Zlatý double Michala Práška

Druhý podnik motocyklového šampionátu Alpe Adria uspořádali na maďarském okruhu Pannoniaring. Tento okruh Michalu Práškovi až tolik nesedí, nicméně už od pátku dokazoval, že výsledky tomu odpovídat nebudou. Výborně si vedl ve volných trénincích a nakonec vyhrál jak kvalifikaci, tak oba závody. Michal Prášek si ziskem plného počtu bodů upevnil pozici lídra průběžného hodnocení třídy SST1000.

Sobotní kvalifikace nám vyšla výborně a do sobotního závodu jsme startovali z poleposition , i když v nejrychlejším kolem jsem musel třikrát předjíždět. Před závodem jsme trochu laborovali jaké pneumatiky zvolit, protože se oproti pátečním tréninkům oteplilo. Nakonec jsem vsadil trošku na “jistotu“ protože se závod jel na čtrnáct kol a já si nebyl jistý jestli o bod měkčí zadní pneumatika by zvládla celý závod v dobré kondici. Nakonec jsme ale dali tvrdší směs.

Hned od startu jsem věděl, že to nebyla nejlepší volba, i když jsem se uklidňoval, že guma bude konstantně klouzat celý závod a nebude se zhoršovat. V závodě jsem jel na druhý, za chorvatským závodníkem Višakem a snažil se ho držet zuby nehty. V nájezdu do posledního kola jsem měl vymyšlená tři místa, kde zkusím zaútočit, bohužel mi nedal příležitost a tak jsem věděl, že poslední místo, kde bych ho mohl předjet bude výjezd na cílovou rovinku. Když jsme vyjížděli z poslední zatáčky udělal jsem maximální výjezd na cílovou rovinku a cílem projel o jednadvacet tisícin dřív, což byl neuvěřitelný závěr.

Do druhého závodu jsem šel na cenné rady ohledně volby zadní pneumatiky za panem Halbichem, který mi řekl, která guma bude ta nejlepší pro závod. A musím říct, že okamžitě od první kola závodu jsem věděl, že mohu bojovat o vítězství, za což panu Halbichovi moc děkuji. Závod jsem jel na druhém místě za polským závodníkem Walkowiakem, který nasadil hodně rychlé tempo. Snažil jsem se celý závod držet za jeho zády, nepokoušel jsem se ho předjet, protože bych mu neměl šanci poodjet. Celou dobu jsem studoval místa, kde v závěru závodu bych mohl zaútočit a hlavně jsem co nejvíce snažil pošetřit pneumatiky abych byl v závěru silný. V posledním kole do první zatáčky jsem zaútočil na brzdách, dostal se na první pozici a závod vyhrál.

Byl to neuvěřitelný víkend v němž se nám podařilo vyhrát jak kvalifikaci, tak oba závody a upevnit si vedení v průběžném hodnocení Alpe Adria Superstock 1000 .

Tímto bych chtěl moc poděkovat mému šéfovi týmu a velkému kamarádovi Pavlovi Roháčovi za skvělé podmínky, které mi vytváří a bez nich bych nikdy takových výsledku nedosáhl, mému tátovi, který se stará o moje motorky a já vždy vím, že je vše 100% nachystáno, mé přítelkyni Lence a všem našim reklamním partnerům, bez kterých by jsme nedosáhli takto kvalitních výsledku.

Velké díky patří zejména firmě RP motosport exhaust tuning, Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, D-HOLZ, Kulturní dům Havlíčkův Brod, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, Provo, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, Radimovi Hánovi a všem našim fanouškům.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist