Dobrý trénink před Suzukou

Před odletem k osmihodinovému závodu v japonské Suzuce nastoupil Tomáš Mikšovský na Automotodromu v Brně k závodu supersportů.

Dobrý trénink před Suzukou
S motocyklem Honda CBR 600RR v barvách týmu Intermoto Czech nastoupil Tomáš Mikšovský do brněnského podniku Alpsko-jadranského šampionátu. V konkurenci 33 jezdců si Tomáš vybojoval právo startu z osmé pozice, kterou ovšem v samotném závodě po skvělém startu proměnil v konečné páté místo. Celé účinkování při tomto brněnském víkendu seriálu Alpe Adria Championship pojal Tommy jako přípravu na třetí závod Mistrovství světa Endurance, který se na konci tohoto měsíce odehraje v dalekém Japonsku. Před nymburským jezdcem je nyní závěrečná část přípravy na závod v Suzuce, během které se zaměří zejména na fyzickou kondici, jenž je ve vytrvalostních závodech velmi důležitá.
Tomáš Mikšovský
„Tento víkend jsem bral jako malou přípravu na nadcházející podnik EWC v Suzuce. Laskavá nabídka manažera p. Josefa Kubíčka z týmu Intermoto se nedala odmítnout a tak jsem si i trochu potrénoval v dobré konkurenci, která se tady v Brně sešla. První den jsem se zaměřil na trochu jiný styl jízdy a nastavení podvozku a také tento den jsem uzavřel časem 2:12,45. Do soboty jsme udělali několik změn na podvozku a dali novou pneumatiku, bohužel nebyla ta správná a tak v 1. kvalifikaci jsem obsadil 8. příčku opět s časem 2:12. Motocykl mě neposlouchal v zatáčkách a na výjezdech, kde jsem ztrácel nejvíce. Motorka nedržela stopu a při maximálním náklonu a plynulém přidáváním plynu, se ocitla motorka ve „slajdu“ a já opět musel přivřít plyn. Na druhou „kvaldu“ jsme spustili předek motocyklu, pozměnili celé nastavení a opatřili motocykl novou pneumatikou. Bohužel 2. kvalifikaci zhatil déšť a tak veškeré poznatky z tohoto dalšího kroku jsme museli nechat až na warm up. Ráno bylo sucho a tak jsem vyjel pouze na dvě rychlá kola, protože s touto samou pneumatikou jsem jel ještě závod a tak jsem ji chtěl pošetřit. Ale důležité bylo to, že jsem ve warm upu zajel ve druhém kole 2:10,56 což se předpokládalo, že nastavení je správné. Bohužel, jsme neměli čas vyzkoušet kolik kol tato nová pneumatika vydrží a zda by nebylo dobré ještě udělat nějakou změnu. To se vše odrazilo až v samotném závodě, kdy po pěti kolech odešly obě pneumatiky a já tak musel zvolnit. Nechtěl jsem riskovat pád, udělat Intermotu škodu a hlavně jsem chtěl předejít případnému zranění ještě stoprocentně nedoléčeného kotníku před 8-hodinovkou v Japonsku. Ale těch prvních 5 kol, včetně startu, jsem si opravdu užíval naplno, byla to nádhera. I tak, ale nemůžu být moc spokojen s umístěním (5. místo), protože jsme ztratili jeden den nastavováním podvozku na staré pneumatiky. Děkuji celému Intermotu za možnost tohoto startu a celému teamu „Pat a Mat“ ve složení Martin Kuzma, Jiří Jirovec a Lucie Cicala za činnost, bez kterých bych do tohoto závodu ani nenastoupil.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist