Mistrovství ČR Flat Track 2014

Blíží se začátek dalšího ročníku českého flattrackového seriálu, který už čtvrtým rokem uspokojuje choutky tuzemských jezdců i diváků po téhle atraktivní disciplíně. Zatímco první dvě sezóny se jely jako Czech Flat Track Serie, vloni se poprvé oficiálně bojovalo o mistry České republiky pod hlavičkou Autoklubu ČR. V podobném duchu se pojede i v letošní sezóně a bude se bojovat o mistrovské tituly ve třídách FT1 a Classic. Spolu s mistrovskými kubaturami se pojede i o titul přeborníka ve třídě Veterán.

Druhý ročník Mistrovství ČR ve flattracku zavítá na ty nejlibovější plochodrážní destinace u nás. Posuďte sami - seriál bude zahájen 10. května na dlouhodrážním oválu v Mariánských Lázních. Hned o týden později, tedy 17. května, se ke druhému klání flattrackeři vydají do bašty téhle disciplíny, tedy do areálu Cihelna ve Svitavách. V polovině června, přesně 14. 6. poprvé uvidí tuhle americkou odnož ploché dráhy areál v Divišově. Opravdu luxusní podívanou slibuje červencové (26. 7.) klání, které se uskuteční na svítkovském oválu v Pardubicích a zajímavostí bude kombinace flattracku spolu s mistrovstvím světa veteránů na motocyklech určených pro longtrack, tedy speciálech pro dlouhou plochou dráhu. Flattrackeři se představí také na Moravě, když pátý závod letošního mistráku zavítá 23. srpna do Březolup nedaleko Uherského Hradiště. Svitavy jsou jediné, kde se letos pojede dvakrát, a druhé klání přivítá Cihelna 20. září. Letošní ročník vyvrcholí 11. října v severočeských Chabařovicích, kde proběhne také tradiční vyhlášení mistrů České republiky.


Také technické řády budou velmi podobné těm loňským, třída FT1 se však více přizpůsobila řádům FIM platným pro světový pohár. Třída Classic je v podstatě české specifikum a tak jsou její pravidla poněkud benevolentnější a nejvolnější ruce mají veteránisté, kteří navíc pro pohárová klání nemusejí mít ani jezdeckou licenci. Pokud máte zájem o přesné znění technických pravidel, mrkněte na oficiální web, tady Vám přinášíme pouze velmi stručný přehled. Technická pravidla motocyklů na flat track vychází z technických specifikací pro motokros, enduro a supermoto s tím, že motocykl musí mít devatenáctipalcová kola a deaktivovanou přední brzdu. Proto aby si tuhle disciplínu mohli vyzkoušet i další zájemci, smí v kategorii FT1 startovat také motocykl supermoto (tedy se 17 palcovými koly) s deaktivovanou přední brzdou na mokrých supermoto pneumatikách, ovšem bez nároku na body. Ve třídě Classic mohou startovat motocykly vyrobené do roku 1989 (případně vzducháče s objemem do 650 ccm do roku 2007) a mohou zde startovat i motocykly s osmnáctipalcovými koly. Nově vypsanou kubaturou bude Big Twins, určená pro velké dvouválce 600 až 1200 kubíků. I když už v loňském roce se pár těchto biků po našich oválech prohánělo, pojedou nejspíš letos ještě společně se třídami FT1 či Classic. Pohárová třída Veterán je dozajista nejjednodušší vstup do světa flattracku. Můžete se jí zúčastnit na jakékoliv motorce vyrobené do roku 1962 s deaktivovanou přední brzdou a s běžnými silničními pneumatikami.


Koho letos na flattrackových oválech uvidíme? V prestižních FT1 se po nepříjemném zranění vrací Pavol Pučko, který s Husabergem 450 plánuje nejen účast v českém mistráku, ale také seriál světového poháru FIM. Loňský titul bude obhajovat Pavel Balšínek chybět nebudou ani jeho největší loňští konkurenti Radek Podhadský a Roman Janošťák, stejně jako další stálice Aleš Exler, nebo Jan Vondrášek. Z Rakouska určitě dorazí Hanson Schruff a o svojí účasti uvažuje i třetí muž loňského světového poháru Rob Sijbring z Nizozemska. Další Holanďan Jan Willem Jansen si určitě nenechá některý ze závodů naší série ujít a pokud letos pojedou, budou určitě velmi rychlí Martin Málek na speciálu Jawa Frankie či Boris Jaroš s VM 610. Už tato jména slibují bitvu jako řemen a už teď je skoro jisté, že se letos objeví někdo nový, který překvapí tak jako v loňském roce Radek Podhadský. Ve třídě Classic budou určitě nejvíc bojovat o přední umístění jihomoravané: loňský mistr Michal Hloušek, Michal Špaček, David Havlíček nebo Radek Pecina. Už v loňském roce byl hodně rychlý Petr Mrázek - ten také bude určitě patřit k největším aspirantům na vítězství! V klasicích jsou k vidění i opravdové motocyklové skvosty v čele s Harley Davidson 1200 Luďka Šimůnka či Ducati Pantah 650 Tomáše Matičky. Proslýchá se, že letos přibudou další dvouválce jak americké, tak evropské provenience. Třída Veterán byla v loňském roce v účasti poměrně slabá, ale letos se počty účastníků určitě zvýší, o návratu do téhle kubatury uvažuje pár staronových riderů, na fórech se objevují fotky nově připravovaných strojů a tak pardubický Jirka Kozák nebude mít obhajobu svého loňského titulu rozhodně jednoduchou!


Pokud uvažujete o svojí účasti v tomhle seriálu, navštivte oficiální webové stránky, případně naše fórum, kde se Vám dostane podrobnějších informací. A jestli plánujete aspoň diváckou účast na některém závodě, tak v žádném případě neváhejte - určitě nebudete litovat!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist