Obyčejný simson.Když mi bylo patnáct moc jsem ho chtěl.Ale našetřit jsem dokázal jen na pincka.
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Věděl jsem že ho budu chtít mít po technické stránce v pořádku.Tak jsem se rozmýšlel jestli koupit leštěnku za patnáct a věřit že všechny opravy uvedené v inzerátu jsou pravda.Nebo jak jsem udělal,koupit co nejlevněji a dát si sám dohromady.
Recenze
Proč zrovna Simson? Mám přeci v garáži velkou motorku.K tomu jsem se dostal před 3 lety.Přišel jsem se levně k Babetě.Trochu jsem se tomu smál.To přece nemůže fungovat.Taková oprýskaná ošklivka.Budu pořád někde stát a něco opravovat,nebude to řadit a rozpadne se pod zadkem.Ale ono to funguje.
Využíval jsem ji o víkendech kdy jsem se potřeboval dostat do blízké vesnice ke kamarádovy na stavbu.Do rozpáleného auta se mi nechtělo a vytahovat velkou motorku pro pár kilometrů taky né.Tak jsem se šoural na Betce.
A ono mě to začlo bavit.Při cestě zpátky jsem si párkrát udělal udělal zajížďku přes les a na místa kde jsem jako kluk trandil s pinckem.
Ale koukal jsem po něšem rychlejším a silnějším.Chtěl jsem zůstat u padesátky.
Na výběr nebylo skoro nic.JAWA DANDY,SIMSON a ČÍNA.
Simson vyhrál z několika důvodů.Za prvé je dostupnost náhradních dílů.Ve Zlíně vím nejméně o třech prodejnách kde seženu co si zamanu.
Jawu jsem už nechtěl.Dandyna je o dost dražší a pincka ani náhodou.
Když mi bylo patnáct ani mi to tak nevadilo.Hlavně že to jede.Taky jsem se na něm hodně naučil o motorkách.Ale když si vzpomenu na neseřiditelný volnoběh,nemožnost ho nastartovat pákou (byly chvilky co to nakopnout šlo ale těch bylo poskromnu a tak jsem to většinou ani nezkoušel a rovnou roztlačil) a v poslední řadě je vzhled.Prostě se mi nelíbí.Už slyším zaryté JAWÁKY jak protestujou.Ale pincek byl dle mého názoru zastaralý už když se vyráběl.Verze Mustang byla jen marná snaha našich soudruhů.Takže šup s pinckem do muzea.
Ale dost řečí a dál k Simsonovy.Když jsem ho dovezl,udělal jsem malé kolečko po dvoře a pustil jsem se do rozborky.Koupil jsem ho za 6000,- s TP a dokonce platnou STK.Ale zázraky jsem nečekal.Protože je zima tak jsem se přes mírné protesty rozhodl že ho poskládám ve volném pokoji.Takže jsem ho rozdělal do šroubku a to včetně elektriky.
První věc co jsem měnil byla spinací skříňka,kryt zadního světla a baterka.Taky jsem si udělal radost a koupil nové origo sedlo.Na starém utržený držák,špatný molitan a ošklivý převlek.Dalo by se to opravit ale nikdy by to nebylo ono.
Co mi trochu vadilo byla absence druhého budíku.Otáčkoměr to nemá a chtěl jsem kontrolku zapnutého klíče,světel a blinkrů.Proto jsem koupil držák dvou budíků.Sehnal jsem budík s pěti kontrolkami.Kontrolku zapalování jsem zapojil na spinačku a svítí při zapnutém klíči a bude svítit i za jízdy.Kontrolku dobíjení jsem vynechal.Pravý, levý blinkr a světla.
Nejhůř jsou na tom kola natřené stříbřenkou.Pokusím se to dostat dolů a uvidí se.Přinejhorším je stříknu aby to trochu vypadalo.Zase nechci dělat leštěnku.
Děkuji.Teď už jen počkat na počasí...
pěkný simson, v zachovalým stavu tak ať ti dlouho slouží
Tak to je super.
Blinkry blikají, světla svítí a dobíjení dobíjí
Nato že ide o jeden z prvých simsonov v Československu vyzerá veľmi dobre. Baterka nemá nič spoločne zo štartovaním,slúži len na smerovky a klaksón. Pochybujem že po tolkých rokoch bude ešte funkčné dobíjanie.