Aktuálně z paddocku Grand Prix

Brněnským závodem vstoupila letošní sezóna do své poslední třetiny a v řadě týmů došlo, nebo dojde k hodně podstatným změnám.

Vítězství Jonase Folgera v Brně zároveň hodně zpochybnilo pozici jeho dosavadního týmového kolegy Hectora Faubela, s jehož výsledky nepanuje vůbec spokojenost. Už při příchodu Folgera do Asparova týmu bylo zkušenému Španělovi jasně řečeno, že jeho další působení v týmu bude závislé v porovnání s výsledky mladého Němce.
A ty jsou celkem jasné: Folger obsadil 3. místo v Indianapolis a vyhrál v Brně, což není potřeba vůbec komentovat. Jediné, co zatím Faubela v týmu drží je skutečnost, že Faubelův manažer získal pro Asparův tým CRT sponzora Power Elektronics. Od minulého pátku má už 16 let Němec Luca Amato a mohl by být jeho nástupcem.
Do příští sezony vstoupí tým Mahindra s novým partnerem, neboť jeho motocykly by měly být vybaveny švýcarskými motory Suter. Týmový manažer Nicola Casadei už se svým závodním oddělením Engines Engineering (Bologna) zažil ve dvoutaktní éře 125 ccm řadu nepříliš úspešných projektů: Italjet, Malagutti, Loncin, Lambretta či vloni Mahindra, a pokračovalo to i letos ve spolupráci s firmou Oral Engineering, jejíž motory nepatřily nejen k těm nejrychlejším, ale trpěly i značnou nespolehlivostí. Výsledky týmu Mahindra - jezdci Brit Danny Webb a Němec Marcel Schrötter - v nové kubatuře Moto3 byly víc než špatné, pouze Marcel Schrötter získal 4 mistrovské body, takže závodní ředitel Muffadal Choonia hledal náhradu a řešení našel u firmy Suter Racing Technology: "Chceme mít v prvním roce maximálně 4 jezdce, první motor by měl být hotov už v prosinci. Kromě toho budeme i nadále vyrábět šasí pro Hondu. Není ale vůbec pravda, že by Mahindra koupila 51% naší firmy", řekl Eskil Suter. Jedním z jezdců by ostatně mohl být náš Mira Popov.
S kritikou od IRTA se musel v Brně vypořádat obchodní ředitel MZ Racing Martin Wimmer. Do paddocku přijel tým kubatury Moto2 s kamionem, který nesl nápis "Käse Maik", tedy nemající se závoděním vůbec nic společného. Doposud používal MZ Racing kamion týmu IAMT, ten už ale smlouvu s MZ Racing z důvodů neplacení pronájmu dále neprodloužil. Nejpozději v Aragonu pak čeká tradiční německou stáj další nepříjemnost. Bývalému vítězi Grand Prix a pozdějšímu týmovému manažerovi Alexi Debonovi totiž dluží MZ Racing 160 000 Euro. Jedná se o peníze za přívěs na kamion, dvě "rolling šasí", dva motory, přední vidlici a dekoraci k vybavení boxu. 
Švýcarský jezdec kubatury Moto2 Randy Krummenacher a jeho tým Grand Prix Switzerland týmového šéfa Marca Rodriga se rozešli. Přesto 22-letý Švýcar dojede tuto sezónu za tento tým. Důvodem jsou neuspokojivé výsledky, neboť "Krummi" je aktuálně až na 17. místě se ziskem 24 bodů. Od 4. místa na loňském Sachsenringu se už jezdec s motocyklem Kalex umístil pouze jednou do Top-10. "Hledám nový tým na rok 2013. Mám nabídky ze supersportů, ale chci zůstat v Grand Prix v Moto2", říká švýcarský jezdec.
Definitivně byl zakončen případ mezi Marcem Márquezem a Polem Espargarem při závodě Grand Prix Barcelona. Po jezdecké chybě se srazil Márquez se svým krajanem a ten spadl. Původně byl Márquez potrestán od vedení závodu časovou ztrátou a ve výsledcích se objevil jako 23. FIM ale rozhodla jinak a potvrdila výsledek po odmávnutí šachovnicovým praporkem, tedy 3. místo a 16 bodů pro Márqueze a nula bodů pro Espargara. Espargarův týmový šéf Sito Pons chtěl využít všech dostupných právních možností a tým chtěl uspět u mezinárodního sportovního soudu CAS v Ženevě. Nyní ale Sito Pons a jeho tým 10 HP Tuenti Pons od této možnosti ustoupili a výsledek tak nabil právoplatnosti.
Němec Luca Grünwald - letos osmý na Sachsenringu - má nabídku dojet konec sezóny za tým Iodaracing. 17-letý Němec startoval v Brně s wild card za tým Freudenberg a ačkoliv se především skloňují jména jeho krajanů jako jsou Alt, Öttl či Amato, tak právě Grünwald možná dostane na příští rok šanci v týmu Kiefer. Aktuálně by mohl tedy mohl závodit místo Jonase Folgera za Ioda-Emir Racing počínaje Aragónem. Musel by se ale sám postarat o veškeré cestovní náležitosti a to je pro něho hodně drahé. Mimochodem místo distancovaného Niklase Aja měl jet Luca Amato, ale Ajův otec Aki Ajo prosadil u týmového manažera Terrella Thiena nasazení testovacího pilota KTM Joana Olivého.
Celkem 48 jezdců má zájem o 32 volných míst na startovním roštu kubatury Moto3 na rok 2013. "Výběrová komise" složená ze zástupců Dorny, FIM a IRTA obdržela 24. srpna na Automotodromu v Brně, což byl definitivní termín pro podání registrace, přihlášky od 48 pilotů. Provizorní startovní listina bude zveřejněna při závodě v Misanu Adriaticu a definitivní "entry class" potom po finále ve Valencii. Jezdci, resp. týmy musí samozřejmě do té doby zaplatit určitou peněžní zálohu jako přihlašovací poplatek.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist