Double ze Slovakiaringu - BMW Invelt

TISKOVÁ ZPRÁVA - První červencový víkend znamenal pro náš tým BMW INVELT premiérový závod na okruhu Slovakiaring, který leží zhruba 40 km jihovýchodně za Bratislavou poblíž Dunajské Stredy. V týmu došlo k jedné výrazné změně, po zranění Viktora Nosse z Pannoniaringu došlo k jeho zásadnímu rozhodnutí přesunout se pouze do role týmového šéfa a nechat řidítka závodního motocyklu druhým. Do závodů na Slovakiaringu tak nastoupil vedle ostříleného Michala Filly další Michal, tentokráte Šembera, který závod zároveň pojal jako test před nadcházejícím víkendem, kdy se v Brně na Masarykově okruhu zúčastní závodů FIM Superstock Cupu konaných v rámci závodů World Superbike Championship.

Double ze Slovakiaringu - BMW Invelt
Motocykly, které používá Michal Filla pro třídu Stocksport 1000 a Superbike, jsou prakticky totožné, přesto se mu podařilo se superbikem na Slovakiaringu zajet lepší čas, když se kvalifikoval do závodu coby nejrychlejší jezdec s časem 2:05,617. Tento čas zároveň znamenal absolutně nejrychlejší kolo, které na této nové trati bylo na motocyklu odjeto. Závod superbike byl hned v úvodu přerušen po hromadném pádu tří polských jezdců. Po restartu Michal nenechal nikoho na pochybách o tom, proč měl poleposition. Jel po celý závod na čele a stylem start cíl si zajistil vítězství o deset vteřin před polským jezdcem Pawlem Szkopkem. Michal dokázal i v závodě stlačit svůj čas na jedno kolo pod 2:06, když zajel čas 2:05,998, který se tak zároveň stal oficiálním rekordem slovenské trati. O Michalově převaze hovoří i fakt, že druhý jezdec v cíli zajel nejlepší čas na jedno kolo o celou vteřinu pomaleji.
Stejně jako ovládl Michal Filla Superbiky, ovládl i třídu Stocksport 1000, kde se časem 2:06,306 kvalifikoval taktéž na poleposition. Druhý ze zástupců našeho týmu v tomto závodě Michal Šembera se rychle srovnal s pro něj novou technikou a kvalifikoval se na skvělé třetí pozici časem 2:07,542 pouhé čtyři desetiny vteřiny za Tomášem Mikšovským z domacího týmu Billy Racing.
Závod samotný byl asi největší bitvou, která se na Slovakiaringu odehrála a oba naši jezdci byli hodně vidět. Aby také ne, když Michal Filla odjel na čele a toto si bez větších problémů dokázal pohlídat, opět stylem start cíl. Tomáš Mikšovský se mu sice pár kol snažil sekundovat, ale nakonec musel nedobrovolně rezignovat na boj o příčku nejvyšší, když se mu Michal vzdálil na rozdíl více než šesti vteřin, v závodě dokázal zlepšit i svůj stockový čas, kdy se dostal na hodnotu 2:06,161. Druhý z našich Michalů, ten Šemberovic, předvedl při své premiéře na bavorském čtyřválci velký progres. Start do závodu mu sice nevyšel zcela ideálně a odjížděl z první zatáčky coby šestý, ovšem poté předvedl obrovské závodnické srdce a velký um. To, když se začal prokousávat přes soupeře, dokázal dotáhnout i předjet Itala Pellizona a poté, v tu chvíli již na medailové třetí pozici, začal atak na Tomáše Mikšovského . I toho dokázal Michal udolat a tak se najednou na čele závodu objevil náš týmový dvojblok, kdy za suverénně jedoucím Fillou skvěle kontroval Šembera. Finiš závodu ovšem znamenal chybu Michala Šembery v dlouhé pravotočivé zatáčce, kde se nechal vynést víc než by bylo zdrávo. Tím mu Tomáš Mikšovský předjetí oplatil a druhou pozici udržel až do cíle. Rozhodně je třeba podotknout, že i Michal Šembera zlepšil v závodě svůj nejlepší čas na jedno kolo, a to hned o půl vteřiny, když se dostal na hodnotu 2:07,038 a skončil pouze dvě desetiny vteřiny za druhou pozicí.
Naši kluci ukázali, že ač byli oproti jiným na okruhu poprvé, dokážou si poradit i s touto nevýhodou a když mají za sebou tak skvělou partu mechaniků, která jim společně s výborným týmovým zázemím vytváří tu správnou atmosféru, jsou nepřekonatelní.

Michal Šembera #111:
Během tréninku sem si zvykal na nový stroj a novou trať, ale myslím si, že se mi to povedlo. V kvalifikaci se mi celkem dařilo, akorát ve druhé kvalifikaci sem ten čas moc nezlepšil, což byla trošku škoda. V závodě se mi vůbec nepovedl start a propadl sem se někam na 7. místo. Po prvním kole sem byl ale 4. a začal sem stahovat Pelizzona a Mikšáka. Po pár kolech se mi povedlo dostat před Pelizzona a zacal sem stahovat Mikšáka. Asi 3 kola do cíle se mi podařilo jej předjet. Zkusil sem mu lehce poujet, což si myslím se mi trošku podařilo, jenže sem 2 kola do cíle chyboval a byl v jedné zatáčce delší a opět sem ho měl na sobě. Do posledního kola sem začal jezdit defenzivněji, jenže i tak mi to tak dokázal procpat. Bohužel k dalšímu útoku jsem se neodhodlal, protože sem nechtěl riskovat pád a případné zranění, když máme příští víkend MS superstock 1000. Moc rád bych poděkoval celému týmu, Viktorovi Nossovi a tátovi, že mi umožnili se svést v tak dobrém týmu a skvěle připravené motorce.

Michal Filla #55:
Mám moc velkou radost z toho, jak se nám na Slovakiaringu jako týmu dařilo. Kvalifikace i oba samotné závody proběhly bez problémů. Tým pracoval naprosto skvěle a bezvadně a já měl moc velkou radost z toho, jak to klukům jde. Jsem rád, že jsem byl schopen se jim odvděčit takovými časy a dvěma docela slušnými závody. Doufám, že se nám bude takhle dařit i nadále. Samozřejmě bych rád poděkoval celému týmu, protože ta práce, kterou odvádí je fakt bezvadná a velký dík patří i našim sponzorům a partnerům, protože bez nich bychom toho nemohli dosáhnout.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist