motocykl. Bylo by to hodně zajímavé. "

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist