Honda má v otázce změn v MotoGP jasno

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
josef58 (823) napsal 20.12.2013 v 11:11-1+1

Pity,
ale kdyby se nic nezakazovalo a neomezovalo snad od roku 1993, nebo kdy to má SPZka pod palcem, tak už dnes by bylo vše vychytaný a takzvaně za "babku" Tak jako cena tenkrát a dnes mobile, plochý TV a všemožný vychytávky a serepatičky

josef58 (823) napsal 20.12.2013 v 11:05+1

no a kdyby bylo víc výrobců pneu, tak se to všem stát nemůže, aby všem vydržely gumy jen 10 kol a možná by byl překvapivý vítěz

pedro37 (70) napsal 20.12.2013 v 10:54

Pity: Jo asi máš pravdu ty, já měl nevim proč vsugerovaný, že to bylo kvuli Pirelli, že připravily špatnou směs do mokra a bylo to kvuli nim o hubu.. tak sem to teď dohledával a o tom ani zmínka .. každopádně z F1 jde vidět, že se to může stát i jinejm výrobcům..

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 10:33

josef: jo ale tady tyto experimenty by stallo všech tovaren hrozně moc prachu a zkrachovaly by. On Desmo ti něco napíše! :)

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 10:32

Jo, to bylo USA 2005 Indianapolis.

Ja měl za to, že se ten závod v monze ukončoval z toho důvodu, že prostě pršelo a že monza za deště je nebezpečná z důvodu že se tam jezdí rychle a za deště tam byly nějaké pády. Nevím o tom že by bylo Pirelli obviněno že nedodali vhodné pneu do mokra tak jako tomu bylo leots v Australii kde Bridgestone řekl že mají pruser :)

Pokud se závod v monze přerušil a první jízda nejela kvůli tomu že pirreli to tak chtěla, tka pak je to jiná. Já měl celou dobu za to, že monza a déšt + motorky není ta nej kombinace kvůli nebezpečnému okruhu

pedro37 (70) napsal 20.12.2013 v 10:24+1

Pity: Nejde o to na jakym okruhu to bylo, ale stejně jako se stal průser Bridgestonu v Austrálii, tak stejne tak dokázala udělat průser Pirelli v Monze.. nevim jakej to byl výrobce (Michelin?), kterej zase přivez cca několik let zpátky na nějakej okruh F1 nevhodný pneu, který snad explodovalo nebo co - ale to si nepamatuju, já F1 nesleduju..

josef58 (823) napsal 20.12.2013 v 10:23-1+3

Pity O9:21,
ne ne, souhlasím s Viragem. Proč furt všecí chcete něco přikazovat, zakazovat a omezovat. Vždyť jste horší jak komanči a nedej Bože dokonce jako SPZka . Dobře znáš mé tech. pravidla pro královskou třídu motogp o dvou řádcích:
a) - motocykl je jednostopé (nepřeplňované) motorové vozidlo
b) - motocykly soupeří dle objemu motoru

Nakonec to "b" bych si dovedl představit u královské třídy jako dokonale volné fríííí, i co se týká objemu. Jak píše Virago, časem by se ukázalo, která kombinace je nejlepší. . Zda je to benál,nafta,plyn,...2t,4t,Wankel, nebo litr vs hektolitr , tak jak kdysi bývalo v Brně při ME cest.aut. 3,5 litrové BMW vs 7,5 litrové Camaro. JEN ZÁVODY UKÁŽOU, ktrá kombinace je LEPŠÍ

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 10:15+1

Nuvolari: Rossiho uvádím právem, protože to byl ten první, kdo se ozval, když micheliny byly horší a vydupal si přechod k těm lepším. (bridgestone), tak proto, aby se historie neopakova, když by Vale závodil ještě spostu let a zase by na to došlo, kvůli tomu že vy chcete dva dodavatele pneu :)

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 10:14+1

Pedro: a proč? Copak se mgp jezdí na Monze ? Ano, možná sykes přišel o titul ale spíš bych vinil badoviniho, kt. sykese sejmul v aragonu a přišel o víc jak pul bodu :)

CBR-rr (-4) napsal 20.12.2013 v 10:10+2

Tak to asi konči Moto 2. To si Espelete rozmysli.
On ten serial pohřbi

pedro37 (70) napsal 20.12.2013 v 10:09+1

Souhlas s neznamyScooterD 23:12 - když zrušíte omezení, pořád bude na špici Honda a Yamaha, který můžou do vývoje sypat x-násobně víc peněz, než např. Ducati, Kawa, MV Agusta, Buell, Triumph atd..

Pity 9:21: neuvidíme blamáž jako v Austrálii 2013, ale třeba blamáž jako v Monze 2012, kvuli který možná přišel Sykes o titul, co?

Nuvolari (2329) napsal 20.12.2013 v 09:56-3+1

Pity: ty příšero, co sem taháš Rossiho? Ty seš teďka hnědka?

josef58 (823) napsal 20.12.2013 v 09:56+1

DutchTT 08:51 - naprostýsouhlas
Ivan 2T 08:16 - taky tak

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 09:48+1

ale ja su pravě proti aby v mgp byla konkurence pneumatik. Jak říkám, to by bylo ještě horší protože vždycky by jedna tovarna byla o chlup lepší a jezdci by si stěžovali že oni vyhravaji protože mají lepší pneu. Když jde přizpůsobit panigale k pirelkam, proč by nešla přizpůsobit desmosedici k bridgestonům? Ducati jako Ducati, pneumatika jako pneumatika.
Stejně gigi musí udělat uplně nový bajk, vyjít od nuly a už to pak k bridgestonkam sedne.

lukin86 (165) napsal 20.12.2013 v 09:34-1+3

Dorna a SPZka přivedli svýma výmyslama MGP skoro na buben. Jsem zvědav, jak daleko to ještě půjde (5 speciálů + x pseudospeciálů???). Souhlasím s Pity - pneumatiky by měly být volitelné - víc značek, nejen Ducati by to určitě pomohlo a závody by byly zajímavější.

Fantom40 (320) napsal 20.12.2013 v 09:33+1

Kecy, dovedete si představit že by Honda skončila? Kde a v jakém šampionátu na světové úrovni s prototypem by chtěla realizovat svůj vývoj. Jen VYHROŽUJÍ Kdyby s enerealizovali tak by přestali prodávat. A kdo by měl zájem o motorky Honda které nehrají prim v nejlepší závodní seriji. I Suzuki na to přišla, i když její odstoupení bylo především ekonomické. A nyní jim trvá než doběhnou rozjetý vlak.

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 09:27-1+1

Jinak Marex je zastánce aby objem nebyl stanoven, ale to by ais nešlo, odjakživa na primě říkali, že budeme sledovat kubaturu do 125/250/500 kubíků Kdyby byl neomezen objem, zase by hafo fanoušků říkalo že Rossi nevyhrává protože jejich motorka nemá objem jako konkurence

Musíme byt realisti, né snílci!

PityGPX (949) napsal 20.12.2013 v 09:21+1

S viragem souhlasím ale přece jen takhle by to nešlo.

Ten objem bych nechal na 1000cc jak je teď, to prostě staveno být musí, jen bych motocykly zlevnil ať přijdou víc továren, ať se to trošku vrátí do doby kamenné (2006), je jasné že to je nereálné kvůli vyvoji kt. stal milion peněz a že se toho teď nikdo nebude chtít vzdát.

Jednotné pneu byt musí, opakuji ještě jednou: když jednotné pneu nejsou problém ve wsbk, f1, proč by měly být problém v MGP ?

Stačí jen vykopnout bridgestone a angažovat pirelli a neuvidíte blamáž v podání austrálie 2013!

Uvědom si virago, že kdyby byly např. zase dva dodavatele pneu, že by zas rossíci říkal že rossi nevyhrává protože má horší pneu, to už jsem jednou zažil a to už zažít znova nechci, ty snad jo?

Jinak, f1 se hodně změnila, ty závody mnohdy byvají lepší jak aktuální motocyklové, jediná kanka je dominance vettla ke konci sezony, dřív se bojovalo od startu až do cíle. Pokud chcete důkaz, stáhněte si jeden závod a ten vám to dokáže.

//www.ulozto.cz/xfPp9RW/f1-2012-vc-brazilie-zavod-720p-cz-iro-avi

DutchTT (846) napsal 20.12.2013 v 08:51+2

Problém je v tom, že má Dorna nějakým způsobem propachtovanou tuhle serii, vliv FIM je prakticky nulový a už léta jsem neslyšel, že by bylo nějaké výběrové řízení FIM na "provozovatele" MotoGP. Bafuňáři z FIM jsou asi brebendami pana Poplety spokojeni a sport jde zcela stranou. Pro vývoj motocyklů obecně je MotoGP potřeba, co jinak by China kopirovala kdyby nebyly žádné novinky.

IvanDvoutakťák (5085) napsal 20.12.2013 v 08:16+3

Všechno ve Španělsku "jede" nadluh, jakej si ani nedovedeme
představit a tak by třeba stačilo, aby se Honda "poohlídla"
po jiným oleji než španělským a on by SPZka (třeba) taky
"zkrotnul" Takhle to v MotoGP už léta "jede jak dobře
promazanej stroj", jakoby to byl španělskej mistrák ...

josef58 (823) napsal 20.12.2013 v 07:03-2+5

SPZka je totiž největší škodná v celé historii motocyklových závodů. Dnes už těch jeho schizofreních výplodů má plné zuby i Honda, nejen my někteří tady na M a pohrozila odchodem z motogp. Honda říká to samé, co tady nějakou dobu píšu, tedy že SPZka brzdí vývoj a vrací to hodně daleko zpět, takovej to je zpátečník. No a pokud mu už konečně někdo netipne "ústa", tak se díky němu dostanou technologie motogp o několik levelů za motky z krámu. A zřejmě tohoto se Honda nechce účastnit.

josef58 (823) napsal 20.12.2013 v 06:47-2+3

1100Virago...to myslím napsal dobře
Vše omezovat dokáže jen omezenec
V motogp rejši chci vidět Hondu, než SPZku

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 20.12.2013 v 01:16+2

at odejdou vsichni a Carmelo posledni zhasne

Nuvolari (2329) napsal 20.12.2013 v 00:09+2

1100Virago: v té objemové volnosti by sis rozuměl s Marexem. Já si zase říkám, že objem by měl být jednou z mála omezujících podmínek. Pokud se bonifikace rychlých kol týká - to už tu bylo v F1 v padesátých letech, kdy byl systém bodování 8-6-4-3-2-1 a 1 bod za nejrychlejší kolo závodu. To je ovšem takové divné ..., pozdější dlouhodobý systém 9-6-4-3-2-1 se mi líbil mnohem víc, než to podělali do dnešní podoby.

neznamyScooterD (1096) napsal 19.12.2013 v 23:12-1+2

Virago> tvrdíš tedy, že mezi továrnou která může do vývoje prototypu investovat 1000 000 000 000EUR a továrnou, která může investovat 1000 000EUR bude rozdíl na jedno kolo do ca půl vteřiny díky tomu, že nebude omezena výběrem gum, vrtáním, otáčkami a objemem?

1100Virago (3057) napsal 19.12.2013 v 22:57-1+11

neznamyScooterD: Omezení omezit, pustit co největší konkurenci. Nic jednotného, ať si každá fabrika poradí jak umí. Žádné jednotné gumy, maximální vrtání nebo maximální otáčky. Ono by se přišlo na to, jaké kombinace fungují a jaké ne. Dokonce si dovedu i představit zrušení omezení objemu, protože fyzikální zákony samy zabrání přehnaným kontrukčním řešením.

A už delší dobu si říkám, že lepší varianta by byla dva krátké závody než jeden dlouhý. Místo 24 kol dvakrát 12. Takový sprint totiž nedovolí taktizovat a šetřit techniku - nutí jezdce jet maximum od začátku do konce. A další plus by byly bonusové body - za nejrychlejší kolo nebo za pořadí v jednotlivých kolech. To by nutilo jezdce jít dopředu co nejdřív a ne se vozit a schovávat útok do závěru.

neznamyScooterD (1096) napsal 19.12.2013 v 22:38+6

Virago> a jak udělat aby byly mezi stroji co nejmenší rozdíly, tedy aby byly závody co nejatraktivnější? Mě baví, jak každej plive na tyhle omezení, pak je závod, kde 2 motorky odjedou o parník a každej si stěžuje jak je to nezáživný

PERÉZ (136) napsal 19.12.2013 v 22:18-1+5

Ať si de Honda v MOTO GP třeba na pívo, nebo na cukrovou vatu. Já chci Hondu VTR SP3 do WSBK

IvanDvoutakťák (5085) napsal 19.12.2013 v 22:16+2

Nikdy jsem Hondu neměl rád, ale na druhou stranu je tento
gigant motocyklové výroby snad jako jediný schopen takových
změn, jako byl(např.)ústup od čtyřtaktní techniky, převzetí kon-
cepce dvoutaktního tříválce (byť s pozměněnou konfigurací
válců) a stát se v královské třídě do 500ccm mistrem světa
v rekordní době. Pak už následovala "jen" éra (OPĚT DVOU-
TAKTNÍCH!) čtyřválců ...

PityGPX (949) napsal 19.12.2013 v 22:15+1

1100Virago: ano, přesně, a to my v čr ale toto hlásime už x roků v diskuzi!

All: ať chceme nebo ne, mgp je o soutěžení (ne na prvním místě jak víme, na tom jsou peníze) a každá továrna se chce prezentovat sama za sebe se svými produkty.




TOPlist