Rally Dakar 2010 - Etapa 6

Kapitoly článku

Rozhovor s Romanem Krejčím

Ahoj Romane, to je skvělé, jsem rád, že máš čas a náladu. To je bezva. Tak jaké máš pocity po dnešku?
No, ještě se třepu, necítím ruce. Ale to bude dobrý. Peru se s tou navigací.

To je jasný, to snad každý, kdo to nejezdí podle roadbooku běžně.
Já jsem dneska ve speciálu pobloudil, jel jsem za nějakou skupinkou dobrých jezdců, ty jsem dojel. Musel jsem to k nim nějak nakouřit, řídím, to víš - prach, nic není vidět. A pojďme, tak jsem to rozjel do mlhy a tak jsem předjel jednoho, druhýho, třetího... a pak už přede mnou nikdo nebyl, bylo vidět a neprášilo se, tak jsem jel a jen v dálce jsem viděl prach, tak jsem to hnal a to víš - to nešlo moc sledovat roadbook ale pak jsem si to zkontroloval, všechno OK, tak pojďme... a najednou byla taková odbočka, v roadbooku taky, pak takové nějaké památky kolem, ty taky seděly s roadbookem, tak jsem to hnal ale nějak se mi to nelíbilo. Tak jsem to asi po pěti minutách otočil a koukám že proti mě jede nějaký borec s číslem 25 (Brazilec R. Mattheis na EXC450) a nějací další. Říkám si - kurňa, nízké číslo, ten bude mít zkušenosti že. A on že máme jet za ním. Tak jsem to teda otočil a jel zase s ním a on pak přišel taky na to, že na tom kilometru jsme tam blbě odbočili. A já jsem byl nasranej jak sviňa, já jsem věděl že jedeme špatně - předtím jsem se už vracel že. No přijeli jsme tam a vidím, koleje po tom břehu za řeku, jak tam už někdo našel cestu. Tak v tom trošku jsem nabral čas. Ale víš co, je to 480km, tohle byla drobná chyba ale štve mě to.
Neblázni, takové chyby dělají i piloti na špici. Nic si z toho nedělej, akorát nikomu nevěř, i kdyby to byl cojávím Coma..
No ono to vypadalo že je namistrovanej a zná to.

V pohodě. A co technika, máš nějaké problémy s motorkou?
Zaplaťpánbůh s mazlíčkem ani ň. Naprosto nic.

Nic nikde nechčije, všechno v pohodě?
Teď zrovna měním olej, vyměnil jsem kolečko, patnáctku, ono to bylo moc slabé na písek, tak to vyměním. Jinak nic.
A jedeš taky ty Dezerty jako ostatní?
Jedu, jasně, jedu. Vždycky měním po dvou dnech, mám jen šest gum víš, tak to šetřím. Mousse taky.

No kdyby bylo potřeba tak si můžeš vzít materiál od Mácy ne?
No on byl dneska v takové divné náladě, nebudu to komentovat. Já jsem zvyklej starat se sám o sebe a zatím to není potřeba.

Uvidíš.. Kdyby něco, tak dej vědět a nějak zallobuju.
Víš tady je stres a problémy a zklamání a je to takové celé napnuté. Já vím, že jsem tady nováček ale na Dakaru jsem byl a vím co to obnáší a jsem zvyklej dělat si věci sám a starat se o sebe a nikoho se o nic neprosím. Olin to samý. Jsme v týmu ale vlastně sami.
Nepovídej mi tom, neexistuje snad tým, kde by byli všichni v pohodě a usmívali se a nebyly tam problémy a třenice a nálady. Je to i ponorka trošku. Snad kromě lidí u Gordona, ti asi chlastají ten Monster s něčím místním, že jsou tak vysmátí :)


No snažím se, já nejsem konfliktní typ a snažím se nikomu neplést do cesty.
Je to dřina a pak v bivaku jsou emoce, někdy to slyšíš vedle u těch týmů jak se rozčilují a hádají, po té etapě jdou emoce ven.
A ty znáš ty lidi, kteří tak jezdí kolem tebe?
No kolem dneska se motali lidi z toho týmu Elf, sponzorovaní borci, já je neznám - dvacítka, 22, 59 nebo 69 a 55. Ti jsou v pohodě, i se zdravíme a tak.

20. je Pisano, to je to druhé Sherco...
Jo, a slováci dneska jedou dobře.

Jakeš jel výborně a Svitko taky. Závodili spolu.
No já už to dostávám do ruky, ono musíš chytit ten terén, rytmus. Musíš číst terén a učím se s tou navigací. Je to všechno pěkně dohromady ale musíš se to naučit. Jednou je terén tvrdej, pak měkký písek, pak tvrdý a ty už víš a čekáš to. Chvíli jsou velké kameny, pak už víš, že bude pole menších a za ním písek. Je to pořád dokola, střídá se to. Chytíš ten rytmus. Když je změna, tak to napíšou do roadbooku a čekáš to. Třeba skály nebo potok. Ale strašně bolí ruce, budí mě to ze spaní ta bolest.

A s motorkou všechno v pohodě, výkon, chlazení?
Né, v pohodě, musíš jí šetřit, motor se snadno užene. Ale ještě jsem nedolíval ani deci vody a jiní tam lijou litry a nemrznoucí směs a cojávím. Hele i Máca doléval, já třeba tam mám danej takovej malej teploměr navíc, takže vidím že to jde přes sto, tak se otočím na duně a sjedu dolů aby se to ochladilo třeba na 95 a znova si to najedu a když vidím, že to jde nahoru, tak jedu třeba po vršku po té duně aby to spadlo. Šetřím jí. Tady fakt není problém tu motorku uhnat. Dostává zabrat ale já koupil hele starší kit, všechno levně a motorku nemám nejnovější ale šetřím jí a dá se s tím závodit. Yamaha je dobrá a věřím jí.

A už se ví, co bylo tomu Mácovýmu motoru?
Hele nevím, jsou různé zvěsti - že to měl poladěný až moc a přehřálo se to, vloni se mu stalo to samé, všichni jsou tady chytří a blbablabla ale prostě on váží sto kilo a byl to strašnej přejezd do výšky a já si prostě myslím, že to někde trošku přetočil, závodil a jel naplno..
Každopádně - snaž se jet tak, aby se ti to taky nestalo, na chlazení nadávají všichni a dobře, že nemáš problémy s palivem jako nadává Coma třeba..

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist