Rozhovor s Mistrem světa Martinem Žeravou

Martin nedominuje pouze na tratích českého mistráku. V Holandsku se mu totiž podařilo vyhrát titul Mistra světa veteránů a za to mu patří velká gratulace! Zde jsou jeho dojmy, ale také vše ostatní, co k jeho závodění patří.

Martine, gratuluji za celu redakci k titulu a rovnou se zeptám, jak se cesta k vítězství vyvíjela?
Tak cesta k titulu byla fakt dlouhá a dá se říct, že jsem se na ní připravoval intenzivně tak 3 měsíce. Povedlo se, snažil jsem se víc máknout na fyzičce, což se povedlo. Byl jsem schopnej tahat za plyn celých 20 minut plus dvě kola… na písku je to o hodně náročnější. Pak samozřejmě pořádně nachystat motorku, přizpůsobit a naladit pérování. Pak už jen doufat, že jsem vše uděla dobře. 

Konkurence je silná, s jakým cílem jsi do Holandska jel?
Na takové závody se jede vždy do neznáma, je to jen jeden závod za sezonu a člověk nikdy neví, kdo tam přibude bude nový a rychlý. Povrch se za poslední tři roky nezměnil. Je to hroznej a těžkej písek, úplně bílý jako na plážový volejbal. Jel jsem do Assenu s obavami, protože minulí rok jsem byl čtvrtý. Ano, z padesáti to je slušné, ale přesto jsem se tam netěšil. Věděl jsem, že to pro mě budou zase galeje. Navíc podle předpovědi počasí mělo propršet dva dny, tedy pátek a sobotu. Pršelo pořád a těsně před první jízdou, asi tak 15 minut pršet konečně přestalo. Ale i tak byla trať tak promočená, že to bylo stejné jako minulý rok, takže se mé obavy se vyplnily.

O titul Mistra světa veteránů se jede jeden den na jednom místě? Preferuješ tento systém nebo by jsi byl třeba pro tři závodní dny, tedy třikrát dvě rozjížďky na různých tratích?
No je to hodně těžké nachystat se na ten jeden závod, aby všechno klaplo, neudělal jsem chyby v závodě, nepadal a také aby motorka vydržela. Asi bych se přikláněl pro ty tři závody. To by ale bylo potřeba sehnat víc peněz a to o dost.

Jelo se na písku a ten není pro české jezdce zrovna ideální, jak jsi se na něj připravoval?
No zkusil jsem se svést na písku v Břeclavi až před závodem v pondělí a uterý. Každopádně s pískem, na kterém jsme závodili, se ten Břeclavsky ani z daleka nepřiblížíl. Jen to bylo víc rozbité a náročnější. Spíš jsem makal na té fyzičce.

Kolik času trávíš tréninkem na motorce a kde nejčastěji trénuješ?
Snažím se jezdit aspon dvakrát týdně, ale do toho ještě makám se synátorama na bikrose. Přez prázdniny jsem vynechal bikros a vyměnil jsem to za běhání a makaní na horském kole. Jezdím trénovat všude možně, třeba Vranov u B., Přerov , Šternberk, Klobouky, Vranova Lhota, Mohelnice, Medlov, Dlouhá Loučka… snažím se to střídat, aby mě to bavilo.

Bez tréninku na sucho to při motokrosu nejde, prozradíš svou přípravu?
Myslím, že nic světoborného nedělám, prostě se jen snažím makat. Nejvíc si máknu, když běhám a u toho dělám angličáky. Třeba běžím čtyřicet minut, co čtyři minuty dělám dvacet angličáku a snažím se držet pěkně tempo. Tohle fakt můžu všem doporučit.

Už léta jedeš Suzuki, jaké úpravy nad rámec série máš na své motorce?
No, Suzučka mě hodně sedí. Mám poladěné pérování od L.K. a dobrej vejfuk DVR, který mi taky hodně sedí. To je vše… pak už to je jen o tom, jak je člověk schopnej a jakou má fyzičku.

Kolik motorek za sezonu „spotřebuješ“?
No alespoň dvě motorky, což už je pro mě je dostačující. Bývaly doby, kdy jsem jich měl víc.

V českém mistráku si vedeš výborně a jdeš za dalším titulem. Jaká je zde konkurence a co tě motivuje závodit a vyhrávat závody?
Ve veteránech to mám pěkně rozjeté, tak ještě zvládnout jeden závod a budu letos hodně spokojený. Co mě motivuje? No hlavně mě to na motorce pořád baví! Snad to je i vidět. Konkurence? Hlavně se naháníme z Michalem Kadlečkem… pěkně jako za mlada, hihihihhihi.

Čemu se věnuješ, když zrovna nezávodíš nebo netrénuješ?
Věnuji se synům, co jezdí Bikros a je toho fakt hodně, protože mají taky hromadu závodu. Jsem rád, že je to baví a že dělají takový podobný sport jako já. Jsem rád, že jim v tom můžu pomáhat. Jinak v zimě moc rád lyžuji. 

Stihlo se titul Mistra světa oslavit nebo to necháš po konci sezony?
No abych pravdu řekl, tak jsem to ještě nestihl oslavit. Jen jsme si s manželkou otevřeli láhvinku červeného a zlehka si to oslavili. Ale takový výkon určitě musím pořádně zapít.

Jaké máš plány do další sezony?
Tak plány jsou u mě pořád stejné, zatím pořád závodit! Závěrem bych chtěl moc poděkovat TEAMU MAX2, sponzorům a reklamním partnerům. Své rodince, mechanikovi a kamarádovi Karlovi Veselému, bez kterého by to taky nešlo. Pochopitelně také všem fanouškům, co mi držely pěstičky.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Etien přispěl 0.5 Kč
kopetr přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist