S Lukášem Peškem o uplynulé sezoně a šancích pro tu letošní

Lukáš Pešek je úspěšný český motocyklový závodník, jenž strávil celkem osm kompletních sezon v prestižním mistrovství světa silničních motocyklů, kde vyhrál dva závody, celkem devětkrát slavil stupně vítězů a byl dokonce součástí nejsilnější královské kubatury MotoGP. Dnes má Lukáš závodní tým jehož prostřednictvím chce pomáhat začínajícím talentům, nicméně on sám loni restartoval svoji závodní kariéru jak účastí v seriálu Alpe Adria, tak kláním ve vytrvalostním mistrovství světa motocyklů. Lukáš Pešek dokázal, že je to stále jezdec s talentem a nyní i rozvahou zkušeného závodníka.

Tým Lukáše Peška se jmenuje Five Two Racing a jeho prvním jezdcem v evropském seriálu Stock 250 mladý závodník Oliver König. Hned v premiérové sezoně König vyhrál titul šampiona, což tým motivuje v hledání dalších a náročnějších výzev nejen v tuzemsku, ale především v zahraničí.

V rozhovoru pro Motorkaři.cz jsme s Lukášem Peškem mluvili také o restartu jeho závodní kariéry. Loni vše začalo cestou s BMW do Le Mans, pak startem v Alpe Adrii a nakonec účastí ve vytrvalostním klání Bol d'Or 24Hodin, kde jel v barvách stáje BMW Motorrad France Team Penz13. Za spoluprací s BMW France Penz13 stojí od počátku Viktor Noss, majitel závodního týmu IV Racing BMW Česká republika.

Uplynulý ročník jste zahajoval s vlastním týmem Five Two Racing a nadějným českým závodníkem Oliverem Königem. Co vás přimělo k tomuto projektu?
Lukáš Pešek: „K tomuto projektu mě přiměl fakt, že už jsem vlastně sám nechtěl závodit a chtěl jsem pomoct mladým, nadějným klukům. Už dříve jsem V Praze provozoval akademii pro úplně ty nejmenší, ale nebylo to úplně to, co by mě naplňovalo nebo někam vedlo. Proto jsem vymyslel projekt pro jednoho mladého závodníka, který bude v mých očích mít talent a tomu pomůžu. Už v roce 2014 jsem s Oliverem Königem začal od poloviny sezony spolupracovat a tato spolupráce ho myslím posunula dál. Dostal se na úroveň konkurentů, na které dříve nemohl rychlostně a zkušenostmi ani pomyslet, takže jsme se domluvili, že takto budeme pokračovat dál. Postavili jsme tým a s ním letos odjeli evropský seriál Stock 250.“

Premiérový ročník evropského seriálu Stock 250 váš svěřenec vyhrál. Jaký to byl pro vás rok a jak velká to pro vás byla zkušenost?
Lukáš Pešek: „Tým jako takový nebylo snadné postavit. Aby to mělo nějaký smysl tak jsme do toho museli zapojit jak moje kontakty, tak kontakty pana Königa (otec Olivera). Udělali jsme maximum co šlo a ve finále to mělo výsledek s nímž jsme byli všichni spokojení. Teď ladíme nadcházející sezonu a uvidíme, jak se nám to podaří dát všechno dohromady. Tím, že jsme vyhráli budeme muset pracovat o to víc a sehnat ještě víc finančních prostředků.“

Takže spolupráce s Oliverem Königem bude mít další pokračování.
Lukáš Pešek: „Ano, cílem je nyní kategorie Moto3. Budeme chtít jet zahraniční závody v Německu nebo Itálii. Nicméně pojedeme to na co budeme mít, takže uvidíme.“

Rok 2015 byl rovněž vašim návratem k závodění. Od druhého kola sezony závodíte s týmem IV Racing seriál Alpe Adria. Jak k této spolupráci došlo?
Lukáš Pešek: „V prostředí motorek jsem se pořád pohyboval, takže kontakty mi zůstávaly. Vzpomínám, že to bylo loni v Brně. IV Racing tam měl závodní motorku, tak mě zajímalo jak to funguje ve srovnání se standardem a požádal je, zda by mi ji půjčili. No a pak už to šlo všechno ráz na ráz. Majitel týmu Viktor Noss mi řekl, že pokud chci, tak ať klidně závodím. Já se toho rád chytil, protože to byla dobrá šance a začal závodit. Neuvěřitelně mě to nadchlo.“

V Alpe Adrii jste skončil čtvrtý, první v republikovém šampionátu třídy Superbike. Dá se tedy hovořit o úspěšné sezoně. Jak ji vnímáte vy osobně?
Lukáš Pešek: „Celkové výsledky bych ani tak nehodnotil, ale za sebe můžu říct, že jsem byl spokojený, protože s každým závodem šla rychlost nahoru a soupeři to měli se mnou stále těžší a těžší. Nakonec se nám podařilo vyhrát i závod z čehož jsme měli velkou radost. Ve finále to byl také moment, který mě tehdy dostal do týmu BMW ve vytrvalostním mistrovství světa motocyklů.“

Ano, rok 2015 právě nebyl jen o Alpe Adrii. Jméno Lukáše Peška se objevilo na startovní listině vytrvalostního mistrovství světa motocyklů nejdřív Le Mans, a první ostrý start byl v posledním klání sezony v Le Castellet. Jaká moc komplikovaná cesta vedla do tohoto velmi prestižního seriálu?
Lukáš Pešek: „Třebaže tato cesta do vytrvalostního šampionátu vypadá na první pohled celkem jednoduše, tak jednoduchá příliš nebyla. Náhradním jezdcem BMW jsem se stal už pro zahajovací podnik sezony v Le Mans, tedy v době, kdy jsem ještě nezávodil. Měl jsem nějakou rychlost, ale nebyl jsem připravený a zůstal čtvrtým jezdcem. To mě ale tak nakoplo, že jsem se začal jo snažit, abych se při další možné příležitosti o toto místo dokázal poprat a už byl součástí základní sestavy. Na poslední závod roku jsem do Le Castellet jel v pozici náhradního jezdce, ale s myšlenkou dostat se do základní sestavy. Pracoval jsem na tom, abych se tam dostal, což se mi povedlo. Nutno říct, že za spolupráci s BMW France Penz13 stojí od začátku Viktor Noss, který byl tím prvním, kdo vzal telefon a dostal mě na první testy s týmem, za což mu samozřejmě děkuji.“

S týmem BMW Motorrad France Team Penz13 jste byli dokonce v jednu chvíli druzí, pak došlo na technické problémy a konečné šesté místo. Jaká to pro vás byla zkušenost?
Lukáš Pešek: „Když jsem se dostal do sestavy pro závod tak jsem měl velkou radost, ale upřimně, nevěděl jsem do čeho vlastně jdu. Když jsem měl odjetý asi svůj třetí stint, tak jsem tam seděl a říkal si, co tu vůbec dělám. Byl jsem úplně vyřízený a to jich na mě čekalo zhruba šest dalších. Měl jsem v průběhu závodu problémy se zády, tak tam se mnou pracovali a nasypali do mě nějaké prášky. Pak přišly technické problémy, což byla škoda, ale nakonec to nebylo vůbec špatné. Řekl jsem si, že jet první čtyřiadvacetihodinovku a být hned na bedně, to by asi jen tak nešlo. S výsledkem jsem byl ale velmi spokojený, protože jsem v průběhu závodu jezdil stabilní časy a v závěru dokonce zrychloval. Doufám, že jsme si tímto udělal dobré jméno a uvidíme, co bude dál.“

Byl jste dlouho součástí seriálu Grand Prix. Nyní máte zkušenosti také z jiných šampionátů. Vidíte dnes s odstupem času svoji budoucnost i někde jinde než v MotoGP?
Lukáš Pešek: „Stoprocentně. Měl jsem z toho nějaké obavy, což byl také důvod, že už jsem závodit ani nechtěl, ale rozhodl jsem se jít směrem do nižšího šampionátu, což Alpe Adria samozřejmě je. Nicméně nebylo to nic snadného, to vůbec ne. Jedna věc je ta, že už jsem dlouho nezávodil, ale když tam přijdete, tak vás chce každý předjet a myslím, že to spoustu kluků namotivovalo ke kvalitním výkonům. Pro mě to byla obrovská zkušenost pro psychiku, hodně mi to pomohlo, otevřelo oči a posunulo někam dál. Jsem moc rád, že jsem to udělal, protože to nebyl snadný krok, ale na druhou stranu jsem rád, že se to nějak ustálo a já vykročil správným směrem.“

Je něco, co si z roku 2015 budete ještě dlouho pamatovat?
Lukáš Pešek: „Určitě je to Oliverův první titul v evropském šampionátu Stock 250. Postavili jsme tým a je to pro nás velký úspěch. Také si budu pamatovat svůj vlastní restart závodní kariéry, pokud to tak lze nazvat. Byla to spousta změn a uvidíme, jak to všechno nakonec dopadne.“

A jak to dopadne? Máte už kompletní plány pro letošní sezonu?
Lukáš Pešek: „No nějak určitě. Dám vědět, jakmile to bude možné.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Milan Hlavatý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist