Po roce opět na Slovakiaringu

Uplynulý víkend byl ve znamení závodů MČR a Alpe Adria na okruhu Slovakiaring, ležícím jen pár kilometrů od slovenského hlavního města. Po loňské premiéře, která pro náš tým měla zásluhou Michala Filly krom dvojitého vítězství i příchuť traťového rekordu, jsme byli opět plní chuti do skvělých výsledků.

V mezičase sobotních kvalifikací mistrovských tříd se uskutečnil závod volné třídy do 1000ccm, kde jsme měli svého zástupce Jana Nimmerfolla, který se do závodu kvalifikoval na poleposition. V závodě samotném se Honzovi oproti kvalifikaci bohužel tolik nedařilo, bojoval na špici se soupeři, ovšem když v posledním kole vyjížděl z táhlé pravé zatáčky na cílovou rovinku, dostal po kontaktu s jedním ze soupeřů highsider, který jej katapultoval k oblakům, obnovil si zranění ramene a výrazně poničil své BMW.
Nedělní závody litrových štoků ovládl od startu Michal Filla, který sice nestartoval z poleposition, ale nejlépe vyrazil z první řady a hned v nájezdu do úvodní zatáčky šel do vedení. To si držel zhruba do poloviny závodu, kdy jej předjel pronásledovatel Andy Meklau, superrychlý Rakušan našemu jezdci posléze lehce poodjel a tak si Michal připsal 20 bodů za druhé místo v šampionátu Alpe Adria a další vítězství v Mistrovství ČR. Michal Drobný solidně odstartoval a udržel si svou pátou startovní pozici i v prvních kolech závodu. Bohužel postupem času začal klesat výsledkovou listinou, když na jeho stylu bylo znatelné, že mu přespříliš klouže zadní guma. Cílem projel coby osmý a jako třetí z našich.

Superbikový závod byl v závěru poznamenán přicházejícím lijákem, který nad okruh doprovodil silný vítr. Než si s jezdci zahrála příroda, dokázal Andy Meklau opět Michalu Fillovi poodjet do té míry, že slavil další své vítězství, Michal si tak zajistil další dvacetibodový příděl hodnocení AA a suverénní vítězství v MČR.

Nyní čeká tým BMW Invelt další z řady závodů šampionátu Alpe Adria, který se uskuteční v Chorvatské Rijece, o body do MČR se však u moře bojovat nebude.

Michal Filla #55:“ Počasí nám tentokrát moc nepomohlo a po přechodu na pneumatiky Pirelli a podvozek K-Tech jsme zde byli vlastně opět na začátku a měli hrozně málo času na nalezení správného nastavení jak štoku tak bajku. Nakonec jsme asi nezvolili úplně nejlepší možnou pneumatiku, i tak to přece jen nebylo špatné. Dlouho jsem bojoval o vítězství ve štocích, ale v závěru se to už s klouzající gumou nedalo udržet. Ve třídě superbike se nám Andy Meklau vzdálil hned v prvních kolech a já sváděl souboj s Junodem. Andy tak stále získával a definitivně ujel. Mně se podařilo setřást Junoda čekala na mě poslední tři kola. Začal foukat opravdu silný vítr a do toho začalo pršet. Jízda byla opravdu nebezpečná, ale naštěstí se nikomu nic nestalo. Děkuji všem v týmu, protože pracovali opravdu dobře. Také všem našim partnerům a fanouškům za podporu!“

Michal Drobný#90:„Špatně jsem zvolil gumu a na to jsem doplatil. Chtěl jsem zariskovat a zariskoval jsem špatně. Tak to dopadlo tak, že jsem posledních pět kol jel prakticky na plátně. Guma byla na tohle počasí moc měkká. Teď mi už nezbývá, než jen řešit titul v MČR. Před posledními závody mám náskok nějakejch 30 bodů. Titul v Alpe Adrii je ztracen. Musíme tedy veškerou naší snahu soustředit na Albacete v září.“


Jan Nimmerfoll #14: Kvalifikace proběhla i přes nedoléčené vyhozené rameno dobře. Po vítězství v kvalifikacích jsem se těšil po dlouhé době zase i na závod. Bohužel jsem špatně odstartoval, v první zatáčce někde kolem 12. místa, pak jsem začal stahovat soupeře a pěkně jsme si to rozdávali. Když byl někdo dlouhý, tak jsme si vzájemně uhýbali, abychom se neohrozili. I když chceme určitě všichni vyhrát, tak i přesto se snažíme dojet a užít si závodu. V poslední zatáčce jsme jeli tři vedle sebe a podjížděli jsme polského jezdce, který byl v zatáčce delší. Při návratu do ideální stopy mě asi neviděl a z boku do mě narazil. V té době jsem už držel plný plyn, motorka se nakopla a já letěl dlouho vzduchem. Po dopadu jsem byl rád, že dýchám. Nemohl jsem vstát, ale jinak dobrý. Je mi líto, že se posléze motorka dostala do dráhy soupeři a ten už neměl šanci se vyhnout. Kurte sorry, ale já jsem už řidítka v ruce neměl. Motorka je poničená, já dolámaný, ale je třeba koukat dopředu a soustředit se na další závody.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist