Prager Mistrem ČR, o další titul se popere v Brně

Kamil Prager zažil v Maďarsku radost i zklamání, radost je ze zisku superbikového titulu, zklamán je nad chováním některých soupeřů.

Na maďarském okruhu Hungaroring proběhlo první zářijový víkend předposlední kolo Mezinárodního Mistrovství České republiky a Kamil Prager pochopitelně u toho nemohl chybět, vždyť například ve třídě Superbike se již v neděli mohl radovat ze zisku titulu a ve třídě Superstock zaútočit na vedoucí místo.
Bohužel právě třída Superstock přinesla nejen již snad klasické problémy s rozebíráním motocyklu, ale i nečekaně úder do zad z vlastních řad, když jeden z českých jezdců podal oficiální protest proti Kamilu Pragerovi. Vítězslav Bican totiž po Kamilově vítězství v závodě třídy Superstock neunesl psychicky ztrátu naděje na vedoucí pozici a tím i na případný titul naší země a podal nesmyslný protest proti motoru Kamilovi Yamahy YZF R1. Nejenže se tedy musel Kamil opět před závodem hádat s Maďary o to, aby ho vůbec pustili do závodu, ale po závodě ještě měl i rozebírat motor, a to ho za několik minut čekal závod třídy Superbike.
Nakonec došlo k dohodě a Kamil mohl na motocyklu alespoň vyměnit kola a pozměnit základní nastavení k superbikovému závodu. Vše pod dohledem technických komisařů a v boxu technické kontroly, ze kterého také startoval k závodu nejprestižnější třídy. I v něm si dojel pro vítězství mezi českými jezdci, což mu s předstihem zajistilo titul šampióna naší země. Pak však následovala kontrola motocyklu kvůli protestu Vítězslava Bicana. Z motoru šly ven vačky, které se podrobily důkladné kontrole. Rakouský technik vše důkladně kontroloval na digitálním zařízení, vážil, přeměřoval, ale žádnou odchylku od homologace pochopitelně nenašel. Dále se kontrolovala vstřikovací jednotka, ale opět se stejným výsledkem - vše v pořádku!
Kamil Prager se tak mohl radovat z dalšího double, ze zisku mistrovského titulu ve třídě Superbike a z vybojování vedoucí pozice ve třídě Superstock, jednání českého soupeře mu však vzalo z tváře úsměv. Namísto toho, aby se čeští jezdci v zahraničí spojili a jednotně bojovali proti silným cizincům, kteří jsou na svých domácích tratích velmi podporovaní, jdou někteří z našich jezdců proti ostatním a neuvědomují si, že tím způsobují potupu především sami sobě!
Kamil Prager
Co k Hungaroringu dodat? První kvalifikaci jsem jezdil na starých gumách a až do druhé jsem je vyměnil. Bylo z toho Pole Position a tím začaly všechny problémy. V Maďarsku dávají za vítězství v kvalifikaci nějakou plaketu a tím jsem tedy proti sobě poslal domácí jezdce, kteří tu plaketu chtěli. Najednou mi začali všichni z Alpe Adrie vysvětlovat jak nemůžu startovat ve štokách, že prý nelze jezdit na jedné motorce ve dvou závodech. Takový nesmysl. Říkal jsem jim, ať si nechají všechny body a všechny plakety, že chci jet jen pro náš mistrák. Po dlouhých tahanicích jsem nakonec do závodu mohl nastoupit a tak jsem raději zcela vypustil boj o celkové vítězství. Myslel jsem, že kdybych náhodou vyhrál, budou mi rozebírat motorku a já bych nemohl nastoupit do superbiků. Raději jsem během závodu jezdil pro diváky, například po zadním kole. Na cílové rovince jsem pak tomu Maďarovi co jel za mnou ukázal ať jede a předjede mě. Dojel jsem tak třetí za dvěma Maďary. Pak ale přišel protest a já trochu nechápal proč. Když mi řekli kdo ten protest podal, pochopil jsem. Usmlouval jsem to alespoň tak, že mě pustili do závodu superbiku, ale musel jsem motorku připravovat u nich v boxu a pod jejich dohledem. Když jsem se pak po závodě vrátil, začalo rozebírání. Vačky ven, vstřikovací jednotka ven. Pracovali celkem najisto, ale jak jsem říkal již po předchozím závodě, moje motorka je čistá. Na nic pochopitelně nepřišli. Takže Bican přišel o peníze a já vezl domů motorku v dílech. Nevím co mám dělat aby mi dali pokoj. Ať mě porazí na okruhu a ne mi dělat takovéto věci. Člověk, který jezdí o 3,5 sekundy pomaleji se chce dostat touto cestou k titulu. Asi budu jezdit na motorce přímo z krámu, nechám tam světla, blinkry, značku a pojedu. Pak mi snad dají pokoj. No teď je před námi Brno a s ním i boj o štokový titul. Už teď, ale můžu všem pochybovačům vzkázat, že moje motorka bude opět čistá (pěkně umytá od bláta) a jestli tedy nechtěj přijít o peníze, ať se poperou se mnou o vítězství přímo v závodě a ne aby zase jezdili víc jak půl minuty zamnou! Vždy jsem měl, mám a budu mít motorku dle homologace, žádné nepovolené úpravy. Každopádně mohu říct, že všechny tyhle věci, kterými chtějí podrazit moje nohy, mě spíš posilují a dodávají mi stále větší chuť závodit! Jak říkám, už se těším na další závod!
www.kamilprager.cz

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist