Čihákův nejtěžší závodní týden

Po téměř měsíční přestávce se AlpeAdria Cup a Mezinárodní mistrovství ČR opět přesunulo do Maďarska, tentokrát na okruh Panoniaring. Tým ProRace tohoto času využil k opravě motocyklu po havárii na Hungaroringu a k testování na automotodromu v Brně.

Čihákův nejtěžší závodní týden
Celý tým se do dějiště závodů přesunul již ve středu v noci, aby čtvrteční den věnoval testování a nastavení motocyklu. Součástí čtvrtečního programu byl i vložený závod, ve kterém bohužel došlo k události, která významně poznamenala celý průběh závodního víkendu. V poslední zatáčce okruhu se Miloš střetl se soupeřem a výsledkem byl hrůzostrašně vypadající pád, po kterém putovala pochroumaná motorka do péče mechaniků a zraněný Milošův kotník na rentgen do nemocnice. Protože ten nakonec neprokázal vážnější zranění a mechanikům se podařilo vše opravit, mohl se Miloš v pátek postavit na start volných tréninků.
První volný trénink proběhl bez problémů, ovšem druhý nadělal pořádné vrásky na čele nejenom Milošovi, ale i mechanikům. Na ty totiž čekala výměna motoru, neboť ve stávajícím došlo k ulomení ventilu. Práce na motorce trvaly do pozdních nočních hodin a v sobotu čekaly na Miloše dvě kvalifikační jízdy. V první zajel Miloš jako nejlepší z čechů čas 1:59 a zařadil se v průběžné klasifikaci AlpeAdria Cupu na 4. místo za bývalého jezdce WSBK rakušana Andrease Meklaua, rakušana Mika Wohnera a itala Massima Signoriniho.
Ve druhé kvalifikaci však již kvůli další technické závadě Miloš zlepšit nemohl a na druhé místo na startovním roštu se posunul slovinec Berto Camlek, který tak odsunul Miloše z první startovní řady na 5. místo.
Technická závada, která se na Milošově biku objevila v průběhu druhé kvalifikace byla složitější, než se zpočátku zdálo a její odstraňování zabralo mechanikům celý sobotní večer. Nebylo však jasné, zda-li se závadu podařilo zcela ostranit a netrpělivě se čakalo na nedělní warm-up. Ve chvíli, kdy se po jednom kole ve warm-upu vrátil Miloš zpět do boxů a motor stále nefungoval ve vyšších otáčkách, bylo jasné, že na tým čeká nelehké rozhodování, zda-li zvolit variantu odjezdu, nebo se ještě pokusit o opravu kompletní výměnou elektroniky. Tým se nakonec po dlouhém rozhodování rozhodl začít 5 hodin před startem závodu s výměnou.
Ještě půl hodiny před startem nebylo stále jisté, zda-li se Miloš vydá na trať závodu. Nakonec se vše stihlo tzv. za pět minut dvanáct a Miloš vystartoval do warm up lapu z boxové uličky.
Ihned po startu zvolil Miloš opatrnější variantu nájezdu do první zatáčky, ze které vyjížděl na 9. pozici, ale již v průběhu dalšího kola se posouval vpřed. Na čele závodu se po startu usadil z pole-position startující Andreas Meklau, který si okamžitě vytvořil dostatečný náskok před ostatními a jel si nikým neatakován pro vítězství. Na druhém místě se držel Berto Camlek a třetí jezdil Svoboda, za kterými se vytvořila tříčlenná skupinka Signorini, Wohner a Čihák. Pořadí se v této trojici neustále měnilo až do chvíle, kdy Svoboda upadl a Miloš Čihák se dostal na třetí pozici a začal se přibližovat Bertovi Camlekovi. Toho 2 kola před cílem dostihl a skvělým manevrém i předjel a dostal se tak na druhou pozici, kterou si udržel až do cíle, kde bylo nakonec pořadí na stupních vítězů Meklau, Čihák a Camlek.
V českém mistrovství bylo konečné pořadí Miloš Čihák, Přemek Glinz a Michal Javůrek.
„Chtěl bych hlavně poděkovat mechanikům za skvělou práci. Byl to můj nejtěžší závodní týden – naštěstí s dobrým koncem.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist