Roadracing 2015 - Jarní Cena v Brně a Staré Město

Kapitoly článku

Staré Město - Slovácký okruh O cenu Bohumila Kováře

Okruh

Průlet tratí si můžete zopakovat v loňském reportu.
Pro letošek se na ní změnily dvě věci. První byl retardér, který nebyl na výjezdu tak utažený a dal se prolétnout rychleji a druhou, významnější změnou byla oprava povrchu v prostoru kruhového objezdu těsně před cílem.
... oprava ... takové zvláštní slovo, zřejmě nejednotného významu. Tady to také stálo peníze, jenže tady se odvedla práce a výsledkem opravdu provedené opravy je nový kvalitní povrch, který bez diskuze pozitivně ovlivňuje jízdu a je přínosem pro bezpečnost. To se pořadatelům jednoznačně povedlo.
Pokud si teď někdo myslí, že tím mířím na ukázkově zprasenou Dachovskou spojku v Hořicích, tak ano, má pravdu.
Ale zpátky na Moravu.

Páteční pozdní příjezd je už asi tradicí, stejně jako komplikace na formálce se startovním číslem. Je ale potřeba zmínit, že s člověkem, který už měl šedesátsedmičku nalepenou na motorce byla rozumná řeč a číslo bylo uhájeno.

Sobota

Technická přejímka proběhla až ráno a spočívala v mém zařazení do skupiny cca poloviny závodníků vyhozených pro nevyhovující písmo nebo barvu startovního čísla.
Chápu, že je to příznak alespoň nějaké činnosti, číslo je na ráně, chudáka závodníka je možné znectít a vyhodit za půl vteřiny a je to jednodušší než kontrolovat techniku samotnou .... jak že se to tady jmenuje? technická přejímka?...
Zvláštní je, že tahle nepředpisová čísla nikomu nevadila dva roky. Na příroďácích, na Alpe, na IMRC...
Ok, není to podle řádů, ale přiznejme si, že je to jen naprosto zbytečná buzerace. A jen to dokresluje absurditu vládnoucí našemu motosportu. Mělo by to být tak, že všichni a všechno by tu mělo být pro jezdce, pro závody, pro diváky, protože bez nich to tak nějak nejde... ale ono je to spíš tak, že kdejaký bafuňář považuje jezdce za obtížný hmyz, trpěný jen kvůli startovnému ... vrtěti psem.
... celé to mělo ještě pokračování ... když mě vyhodili, tak asi z důvodů chyceného nervu, jsem nějak ledabyle opřel dvácu o roh orangehousu ... asi za dvě minuty spadla a rozbila si plego. Mohl jsem tedy trávit čas sháněním nového a flexováním, nahříváním, ohýbáním a svrtáváním...
Kvalifikace
Předpovědi hnusného počasí se vyplnily jen částečně. Bylo poměrně chladno a funěl vítr, ale nepršelo. Žádná sláva, ale lepší než v Brně.
Pro obrovský dav jezdců třídy 125 SP (47), byly naše tréninky rozděleny na dvě skupiny. Tahle informace se ke mě ale bohužel nějak nedonesla, a tak můj první trénink byl ukončen ve druhém kole černou vlajkou ... počkej si na Béčko :)
Napřed to nevypadalo úplně špatně, ale až moc závodníků mě předjíždělo na rovinkách, hlavně na té do kopce ve městě. Chybí asi trošku výkon, řekl bych. Celá kvalifikace proto dopadla trochu neslaně nemastně... vlastně nestála za nic. 13. místo je spíš průšvih než cokoli jiného.
Večer v depu je o grilování, o popíjení a vedení řečí a speciálně tady o nahánění proudu a napětí. Všude vedou kabely, antoníčky jsou ověšené rozdvojkami, roztrojkami i víc... a pak to jednou udělá cvak, a je tma.
Každý rok se to opakuje, každý rok se depo vzteká, protože se nedá svítit, vařit, topit, nahřívat a přesto, nebo právě proto, dokázal přivolaný elektrikář bezradně sprásknout ruce, podrbat se za uchem a provinile zahlásit: "chlapi, teda musim vám říct´ to´sme nečekali, vy ´ste nás teda letos fakt překvapili .... "
Tak to se pořadatelům nepovedlo.
Stejně jako se stále nedaří trochu líp informovat depo o úpravách jízdního řádu. Jeden amplión v depu a z něj občas zpráva, kdy kdo má aktuálně vyjet na trať, to by byla paráda.

Neděle

Závod
Když cca hodinu, dvě, před startem začne poprchávat, začínají se dít věci.
Napřed všichni hypnotizují telefony, resp. nejrůznější meteo aplikace, pak se shánějí aktuální informace o stavu vody na trati a nakonec se hystericky přezouvá na mokré ... jenže poprchávat přestane a celé kolečko začne znovu, s tím, že se zpátky obují suché... a tak to bylo.
Všichni zbytek času do startu nervózně zakláněli hlavy a doufali že déšť už dá pokoj ... inu, dobrého pomálu, ale dal.




Procedura proběhla bez komplikací, dali jsme si zahřívací kolo a šlo se na věc.
Start nebyl špatný a kdyby motorka jen maličko víc jela, tak abych na rovinkách zůstal v kontaktu, dalo by se bojovat nejen o 11. místo. Jenže všichni přede mnou začali hned pomalu poodjíždět, až nakonec poodjeli do ztracena. O to zpropadené 11. místo byl ještě boj, když mě občas předjel Honza Langhammer s Markem Vránou. Musel jsem jim to vracet na brzdy, ale alespoň tenhle fajt o nic se povedlo dobojovat.





video ze závodu 125 SP :  mysliveczech.wix.com/sixty7#!video-Staré-Město-2015-závod-125-SP/c1vmj/554e1a200cf2adc1ad1ef5fe

Sumasumárum

S dvácou je to těžké. Když trochu jela, hořela, ale teď nehoří ....

Ale jinak, co se týká závodů samých, tak ze strany pořadatelů tradičně povedená záležitost ... tedy když nad tím přemýšlím, tak až na tu elektriku.

Všichni už teď vyhlížíme Hořice a privátně si doufám že se podaří něco vymyslet a že to dopadne ještě o dost lépe než vloni.
Berte to jako pozvánku, moc nekoukejte na předpovědi, protože na Zatáčky vždycky nějak je a koukejte všichni dorazit, rádi vás uvidíme.
PS : ještě teď mi je fajn po těle ze včerejšího potrénování s Dafit + FillaRacingAgency v Mostě. Shovívavě úsměvné Brno je díky tomu zapomenuto.... pocit, že jezdíš předním kole v jogurtu zmizel, stejně jako twerking, díky kterému jízda získávala punc krocení šílené muly.
Ká7 letěla jak vítr a hned v první, prvoplánově napohodusklidemnebláznitahlavněnezahodit rozjížďce tam padlo 46´. Paradoxně jsem rád i za to, že z té druhé jsem odjel jen tři kola, v nichž výkon jindy vesele nabuzeného pekloagregátu promlouval prostatickou morseovku. Doufám že je to zase jen  palivové čerpadlo zabordelené cucky pěny. Stát se to v závodě ...

OK, to je vše, mažu demontovat ... a pokud zabloudíte do depa, stavte se na pár slov ... a ještě před tím mrkněte na www.sixty7.eu
... díky

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist