Slovakiaring zahájil letošní domácí sezonu

První zastávkou letošního šampionátu Mistrovství České republiky na silnici byl tento víkend slovenský Automodrom Slovakiaring. Jen pro úplnost, celý seriál se skládá ze 6 závodních víkendů, 4 se pojedou v zahraničí a 2 na českých autodromech.

Slovakiaring zahájil letošní domácí sezonu
Přebor ČR volná do 600: Malá volná byla na Slovakiaringu sloučená s jezdci z Polska a tak slušně zaplněný rošt otevřel nedělní šňůru závodů. Už samotný start byl velice dramatický, když polský jezdec Przemyslaw Krajewski po zhasnutí světel havaroval a připravil horké chvilky jezdcům startujícím za ním. Po startu se dostal do čela Kurt Tetal, který okamžitě začal zbytku pole odjíždět. Z vedení se ale neradoval dlouho, protože na konci druhého kola musel odstoupit s poruchou dobíjení. Otěže závodu převzal Polák Marcin Sikora, kterého však záhy pohltila dvojice Daniel Brož a Marek Valenta. Sikora neakceptoval jejich tempo a oba naši jezdci si to rozdali o první místo. V cíli byl nakonec šťastnější debutující jezdec Marek Valenta, který Daniela Brože nakonec porazil o pouhých 0,282sekundy. Stupně české volné doplnil Radek Holík a byly tedy byly kompletně obsazené stroji Yamaha.

Přebor ČR volná nad 600: Pole stejně jako u šestek doplnili Poláci. Nejlepším polským jezdcem v cíli byl pátý Adam Marciniak, který sice chvíli vedl, ale postupně se propadl až na konečnou pátou příčku. To znamenalo, že absolutní špička korespondovala s českým hodnocením volné nad 600. Postupně se svým pronásledovatelům odpoutal Martin Trachta na BMW a zaslouženě zvítězil. O druhé místo se rozhořel souboj mezi Alešem Nechvátalem a Richardem Balcarem. Pod šachovnici nakonec přijeli v pořadí Nechvátal (Yamaha)-Balcar (BMW), těsně následováni mocně finišujícím Zbyňkem Čechem na Yamaze.

Sportproduction 125: Podle očekávání se po startu dostal do čela Michal Puškár na Aprilii a nikomu nedal šanci. Postupně se jeho náskok navýšil na téměř deset sekund před Peterem Rauchem, který se postupně odpoutal od dvojice Daniele Scagnetti a Renato Novosel (všichni Aprilia). V hodnocení českého mistrovství se v úvodu vedení ujal Pierre Coppa. Toho však během závodu dostihl matador této třídy Mirek Sedlo a vypracoval si na Coppu dvousekundový náskok. Pierre Coppa se na čas rozloučil se závoděním na motodromech a tak druhá příčka je jistě důstojným rozloučením před jeho odchodem na přírodní okruhy. Českou bednu doplnil Libor Raszka, který si vybudoval velký náskok před dalším v pořadí Alešem Vochočem.

125GP+ Moto 3: Na startu se sešla pouhá šestice jezdců (4x125GP, 2xMoto3). Stylem start-cíl opanoval závod maďarský jezdec Adrián Gyutai. Již v závěru prvního kola odstoupil kvůli technice Petr Vošlajer. O druhé místo bojovali v úvodu Barbora Jakubičková, matador Oldřich Podlipný a debutující Romana Tomášková na zbrusu nové Hondě pro třídu Moto3. Ta postupně začala Podlipnému a Jakubičkové odjíždět. Oba si svoje pozice několikrát vyměnili. Nakonec se z podia radovala domácí jezdkyně. Doufejme, že na příští závod do Brna přijede více jezdců, včetně nestárnoucího Itala Gabriele Gnaniho.

Superstock 600: Zřejmě divácky nejnapínavějším závodem byly „malé“ stocky. Do posledního kola totiž bojovala šestice jezdců o vítězství. Většinu závodu odjel na čele Stefan Lichtenberger z Rakouska. V úvodu byl následován Michalem Chalupou a Jirkou Fejtou. Fejta z této skupinky postupně odpadl, i když byl stále relativně nedaleko. Postupně však začal Lichtenbergovi nejvíce zatápět Michal Prášek, který se za Lichtenbergera dostal z deváté pozice po startu. Do posledního kola najížděl hned za Lichtenbergem, ale v první části okruhu se propadl na čtvrté místo. Prášek se ale nevzdal, předjel zpět Chrobáka a Engerissera a v nájezdu do předposlední zatáčky se dostal do čela, kde vydržel až pod šachovnici. Michal tak slavil premiérové vítězství v závodě Alpe-Adria. Trojice Čechů Prášek, Chalupa, Fejta tak tvořila stupně českého mistrovství. Do bojů s touto trojicí se jistě příště bude chtít zapojit Jirka Klejch, který dojel celkově desátý či Tomáš Vavrouš, jenž na Slovakiaringu jel kubaturu SSP 600.
Superstock 1000: Z Pole position startoval do závodu stocku Andreas Meklau. Meklau však nebyl po testech na Panonii v minulém týdnu zcela zdravotně fit, protože měl poraněnou klíční kost a tak když favorizovaný Rakušan nedokončil ani úvodní kolo, se čele ustálila trojice Michal Filla, Bulhar Martin Choy a Francouz Gwen Giabbani. Z této trojice bojovala zejména dvojice Filla-Choy. Třetí Giabbani, i když byl v závěsu, tak nijak výrazně do souboje mezi tuto dvojici nepromlouval. Filla si s Choyem několikrát vyměnil pozici. Nakonec se radoval z těsného vítězství Michal Filla před Choyem a Gwenem Giabbanim (všichni BMW). V cíli byl po Fillovi klasifikován už jenom jeden český jezdec a tím byl na desátém místě pěkně jedoucí David Ouředníček rovněž na BMW.

Supersport : Už před startem přišly supersporty o jednoho z favoritů. Byl jim Michal Šembera, který si v první kvalifikaci zlomil klíční kost. Naopak nečekaně startoval Tomáš Vavrouš. Tomu před závody odešel stockový motor a tak do podvozku přišel supersportový. Další odpadnuvší Čech byl Kurt Tetal, jenž bohužel tvrdě havaroval v prvním kole. Po odstoupení ve volné si jistě start sezony představoval trochu jinak. Po startu se na čele usadil Stefan Kerschbaumer z Rakouska před polským divočákem Markem Szkopkem a naším Davidem Látrem. Toto pořadí bylo neměnné až do cíle, i když Szkopek byl Kerschbaumerovi celou dobu nablízku. Republikovou bednu tedy opanoval David Látr na Hondě. Jistě mu k pěknému výkonu pomohla i cenná zkušenost při nedávném startu MS supersportů v Imole. V republikovém hodnocení přišel o druhou příčku v posledním kole zkušený Igor Kaláb s Triumphem. Toho půl kola před koncem předjel na „šestce“ poprvé startující Tomáš Vavrouš na Hondě. Této dvojici byl ale blízko i Viktor Dušek na Yamaze.

SBK: Na startu ze špičky chyběl Andreas Meklau zřejmě kvůli zdravotnímu stavu. Ihned po startu se dostal na čelo Jan Halbich s Kawasaki, který soupeřům nedal nejmenší šanci a zcela suverénně opanoval úvodní podnik. Skvěle jedoucí Halbich dokonce v průběhu závodu vytvořil nový traťový rekord, který má nyní hodnotu 2:05,034. O druhé místo v úvodu tvrdě bojovala skupinka Michal Filla, Marko Jerman a Viktor Kispataki, který se jako první Maďar v historii může dokonce pochlubit i světovými superbikovými body z loňské druhé brněnské jízdy. Postupně však této trojici dominoval náš Michal Filla, naopak kontakt ztratil Viktor Kispataki. O páté místo bojovali David Juhasz s Gregory Junodem, za nimiž byl nedaleko Radek Rous, který vodil skupinku čtyř jezdců. V posledním kole došlo k havárii, kdy po jednom z horizontů jeden z jezdců opustil motocykl. Motocykl pokračoval na kolech dál, došlo ke kontaktu s bariérou a skončil v zatáčce ve zcela jiné části okruhu. Byla vyvěšena červená vlajka a tak platily výsledky po desátém kole z jedenácti. Na českou bednu Halbich, Filla, Rous nestačil v superbicích poprvé startující Michal Drobný.

Dalším podnikem seriálu Alpe Adria a mistrovství ČR bude za necelé tři týdny závod na okruhu v Brně.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist