Rozhovor s nadějným jezdcem (2)

Dnes jsme pro vás připravili rozhovor s druhým jezdcem Volné třídy, který na svých kapotách nesl adresu těchto stránek - Tomáš Tvrzník absolvoval svou první sezónu na závodním motocyklu. Zítra se můžete těšit na rozhovor i se třetím jezdcem "těchto stránek" Michalem Javůrkem.

Ahoj Tome. Jsem rád, že jsi si udělal malou chviličku na pár otázek a odpovědí pro své fanoušky. Tak tady je první z otázek. Jak vznikl nápad, že budeš závodit?
Přes klasické ježdění na motorkách s partou od nikud nikam jsem se dostal na volné jízdy do Mostu a po několika návštěvách okruhu mě to chytlo. Po koupi motorky v racingových kapotách a se sportovním techničákem nebyl důvod proč to nezkusit.
Proč právě padla volba na Yamahu R6 a tím kubaturu do 600 ccm?
Yamaha R6 byla zcela náhodná volba, bylo to v době , kdy jsem potřeboval investovat do bydlení a zároveň jsem se nechtěl vzdát ježdění. Přišla od známého nabídka za rozumnou cenu a bylo to. Ale musím se přiznat, že do té doby jsem byl zatížený na HONDY. R6 mě rozhodně nezklamala.
Máš podporu od své rodiny nebo si jdeš čistě sám za svým snem?
Doma nejsou motorkám vůbec nakloněni, ale tolerují mi to. Když potřebuji s něčím kolem motorky pomoci, tak pomůžou, ale poznámky si neodpustí. Taková ta zdravá podpora a hecování, na to mám skvělé kamarády a přítelkyni. To znamená, jdu si za svým snem.
Bylo těžké pro Tebe, jako začínajícího jezdce, zařídit si veškeré formality spojené se vstupem do tohoto sportu nebo Ti někdo podal pomocnou ruku?
Těžké to až zase tak nebylo, měl jsem zbytečně velké obavy z těch formalit. Můžu říct, že jsem si vše vyběhal zcela sám. Závody jsem odjel bez potíží s administrativou. S tou pomocnou rukou je to složitější, získával jsem informace kde se dalo. Nechci tady zbytečně uvádět profláknuté weby závodníků (eagleracing, escad, atd.), kteří myslím vždy rádi poradí, ale člověk na kterého nesmím zapomenout je hradecký pan Hercík (otec Milana ze Sportproduction 125) se kterým jsme si vyměnili pár mejlů a na závodech se mi vždy zastavil dát nějakou radu k dobru. Tímto bych mu rád poděkoval.
Jaké máš vzpomínky na svou premiéru v Mostě?
Celkem jsem zmatkoval u technické přejímky (nalepování startovních čísel), pak to aprílové počasí a chladno. Jasně, že teď vidím spoustu chyb, ale bylo to super. Sám sebe jsem překvapil, že jsem na startu samotného závodu nebyl vůbec nervózní.
Překvapila Tě v něčem atmosféra závodů nebo jsi se lehce přizpůsobil životu v depu závodních strojů?
Nevím o ničem, co by mě nějak extra překvapilo. Možná to, že jsou všichni až podezřele přátelští. Pak jenom v Brně , když těsně před závodem začalo pršet a nikdo pořádně nevěděl o kolik je posunutý start a jestli se nějak mění harmonogramy. S tím souvisí i zmatek se sháněním mokrých gum, profíci asi takové starosti nemají.
Popiš nám svůj nejlepší a nejhorší okamžik ze závodních okruhů?
To není dobrá otázka. Nejhorší asi rozhodně je nezaviněný pád vloni v Mostě při volných jízdách, kdy jsem si zlomil klíční kost, ale to je už dávno za mnou. Žádný takový ten „nej“ okamžik mě nenapadá, ale určitě hodně příjemný bylo, když jsem se někdy v srpnu náhodně sešel v Mostě při nějakém ježdění s klukem se kterým jsem tam jezdil zcela náhodně už na jaře a on za mnou přišel a říkal, že si mě z jara pamatuje a že jsem od jara hodně zrychlil.
Jakého úspěchu si nejvíce ceníš ve své premiérové sezóně?
Pro mě je úspěchem to, že jsem se do závodů opravdu pustil, odjezdil bez problémů a nikdy nebyl úplně na konci, škoda, že letos nebyly žádný body, třeba za rok.
Na závěr seznam naše čtenáře se svými plány na příští sezónu.
Na příští rok nic velkýho, moc rád bych omladil motorku, přeci jenom holka z roku 99 není už nejsvěžejší a je znát, že je to čistá série. Vše záleží na financích, které jako asi všude nejsou. Jednu věc bych ale pro příští sezónu oproti té letošní zcela změnil a to je předsezónní trénování. Myslím, že jsem byl před závodama málo rozježděnej, opět chyba jezdce, ty motorky mají hranici někde podstatně dál než lidi.
Díky Tomáši za rozhovor. Měj se, ať se daří a doufám, že v budoucnu budeme mít ještě příležitost na spoustu dalších rozhovorů. TOMÁŠ TVRZNÍK
Narozen: 6. 5. 1979
Bydliště: Všelibice
Rodinný stav: svobodný
Oblíbené jídlo: asi dobrá pizza
Oblíbené pití: nemám
Hobby: nic zvláštního, nejvíc asi motorky
Automobil: Seat Altea
Motocykl: Honda CBR 600RR
Okruh: Most
Nejlepší moment: Start do prvního závodu
První závod: Přebor ČR Most (4. 7. 2004)
Ambice pro rok 2005: rád by občas bodoval
Má rád: přátelskou atmosféru
Nemá rád: nafoukané lidi
Jezdecké vzory: Garry McCoy
Respektovaní soupeři: Jitka Formánková, Vlado Ruža, Fanda Loučka
Helma: Shark
Kombinéza: PSI
Rukavice: PSI
Boty: Diadora
Sportovní kariéra:
do roku 1997 fotbal
2004 Přebor ČR Volná 250 – 600 - nebodoval
2004 Motouhous Cup do 600 ccm – 11. místo

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist