Nová R1, Libor Milota a OK Racing.

Milota? A to je kdo? Tak nějak jsem se ptal, když tohle jméno začalo kolovat depem. Bylo to vloni, při prvním CECu sezóny v Mostě, a bylo to v souvislosti s pekelně rychlými časy.


Zatím to pro mě ale pořád byl neznámý týpek, co jezdil v týmu s Ondrou Lelkem, co jezdil hodně rychle (1:43!) a na hrozně uřvaný K6. 
Trochu blíž jsem ho poznal až při zájezdu na Hungaroring vloni v červnu. Stalo se to nějak ke konci závodu když mě Libor s tou svou uhulákanou Sůzou za zatáčkou č.4 předjel. Mně se povedlo se za něj pověsit a – o tom bych rád někdy vyprávěl vnoučatům – světe div se, nahoře před retardérem, na brzdy, jsem mu předjetí vrátil. Kvůli dalším motanicím mně dojel až v předposlední zatáčce, v ní byl na vnitřku on, v té poslední já. 
Byl to mazec a jen jsem si říkal aby mně neustříkly gumy, protože to bychom šli do kopru oba ...
A tady někde končí zatím asi můj nejvíc nejsilnější zážitek z CECu. Protože pak mě prostě ujel a bylo po ptákách. 
Po závodě jsme se sešli v boxech a trochu to rozebrali. Od té doby to už nebyl jen tak nějaký týpek.
Mnozí víte jak pro něj dopadla loňská sezóna, když při posledním závodě v Brně skončila jeho motorka rozebraná na tisíc dílků. Proto mě zajímalo jak to bude dál.

Takže Libore, jak je to s tvou cestou ze silnice na závodní dráhu? Nejezdíš nijak dlouho, ale o to víc vážně to asi bereš.
S ježděním jsem začal někdy okolo 12-ti let, a mojí první motorkou byl pochopitelně pincek. Lítal jsem hlavně po lesích a polních cestách. První velkou motorkou byla Yamaha XJ 600 ´89, se kterou začaly moje první „závody“ na mojí „nej“ silnici z Desné v Jizerských horách do Kořenova.
K prvnímu svezení na okruhu jsme se dostal v roce 2006 při volných jízdách v Brně a v Mostě. V tom roce jsem také dostal jako dárek motoškolu v Brně pod vedením Ondry Lelka.
To už ale bylo na R1.

Co časy?
Moje první měřené kolo na okruhu v Brně, podle manželky se stopkami v ruce na „céčku“, bylo za 2.36 :-).

Ta hodnota se od té doby trošku zlepšila, osobáček máš 2.09 v Brně a 1.41 v Mostě . Co za tím vězí?
Za vším hledej ženské :-). Tou první je manželka, která mně hrozně podporuje a od které jsem jako narozeninový dárek dostal právě ten poukaz do motoškoly. Druhou je Verunka, má osmiletá dcerka, můj největší fanoušek :-).
Co se týče techniky jízdy musím zmínit nezapomenutelné tréninky a závody po boku Ondry Lelka. Taky mám kliku že mám výborného kamaráda a „mechanika“ Vlastika Hornu, jemu patří velký dík a pro moji rychlou jízdu to je moc důležitá osoba! 
No a nakonec nemůžu vynechat závody CEC – ty stojí za vším!

Když se ohlédneš dozadu, na co nejradši vzpomínáš?
Určitě nezapomenutelných je devět vítězství v řadě v závodech seriálu CEC, navíc ve výborně fungujícím týmu s Ondrou a s Radkem Brabcem. Taky se povedl poslední závod MMČR sezóny 2008 v Hungaroringu (vítězství ve volné nad 600, a druhé místo ve třídě Superstock 1000)



Teď to nejdůležitější, co dál?
Řešil jsem toho docela dost. Jednak motorku, protože K6 skončila definitivní rozborkou. Místo ní do garáže přiletěla nová R1, takže tohle je vyřešené. 


Stejně důležitá ale pro mně je dohoda kterou jsem uzavřel s klukama z týmu OK Racing. 
V zásadě spočívá v tom, že veškeré nářadí a vybavení není moje, ale je zapůjčené od firmy OK Racing. Jak dlouho bude zapůjčené záleží logicky především na tom, jak moc mi to bude nebo nebude jezdit…. :-).

Kdo a co tedy v týmu pojede?
Michal Ošlejšek #82 MMCR, volná 600
Ondřej Korčák # 28 – majitel OK RACING – MMCR volná 600 a SST 600
#2 to jsem já a pojedu v MMCR třídu SST 1000 

Jaké jsou cíle?
Co nejlepší umístění v každém závodě, konkrétní cíle zatím nejsou. Asi jako všichni závodníci, rádi bychom občas na bedýnku…


Ještě se vrátím k motorce, řekneš nám o ní něco?
Zatím jen tolik, že jsem na ní najel asi 450km a jestli na tomhle nářadí nezrychlím v řádech sekund tak jsem kus idiota a nepatří mě to do rukou! (k tomu se váže jeden docela neobvyklý Liborův slib, ale to až po sezóně ;-) )

Chceš na závěr někomu něco vzkázat?
Určitě chci touhle cestou poděkovat všem kteří mně podporují. Taky vzkazuji všem kteří mě znají, že je moc rád uvidím na závodech ! Moc mi pomáhá pocit, že nejedu jen sám za sebe, ale ještě za někoho kdo mi fandí.

Možná by někoho zajímalo, co všechno obnáší příprava motorky na závody. Proto s Liborem chystáme další povídání a fotoseriál, tentokrát právě o tom, jak se z voňavky z výkladní skříně stává „závodnička :-)“.

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist