Michal Dokoupil v Radvanicích

Radvanický okruh Františka Bartoše v Ostravě byl dalším podnikem v rámci českých závodů na přírodních okruzích. Tým Motopoint Indiracing s Michalem Indi Dokoupilem nechyběl, přičemž nás čekal hodně vypjatý závodní víkend, ale se šťastným koncem!

Indi vyrazil na závody už ve čtvrtek odpoledne, aby připravil zázemí v depu. Ostatní z týmu přijeli v pátek večer spolu s motorkami Yamaha R6 do třídy 600ccm a Kawasaki ER6 do třídy Supertwin, která se jela opět společně se třídou Supermono.

Trochu nás překvapil na poslední chvíli přehozený časový harmonogram, který posunul tréninky a závod 600ccm hned na druhé místo po závodě klasiků, takže v sobotu šel Indi do prvního tréninku už v brzkých dopoledních hodinách. Vzhledem k nevyzpytatelnému deštivému počasí bylo v tuto dobu na některých úsecích trati stále vlhko. Tuto kvalifikaci naprosto bez problémů Indi ovládl s časem o necelou sekundu lepším, než druhý jezdec v pořadí. Ve třídě Supertwin to byla ta samá situace, akorát s větším časovým rozdílem.
„Dopoledne se nám dařilo. Radvanice jsou těžký okruh, který mám rád. Na mnoha místech je totiž hodně na srdce, a taky se tu snadno chybuje. V trenálu šestek jsem zkoušel převody, podvozek a tak trochu obhlídl trať, abych věděl, co se na ní za ten rok změnilo. Z prvního místa v šestkách jsem měl radost a stejně tak i u Supertwinů, i když tam to asi lidé očekávali.“

Ve druhém tréninku svým časem pod 1:49 v Supertwinech potvrdil, že v této třídě bude těžko hledat konkurenci, protože s tímto časem by dokonce velmi úspěšně obstál i mezi téměř dvojnásobně výkonnými šestistovkami. Ve třídě 600ccm nás ale opět zklamal dodavatelský motor, a tak jsme začali závodit s časem nejen na trati, ale i v depu.
„Druhý trénink šestek pro mě skončil velmi rychle hned po dvou kolech. Opět se objevila závada motoru a já jsem přesně v prostoru před cílem najednou začal ztrácet rychlost. V tu chvíli jsem byl navíc v ideální stopě po levé straně a potřeboval jsem se dostat do boxovky vpravo, abych nezůstal stát na trati, protože jsem měl v zádech další jezdce. Tak tak jsme se navzájem vyhnuli s Márou Červeným a v boxech pro mě trénink definitivně skončil. Všichni samozřejmě o něco vylepšili svoje časy z první kvalifikace a ten můj stačil na celkové čtvrté místo na startovním roštu. Otázkou ale bylo, jestli vůbec nastoupím. Ve twinech jsem potvrdil poleposition, a ještě si malinko vylepšil čas, kdy v celkovém pořadí druhé Supermono na mne ztrácelo okolo pěti vteřin na kolo.“

Po druhých kvalifikacích tak začal opravdu další závod, tentokrát pro mechanika Aleše Sýkoru. Spolu s  Lukášem Kosinou okamžitě odjeli z Ostravy do Nové Paky. Do servisního zázemí K2 moto Yamaha. Přes noc Aleš využil zbylé motory po TT Isle Of Man a složil z nich jeden funkční se standardními parametry. Před sedmou ráno byla motorka odzkoušena na motorové brzdě a spolu se šéfem týmu Jiřím Kosinou pak následoval rychlý přesun zpět do Radvanic, abychom stihli dopolední závod Volné třídy do 600ccm. První závod klasiků byl zastaven červenou vlajkou, a tak jsme díky posunu harmonogramu získali ještě nějaký čas navíc.
„Když mi v šest ráno přišla SMS, že motor běží, byla to obrovská úleva. Ředitelství závodu mi zamítlo žádost o nastoupení do závodu s náhradním motocyklem, na kterém nebyl odjet trénink, a tak jsme neměli jinou možnost. Věřil jsem, že to Aleš dokáže a já závod dokončím. Netušil jsem, jaké můžu mít vyhlídky, protože v tuto chvíli jsme měli čerstvě složený, standardní, nezávodní motor, ale neměl jsem v plánu se ani na chvilku vzdát potom, co všichni z týmu pro to udělali. Na startu se mi motorka přizvedla na zadní, ale i tak jsem se dokázal dostat na třetí a pak hned na druhé místo za Martina Holoubka, který tu loni vyhrál, když jsem odpadl z prvního místa také pro technickou závadu na svojí Hondě."

"Cítil jsem, že moje motorka úplně nestačí, ale i tak jsem se držel za Martinem, co nejtěsněji to šlo. Ve druhém kole jsem jej předjel a a až do konce jsem držel vedení, i když Martin byl pořád na mě. Brzy se nám začali motat jezdci o kolo, ale vcelku se nám snažili vyklízet pole. V posledním kole mi to před koncem Martin vrátil. Bohužel jsem myslel, že máme ještě jedno kolo, a tak jsem ho nechal a říkal si, že mu to zase vrátím já a do konce to už udržím, ale odmávli nás a dojel jsem jen o dvě desetiny sekundy do cíle jako druhý. Byl to opravdu povedenej závod od začátku až do konce. Diváci měli na co koukat a já jsem šťastný, že jsem za těch podmínek díky týmu stál na startovním roštu, a nemusel se na závod jen dívat!“
Odpoledne přišel na řadu závod Supertwinů spolu se Supermony, kde stál Michal na startovním roštu jako první. Závod Indi odjel stylem start-cíl a s náskokem téměř čtyřiceti sekund na druhého po sedmi kolech vyhrál, protože byl závod z deseti kol zkrácen kvůli pádu jezdce a následnému restartu.

„Supertwin fungoval skvěle a já se na motorce dobře bavil, i když jsem jel celou dobu sám. Pro celý tým byl tento víkend opět tvrdá prověrka, ale všichni prokázali, že jdou do toho srdcem, s obrovským odhodláním, a nikdo nehází flintu do žita, když se vyskytne těžko řešitelný problém. Budeme se snažit tyto zkušenosti nyní využít v náš prospěch a už teď se těším na další závody v Těrlicku- Zlatý Kahanec.“

JIŘÍ KOSINA: „I přes nečekané potíže jsme dosáhli dalšího progresu a tým opět prokázal svoji sílu čelit takovým situacím. Indi jako ovykle ukázal bojovné srdce a odměnil nás krásným závodem. Kromě něj patří speciální dík i naší mimořádné noční směně v čele s Alešem Sýkorou. Rozhodně se těšíme na další závod.“

Petr Czyž - (Odebírat články autora)