V letošní sezoně se mi jelo výborně, říká obhájce titulu Michal Prášek

Český závodník Michal Prášek dokázal v letošním ročníku motocyklového seriálu Alpe Adria obhájit titul šampiona třídy Superstock 1000 už v předposledním podniku sezony v Mostě. Jezdec týmu Roháč & Fejta Motoracing tak nyní odjede do dějiště závěrečného kola roku na Slovakiaringu s cílem usilovat nejen o vítězství v obou posledních závodech, ale především soutěži BMW Motorrad Race Trophy, kde mu nyní patří vedoucí pozice.

V letošní sezoně se mi jelo výborně, říká obhájce titulu Michal Prášek

Ve svém třetím roce v litrové kategorii dokázal Michal Prášek získat druhý titul, což samozřejmě svědčí o jeho jezdeckých kvalitách. S týmem Roháč & Fejta Motoracing tvoří výborně sehranou sestavu a jezdec z Havlíčkova Brodu letos bodoval pouze umístěními na stupních vítězů.

Před posledním závodem na Slovakiaringu (24/25.9. 2016) jsme se v rozhovoru pro Motorkari.cz Michala Práška zeptali na jeho cestu za obhajobou titulu.

Na jezdce motocyklového seriálu Alpe Adria ještě čeká poslední závodní víkend na Slovakiaringu, kde už pojedete s jistotou zisku titulu. Když tento fakt zatím ponecháme stranou a vrátíme se na samotný úvod letošní sezony, tak s jakými ambicemi jste do ni s týmem nastupovali?
Michal Prášek: „Sezona 2015 byla výborná, kdy jsme vyhráli šampionát Alpe Adria ve třídě Superstock 1000. Do letošní sezony jsme šli s cílem, obhájit titul, i když jsem věděl, že to bude složitý, protože je v naší třídě spousta rychlých závodníku.“

Nasadil jste laťku hodně vysoko hned od úvodního kola roku na Slovakiaringu a v podobném duchu pokračujete skrz celou sezonu až do bodu, kdy titul obhajujete už v předposledním podniku v Mostě. V čem je pro vás letošní sezona jiná než třeba ta loňská?
Michal Prášek: „Letos jedu třetí sezonu v kubatuře 1000ccm na motocyklu BMW S 1000RR a myslím si, že na tuto motorku potřebujete postupný vývoj. V první sezoně na tisícovce jsem se snažil být rychlý hned od prvních závodu, ale často jsem dělal chyby. Do sezony 2015 jsem se z toho hodně poučil a v letošní sezoně se mi jelo výborně a podařilo se nám obhájit titul.“

Jak důležitý byl pro vás zlatý double z Chorvatska, kde jak jsem slyšel není zrovna ideální povrch závodního okruhu? Co třeba u vás rozhodlo o tom, že vaši soupeři neměli šanci?
Michal Prášek: „Chorvatský double byl skvělý víkend na trati, kterou nemám vůbec oblíbenou. Hlavní důvod je asfalt okruhu, který je v hrozném stavu. Domácí závodníci mají tento okruh hodně najetý, takže jsem věděl, že to nebudou snadné závody. Myslím, že ty závody jsem vyhrál díky taktice s níž jsem nastupoval do závodu. Co nejvíc si soupeře přečíst a v posledních kolech zaútočit.“

Letos máte k dispozici dva motocykly BMW. Sehrál tento fakt nějakou roli v tom, jak tato sezona od začátku probíhala?
Michal Prášek: „Každopádně je to obrovská opora v případě pádu nebo technického problému, že můžeme pokračovat v závodech, takže mi to dodalo určitě více jistoty.“

Po závodu v Chorvatsku jste už měl pocit, že by šlo na domácí půdě v Mostě titul obhájit nebo to tak jednoznačné zase nebylo?
Michal Prášek: „Když jsme přijeli na závody do Mostu tak jsem věděl, že je teoreticky možné získat titul během závodního víkendu. Nechtěl jsem se ale na to vůbec upínat, protože je potřeba být rychlý v každém závodě a hlavně si myslím, že bych nejel v dobré pohodě, kdybych během závodu počítal body, jak mi stačí dojet, abych získal titul.“

Pokud vezmete v úvahu všechny okruhy, kde Alpe Adria v průběhu roku zamíří, tak na domácím mosteckém autodromu cítíte potřebnou jistotu nebo je tam znát ta tíha domácího prostředí?
Michal Prášek: „Závody v Mostě jsou pro mě stejné jako kdekoliv jinde, musíme přistupovat zodpovědně ke každému závodu. Okruh v Mostě mám velmi rád. V mé kariéře na tisícovce jsem měl během závodu v Mostě často smůlu, tak jsem doufal, že se mi to podaří prolomit. Nakonec výsledky byly dobré, ale opět se to neobešlo bez problému, tentokrát s technikou.“

Jak vypadá příprava týmu Roháč & Fejta Motoracing před závodním víkendem? Když víkend odstartují první tréninky, jak rychle se vám daří najít to správné nastavení pro závod?
Michal Prášek: „Vždy se během volných tréninku snažíme najezdit maximální počet kol, abych si trať co nejvíc zažil a následně pracujeme na nastavení podvozku, snažíme se získat data o pneumatikách.“

Loni jste o titul bojoval v posledním podniku na Slovakiaringu, kde vás navíc trápily problémy s bolestmi zubů. Letos na Slovensko zamíříte už jako jistý obhájce titulu. Jak se teď na Slovensko těšíte?
Michal Prášek: „Určitě mi spadl kámen ze srdce a do posledního závodu se budeme snažit jít bojovat o vítězství. Doufám, že letošní závěr sezony bude bez komplikací se zuby, protože loni to bylo něco strašného, když jsem opouštěl bratislavskou zubní pohotovost padesát minut před závodem … měl jsem tehdy zánět v zubu, museli mi vytáhnout nervy a pak vyčistit kanálky.“

Loni jste byl pátý v soutěži BMW Motorrad Race Trophy, kterou ale letos vedete. Jak to vidíte, je velká naděje to dotáhnout do úspěšného konce?
Michal Prášek: „Děláme s týmem maximum, abychom se o vítězství pokusili bojovat do posledního závodu. Všechno se rozhodne na Slovakiaringu.“

S kolegou Leošem Hlaváčkem věnujete také hodně času motoškole. Teď o víkendu jste třeba měli ve Vysokém Mýtě tréninkové jízdy. Můžete nám k tomuto tématu prozradit nějaké podrobnosti?
Michal Prášek: „Ve Vysokém Mytě si pronajímáme profesionální závodní dráhu pro naši motoškolu, ale i volné jízdy na které může přijet, každý kdo má svůj motocykl. Co se týče motoškoly, tak se snažíme ke každému zájemci přistupovat individuálně. Po celou dobu akce si bereme maximálně dva zájemce, abychom se jim během pěti hodin školy mohli maximálně věnovat. Dělá nám velkou radost, že se k nám zájemci o motoškolu hlásí na základě doporučení lidí, kteří s námi školu už absolvovali. V případě zájmu máme internetové stránky a termín další motoškoly a dalšího volného ježdění teď bude třeba za dva týdny v úterý.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist